Gå til innhold

Sov mannen deres sammen med deg og baby i din permisjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan bidrog han på nettene? Tenker på menn som er i jobb og du er hjemme

Anonymous poster hash: 6329a...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov sammen. Eg gjorde det meste, men ammet. Men om eg ba han skifte bleie eller ta baby til meg eller lignende så gjorde han det. Men eg plaga han minst mulig når han skulle tidlig opp for å gå på jobb.

I forbindelse med avvenning gjorde han sjølvsagt alt dei nettene.

Skrevet

Sov alle tre på samme rom. Var velsignet med en baby som sov fra 22.30 - 8 ca hver natt. De få gangene han våknet om natta visste vi at noe var galt (syk feks).

Skrevet

Ja, dersom det var rolige netter med bare amming og ikke gråt. Ved mye uro flyttet han ut, slik at han var opplagt til å ta en ekstra tørn på dagtid. Han tilbød seg å bytte på nettene, men jeg fikk ikke sove med gråtende baby i hus uansett, så jeg hadde bedre utbytte av at han overtok tidlig på morgenen.

Skrevet

Med eldstemann var vi studenter og sov sammen med baby begge to. Jeg matet om natten og mannen sto opp grytidlig med babyen slik at jeg fikk sove lenger.

Med yngstemann var vi i arbeid. Jeg sov da med babyen i et annet rom enn mannen da jeg hadde permisjon. Han sov med baby under sin permisjon da baby var mellom 4 og 6 mnd.

Skrevet

Vi hadde bare ett soverom, men mannen sov gjennom alt, selv om babyen var mer våken enn han sov om natten. :P Mannen tok over kl 6 og stod opp med babyen så jeg fikk sove litt. Han begynte ikke på jobb før 10.

Anonymous poster hash: 2ba22...ad5
Skrevet

Vi har sovet sammen de 19 årene vi har bodd sammen, også gjennom 4 babyperioder.

Jeg har ammet alle barna, så i jeg har tatt nayystell med baby. Men vi har jo fire barn, og mannen har alltid tatt evt nattevåk med eldre barn mens jeg har tatt babyen

Anonymous poster hash: 4cdd0...35d

Skrevet

Ja sov sammen. Jeg tok nettene da jeg var i permisjon og han tok nettene da han var i permisjon. Jeg ammet så det var ikke mye han kunne bidra med på natten.

Skrevet

Ja, det har vi alltid gjort. Jeg ammet og tok bleieskift om det var nødvendig, og om baby krevde mer tok han det. Han trenger mindre søvn enn meg og tok sin del uten at jeg trengte å spør.

Skrevet

Sov sammen. Han var veldig flink og støttende, spesielt på nattestid. Jeg er døv, så ikke sjans til å høre babygråt. Så han vekte meg, plukket opp baby for meg mens jeg våkna til før jeg ammet.

Anonymous poster hash: bc852...84e

Skrevet

Jeg hev ut mannen når nr 2 kom. Med nr 1 merket jeg at jeg svært ofte ble irritert på mannen om nettene. Han kunne jo ikke gjøre noe når barnet våknet (var alltid kun pga sult), men jeg ble irritert på ham om han sov når jeg måtte være våken.

Samtidig ble jeg irritert om han var våken når han tross alt kunne sove... snakk om catch 22 for mannen min...

Når nr 2 kom, flyttet mannen inn til nr 1 noen måneder. Det fungerte strålende for oss. Jeg var i mye bedre humør da. 😉

Mannen tok selvfølgelig sin del av barna da. Han hadde ofte babyen på kvelden en del timer slik at jeg fikk sove et skift i fred.

Dere må gjøre det som er best for dere. Uavhengig av andres løsninger.

Anonymous poster hash: f0a52...225

Skrevet

Og hvordan bidrog han på nettene? Tenker på menn som er i jobb og du er hjemme

Anonymous poster hash: 6329a...ee1

Han sov med baby, jeg sov på eget rom.

Anonymous poster hash: 9e3fd...36f

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men om fruen er hjemme med en 3 åring også. Var felles avgjørelse at vi utsatte bhg start til høsten, da jeg likevel var I permisjon, så kunne vi både spare den utgiften og vi ønsket senere bhg start (benytter oss jevnlig av åpen bhg)

Er jo heldagsjobb med 3 åring som ikke sover dupp på dagen og en baby som er våken halve natta. Ville dere krevd at mannen deltok om natten da? Ammingen tar jeg jo selv, men byssing utenom, bleieskift etc. .

Anonymous poster hash: 10c2e...44d

Skrevet

Ja han sov med oss nesten hele tiden, med noen unntak. Vi har tre barn. Må sies at alle tre har vært relativt greie, og ikke våknet unormalt mye. Etter at amming og permisjon er ferdig har han tatt like mye nattevåk som meg.

Anonymous poster hash: 0a012...6a9

Skrevet

Vi sov sammen... Han kan sove igjennom ALT(irriterende) ;) Jeg tok meg av ungene om nettene frem til de ble 2 år, da kom han mer på banen. For da sov ikke jeg like lett lenger ;) He he. Han hjalp til hvis det var noe spesielt, men ser ikke noe grunn til at han skulle være våken hver gang det var mating liksom. Greit med ihvertfall 1 forelder som får litt søvn. :)

Anonymous poster hash: da2c1...129
Skrevet

Ja, men ikke noe særlig bidra med da jeg ammet.

Anonymous poster hash: 43f1d...108

Skrevet

Nei men han sov sammen med vår baby. Ikke med bare min

Skrevet

Ja 😊

Babyen i sin egen seng ved siden av oss.

Han sin jobb var å hente melk når hun skulle ha mat.

Lage istand flasken hennes.

Min jobb var å mate og skifte om det ble nødvendig.

Dette selv om han skulle på jobb.

Samarbeid kalles det ❤

Skrevet

Babyen lå i vugge ved siden av meg, mannen lå også i senga. Vi hadde mme-barn, så han hjalp til på natt i helger osv når han ikke skulle på jobb. Når jeg går hjemme og han skal opp tidlig på jobb må jo han såklart få sove (selv om han tok et par skift utenom også om jeg var HELT skutt). 

Anonymous poster hash: 29703...863
Skrevet

Ja, vi har sovet sammen hele tiden. Men babyen har vært en drøm mtp soving fra første stund. Hun våknet en gang pr natt cirka kl 03 og spiste og sovnet med det samme, aldri vært noe natrevåk. Trengte aldri bleieskift på natta og vi samsov så jeg gikk ikke ut av sengen.

Anonymous poster hash: edda1...174

Skrevet

Nei han ble kastet ut av soverommet. Baby sov godt om natten,men snorkingen til mannen vekket meg og holdt meg våken.

Anonymous poster hash: 142c9...e66

Skrevet

Var ferdig å amme når han tok permisjon. Vi sov ikke sammen mens jeg ammet. Han kunne jo ikke gjøre noe fra eller til uansett. I tillegg snorker han, og det holder jo å bli vekket av baby om jeg ikke skulle bli vekket av han i tillegg. Så "nattevåk" har vært min greie, og han har bidratt på andre måter. Nå har vi heldigvis vært velsignet med unger som har ganske gode sovehjerter da, så føler ikke at det har vært urettferdig av noen grad. Jeg har tatt det "nattlige" selv om jeg skal på jobb. Barnet roer seg mye fortere med meg, og jeg våkner jo uansett. Ser ikke noe poeng med å trosse igjennom at pappaen SKAL ta sin del av nattestyret.

Anonymous poster hash: 86676...fa4

Skrevet

Sover sammen. Mannen gjør faktisk mest på natt foruten amming. ( bleieskift og dulling) Vi samarbeider svært godt.

Mannen tar lille på morgenen før jobb, slik at jeg får sovet litt lenger.

Anonymous poster hash: 90713...177

Skrevet

sov sammen ja,men jeg tok han på nattan,skulle bare mangle når han jobbet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...