Gå til innhold

Hvor utholdende er din 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lange turer kan 2 åringen din gå feks?

Barnehagen klager sånn på at 2 åringen min er så sliten i barnehagen. Et eksempel er at hun ikke orker å gå opp bakken når de aker.

Jeg har bare ikke helt det samme inntrykket. Hun kan fint være med å gå tur med hunden på kanskje 1 - 1 1/2 km (i vinterdress og vintersko) med et par bratte oppoverbakker. På slutten må hun motiveres litt for å gå opp siste bakken hjem til huset.

Er dette veldig lite sammenlignet med andre 2 åringer? Det er første barnet mitt så har ikke så mye å sammenligne med.

Det at hun ikke går opp bakken under akelek er nok mye vilje og at vi har latt henne sitte på akebrettet og dratt henne opp.

Anonymous poster hash: aff60...03d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet. Dere har skjemt bort ungen med å få sitte på akebrettet oppover. Ganske vanlig og noe de fleste foreldre gjør. Derfor ønsker ikke barnet å gå opp bakken selv. Men dette lærer de raskt.

Det har da ingenting med utholdenhet å gjøre?

Anonymous poster hash: 96d2e...908

Skrevet

Da misforstår nok barnehagen og derfor tror de hun ikke orker. Merkelig av dem og ikke forstå at 2 åringer gjerne kan ha voldsomt med vilje på sånne ting?

Høres ut som en «klassisk» toåring :)

Anonymous poster hash: ba7c3...5b5

Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet. Dere har skjemt bort ungen med å få sitte på akebrettet oppover. Ganske vanlig og noe de fleste foreldre gjør. Derfor ønsker ikke barnet å gå opp bakken selv. Men dette lærer de raskt.

Det har da ingenting med utholdenhet å gjøre?

Anonymous poster hash: 96d2e...908

Hi her.

Vi har nok skjemt henne bort ja, vi har rett og slett ikke tenkt over at det er viktig å gå opp akebakken selv.

Hun klarer som sagt å være med på turer som skrevet i hovedinnlegget uten å bli nevneverdig sliten (men må motiveres litt på slutten). Derfor synes jeg det er så rart at barnehagen sier hun er alt for sliten til å gå opp akebakken. Hun er med på turer i barnehagen sammen med de andre 2 åringene. Skjønner ikke hvorfor de blander inn dette med slitenhet når hun ikke vil gå opp akebakken?

Huff, dette ble kanskje litt uforståelig for dere.. hadde bare litt tanker og rablet det ned i full fart 😁😉

Skrevet

Da misforstår nok barnehagen og derfor tror de hun ikke orker. Merkelig av dem og ikke forstå at 2 åringer gjerne kan ha voldsomt med vilje på sånne ting?

Høres ut som en «klassisk» toåring :)

Anonymous poster hash: ba7c3...5b5

Takk for svar ja. Det er kanskje det. Hun har mye vilje på andre områder også. Tror ikke de forstår seg helt på henne. Men greit å høre at det ikke er så uvanlig. 😊 Begynner jo å lure litt på om hun henger langt etter mtp utholdenhet etter sånne kommentarer.

Hi

Skrevet

Altså, min snart toåring kan gå så langt som bare det hvis han får gå den veien han vil. Er han helt uenig i retningen, kan han ikke gå i det hele tatt, faktisk.

Litt urutinert av barnehagen å ikke gjenkjenne stahet når de ser det, men kanskje hun er veldig overbevisende, toåringen din, haha!

Skrevet

Forskjell på om hun er 25 mnd og 32 mnd.

Min lille toåring på 9 kg går 3 km hun. Med vinterklær på! Så ja, hun er nok bortskjemt. Men så har de også forskjellig vilje da 😁 Men utrolig hva hun finner seg i i bhg.

Anonymous poster hash: 57ed3...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...