Gå til innhold

Matallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan matallergi dukke opp helt plutselig?

Jeg har ingen allergier, hverken for mat eller andre ting. I går spiste vi en pastarett til middag som vi har hatt mange ganger tidligere, men typ 20 min etter vi hadde spist begynte jeg å klø helt sinnsykt på kroppen. Fra ca navelen og ned var huden rød og hoven. Det ga seg litt utover kvelden, men nå er det like rødt og hovent igjen (har ikke spist noe mer av pastaen i dag)

Pastaen vi hadde inneholdt ananas som jeg spiser ganske ofte og ikke har hatt noe problem med tidligere. Kan dette slå ut helt plustelig?

Anonymous poster hash: 160d6...a4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergier kan komme plutselig. Fersk pasta? Egg.. Ellers kan man være allergisk mot at mulig så du må bare eliminere

Anonymous poster hash: 7e2b7...31d

Skrevet

Var det tomatsaus på pastaen?

Det var tomatsaus, paprika, pasta, gulrøtter, ananas, ost og pasta.

Har spist denne retten mange ganger uten problem og alle ingrediensene hver for seg uten problemer.

Skrevet

Det var tomatsaus, paprika, pasta, gulrøtter, ananas, ost og pasta.

Har spist denne retten mange ganger uten problem og alle ingrediensene hver for seg uten problemer.

Jeg reagerer av og til på tomat med å få en sinnsyk kløe. Ikke alltid, så derfor jeg spurte. Kan spise tomat 3 - 5 ganger uten å reagere, for så å få reaksjon. Eller kan reagere to ganger på rad.

Skrevet

Jeg fikk plutselig laktoseintoleranse da jeg var i starten av 20-årene.

Levde fullstendig laktosefrie noen år og tålte det like plutselig igjen.

Årene jeg ikke tålte det reagerte jeg med ekstremt sterk hodepine.

Og når det kommer til cøliaki får de alle fleste plagene som gir diagnose når det er mellom 30 og 60 år.

Skrevet

Jeg ville heller tro du reagerte på buksene dine eller vaskemiddelet for eksempel.

Anonymous poster hash: e8549...79b

Skrevet

Jeg ville heller tro du reagerte på buksene dine eller vaskemiddelet for eksempel.

Men er ikke det enda mer merkelig når jeg har brukt samme vaskemiddel bestandig (blenda) og har gått i samme buksa i flere dager?

Skrevet

Men er ikke det enda mer merkelig når jeg har brukt samme vaskemiddel bestandig (blenda) og har gått i samme buksa i flere dager?

Du har brukt samme vaskemiddel og spist samme maten. Hvorfor er du da så sikker på at du har blitt allergisk mot maten?

Skrevet

Jeg har alltid hatt allergi, men med årene blir jeg bare allergisk for mer og mer. Og med mat, så kan jeg spise noe ene uken, uten å reagere, så reagere neste uke.

Har en venninne, som plutselig fikk kraftig allergi mot en matvare, i godt voksen alder, og hun har aldri hatt matallergi før.

Anonymous poster hash: 320b1...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...