Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Jeg sitter her med enormt mye kynnere. Hadde mange gjennom hele graviditeten men de siste tre dagene har det vert en markant endring. Nå kommer de når jeg ligger stille eller dusjer. Altså i følge rådene så burde de da ha blitt borte. De virker også ganske intense og klemmer sammen lungene mine. I tillegg for jeg en slsgs smerte over halebenet når disse kynnerne pågår. Jeg er absolutt ikke hysterisk og kjenner babyen sparke dog mindre kraftige spark og mer åling og bevegelse i stedet. Så dere som fødte før termin: -hvor lenge før fødte dere? -hvordan merket du at noe var på gang ? Jeg er forresten 31+1 i dag Anonymous poster hash: 139ac...b6a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Fødte kun 4 dager før. Men hadde det slik du har det nå en helg helg og fødte natt til en tirsdag Anonymous poster hash: a8b0c...e35
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Jeg fødte 7 uker før termin. Helt uten forvarsel, så gikk vannet og fødselen var i gang. Hadde ingen kynnere i forkant. Anonymous poster hash: c402d...591
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Jeg visste ikke at noe var i gang. Hadde slitsomme kynnere i 3 døgn som holdt meg våken. Døgn 2 dro jeg inn for en sjekk. Etter undersøkelser i 3 timer ble jeg sendt hjem igjen. Døgn 3 var jeg veldig sliten og dro inn for ny sjekk. Hun skulle sjekke livmorhalsen, da gikk vannet. Pga seteleie og prematur ble det keisersnitt. 34+3 Jeg begynte med samme type smerter i uke 34+1 med nr 2. Dro inn for sjekk etter 1 døgn. Hadde 2 cm åpning og ble lagt inn. Gutten kom naturlig dagen ettter. Begynte med samme smerte i uke 27 med nr 3. Etter kun 4 timer dro jeg inn og med min historie fikk jeg riedempende. Det hadde god effekt. Måtte inn og stoppe fødselen igjen i uke 29 og uke 33. Fikk lungemodning 2. Gang. Gutten kom i uke 36. Er du redd noe har startet, ta en sjekk. Bedre å få tidlig hjelp hvis fødselen er i gang allerede. Anonymous poster hash: bc6f1...5f7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 Hadde kynnere siste halve del av svangerskapet med nr fire, var ellers i fin form. Merket ikke at fødsel var på gang før det var "for sent", hadde bare noen rier før han ble født hjemme, 10 dager før termin. Anonymous poster hash: c0b81...312
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Jeg fødte fire uker før termin, vannet gikk... Jeg ville absolutt tatt en tlf til føden hvis jeg var det, de ser raskt om det er kynnere eller veer og hvis det er veer så kan de prøve å stoppe det. Anonymous poster hash: f89bd...b50
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 Jeg visste ikke at noe var i gang. Hadde slitsomme kynnere i 3 døgn som holdt meg våken. Døgn 2 dro jeg inn for en sjekk. Etter undersøkelser i 3 timer ble jeg sendt hjem igjen. Døgn 3 var jeg veldig sliten og dro inn for ny sjekk. Hun skulle sjekke livmorhalsen, da gikk vannet. Pga seteleie og prematur ble det keisersnitt. 34+3 Jeg begynte med samme type smerter i uke 34+1 med nr 2. Dro inn for sjekk etter 1 døgn. Hadde 2 cm åpning og ble lagt inn. Gutten kom naturlig dagen ettter. Begynte med samme smerte i uke 27 med nr 3. Etter kun 4 timer dro jeg inn og med min historie fikk jeg riedempende. Det hadde god effekt. Måtte inn og stoppe fødselen igjen i uke 29 og uke 33. Fikk lungemodning 2. Gang. Gutten kom i uke 36. Er du redd noe har startet, ta en sjekk. Bedre å få tidlig hjelp hvis fødselen er i gang allerede. Anonymous poster hash: bc6f1...5f7 Sitter nå alene hjemme med sønnen min på 7 år så for liksom ikke reist til sykehuset heller.. pappaen er ikke hjemme fra jobb før 0100 i dag. Men hviler meg nå da. Har kjent en slags indre uro i kroppen i tillegg i dag. En slags indre rastløshet (den bekymrer meg nesten mest, da jeg tror at mennesker har mye instinkter igjen). Dere som fødte etter uke 30 gikk det bra med babyen ? Anonymous poster hash: 139ac...b6a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 Jeg fødte fire uker før termin, vannet gikk... Jeg ville absolutt tatt en tlf til føden hvis jeg var det, de ser raskt om det er kynnere eller veer og hvis det er veer så kan de prøve å stoppe det. Anonymous poster hash: f89bd...b50 Det er definitivt kynnere foreløpig. Men de er kraftigere en de har vert da. Men rie smerter er det ikke (foreløpig) Anonymous poster hash: 139ac...b6a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Sitter nå alene hjemme med sønnen min på 7 år så for liksom ikke reist til sykehuset heller.. pappaen er ikke hjemme fra jobb før 0100 i dag. Men hviler meg nå da. Har kjent en slags indre uro i kroppen i tillegg i dag. En slags indre rastløshet (den bekymrer meg nesten mest, da jeg tror at mennesker har mye instinkter igjen). Dere som fødte etter uke 30 gikk det bra med babyen ? Anonymous poster hash: 139ac...b6a Jeg som svarte at jeg fødte uke 33 etter prematur vannavgang. Gikk helt fint med mitt barn. 2,2 kg v fødsel og var på sykehuset 3 uker etter. Nå stor, frisk og fin 9 åring! Masse lykke til! Anonymous poster hash: c402d...591
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #10 Skrevet 25. februar 2017 Sitter nå alene hjemme med sønnen min på 7 år så for liksom ikke reist til sykehuset heller.. pappaen er ikke hjemme fra jobb før 0100 i dag. Men hviler meg nå da. Har kjent en slags indre uro i kroppen i tillegg i dag. En slags indre rastløshet (den bekymrer meg nesten mest, da jeg tror at mennesker har mye instinkter igjen). Dere som fødte etter uke 30 gikk det bra med babyen ? Anonymous poster hash: 139ac...b6a Jeg har født i uke 34 og sønnen min har ingen problemer pga det. Men! Jeg ville ringt mannen og fått han til å komme hjem. Hvis du er i fødsel kan de antakelig stoppe fødselen. Føder du nå blir dere værende på sykehuset lenge. Bedre at mannen din tar seg fri noen timer, selv om det skulle vise seg å være unødvendig Anonymous poster hash: b8e97...544
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #11 Skrevet 25. februar 2017 Jeg har født i uke 34 og sønnen min har ingen problemer pga det. Men! Jeg ville ringt mannen og fått han til å komme hjem. Hvis du er i fødsel kan de antakelig stoppe fødselen. Føder du nå blir dere værende på sykehuset lenge. Bedre at mannen din tar seg fri noen timer, selv om det skulle vise seg å være unødvendig Anonymous poster hash: b8e97...544 Har bedt han komme hjem men han er 4-5 timer kjøring unna:( han er på vei da men tar tid Anonymous poster hash: 139ac...b6a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Skrevet 25. februar 2017 Fødte på 36+1, hadde ingen forvarsler i det hele tatt. Var tilfeldig på sykehuset og hadde vært innlagt i to døgn pga. infeksjon og svangerskapsforgiftning. Under samtale med ny jordmor på vakt gikk plutselig vannet og riene kom ryende med en gang. Under 2 timer senere var han født. Anonymous poster hash: 31fc0...98b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #13 Skrevet 25. februar 2017 Jeg sitter her med enormt mye kynnere. Hadde mange gjennom hele graviditeten men de siste tre dagene har det vert en markant endring. Nå kommer de når jeg ligger stille eller dusjer. Altså i følge rådene så burde de da ha blitt borte. De virker også ganske intense og klemmer sammen lungene mine. I tillegg for jeg en slsgs smerte over halebenet når disse kynnerne pågår. Jeg er absolutt ikke hysterisk og kjenner babyen sparke dog mindre kraftige spark og mer åling og bevegelse i stedet. Så dere som fødte før termin: -hvor lenge før fødte dere? -hvordan merket du at noe var på gang ? Jeg er forresten 31+1 i dag Anonymous poster hash: 139ac...b6a Fødte førstemann to uker før termin - absolutt ingen tegn i forkant. Ingen endring i kynnerne. Anonymous poster hash: 34204...df9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #14 Skrevet 25. februar 2017 Med første. Fødte ei uke før. Fikk rier og diaré på natta. Babyen ut 12 timer etterpå. Med andre fødte 4 dager før. Vannet gikk og riene kom etter et par timer. Ut 5.timer etter vannet gikk Anonymous poster hash: b3712...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #15 Skrevet 25. februar 2017 Fødte 1 uke før termin.. Hadde mye kynnere i ca to mnd før men kun at det strammet over magen. Fødselen startet litt uten forvarsel her... La meg kl 1 på natten etter filmkveld med mannen, ingen tegn til noe som helst. Våknet kl 6:30 med rier hvert 1-3minutt og hadde 8cm åpning når jeg var hos jordmor halvannen time senere... Ble ambulanse til sykehuset og litt kjeft for at jeg ikke hadde ringt jordmor med en gang (skjønte ikke med en gang at fødselen kunne være SÅ mye igang. Så lot mannen sove litt ekstra mens jeg dusjet. ). 😂 Anonymous poster hash: 80ff6...9c1
Mamma_til_2 Skrevet 25. februar 2017 #16 Skrevet 25. februar 2017 Jeg gikk og med kynnere hele svangerskapet, fødte bare 11 dager før termin., men det var opptak i kynnere og plutselig vannavgang.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #17 Skrevet 25. februar 2017 Vannet gikk to uker før termin. Var helt uforberedt, var overbevist om at jeg kom til å gå to uker over, og hadde ingen vonde kynnere. Anonymous poster hash: 182e1...4e2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #18 Skrevet 25. februar 2017 Jeg sier absolutt ikke at du ikke skal ta kroppens signaler på alvor, men mine kynnere har aldri gitt seg av dusjing eller avslapping. Har vært som med menssmerter, de forsvinner jo ikke om man legger seg på sofaen.. Fødte en i uke 41 og nr 2 i uke 37. Hadde vonde kynnere i mange uker med begge. Ikke så vonde at jeg ikke kan ta meg sammen, men såpass vonde at jeg ikke er helt tilstede i samtalen. Men det er jo bare min erfaring. Anonymous poster hash: cc276...6f2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #19 Skrevet 25. februar 2017 Jeg synes du burde ringe føden og forklare situasjonen. De har kompetanse til å gi deg svar, det har ikke vi! om du er redd for at noe faktisk er på gang så tar du med deg sønnen din og drar! Anonymous poster hash: 42f7a...173
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #20 Skrevet 25. februar 2017 Sitter nå alene hjemme med sønnen min på 7 år så for liksom ikke reist til sykehuset heller.. pappaen er ikke hjemme fra jobb før 0100 i dag. Men hviler meg nå da. Har kjent en slags indre uro i kroppen i tillegg i dag. En slags indre rastløshet (den bekymrer meg nesten mest, da jeg tror at mennesker har mye instinkter igjen). Dere som fødte etter uke 30 gikk det bra med babyen ? Anonymous poster hash: 139ac...b6a Det har gått bra med alle tre! De veide 2485, 2642 og 2720 g. Nr 1lå 1 uke på sykehus pga matningsvansker. Litt dårlig sugerefleks. Nr 2 slet med det samme i tillegg til gulsott. Lå på nyfødtintensiv i 12 dager. Dro hjem med nr 3 etter 3 dager. I dag er de store og friske barn på 14, 9 og 6 år. Størst i sine aldersgrupper/klasser. Anonymous poster hash: bc6f1...5f7
Snøfnugget Skrevet 25. februar 2017 #21 Skrevet 25. februar 2017 Helt uten forvarsel ved at vannet gikk (en uke før termin med nr 1) Nr 2 kom tre dager etter termin, hadde hatt kynnere i flere uker.
skinnfilla Skrevet 25. februar 2017 #22 Skrevet 25. februar 2017 Fødte 10 dager før, merket at det begynte å renne litt vann etter jeg la meg for kvelden,ca kl 00. Gikk på badet og da kom masse vann. Riene satte igang med en gang. Ble en kjapp fødsel , for å si det sånn😉 Ingen tegn på noe ,før vannet sildret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå