Gå til innhold

Sønnen datt og slo munnen nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 åringen vår datt og slo munnen nå. Blødde fra munnen men ingen tenner er løse. Men ser ut som tannkjøttet over fortennene er blå,er det farlig? Hva kan det komme av??

Anonymous poster hash: 02d51...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør vel dra til lege/(tannlege?) slik at det er journalført om han skulle få problemer med tennene senere.

Anonymous poster hash: 4feb4...0bf

Skrevet

Ok. Da må vi eventuelt kjøre i nesten to timer til nærmeste tannlege vakt. Eller holder med tannlegen ti min unna på mandag??

HI

Skrevet

Om du ikke trenger akutt hjelp nå pga løse tenner e.l. kan du vente til mandag.

Datteren min falt og knakk fortannen sin på en lørdag, ringte da tannlegevakten og fikk beskjed om at så lenge det ikke var smerter og løse tenner kunne det fint vente til mandag. Dro til tannlegen på mandag, fikk skaden registrert og tannen bygget opp igjen.

Anonymous poster hash: ec720...416
Skrevet

Min slo også fortennene, jeg gikk ikke til tannlegen.

Men noen mnd senere hadde vi en tannlegetime, hvor de sa at fortennene var døde av fallet. Heldigvis kommer det nye ;-)

Anonymous poster hash: d7ee3...8fd

Skrevet

Ring og snakk med tannlegevakten. Skaden må bli registrert. Hvor mye det haster kan tanlegevakten svare på.

Selv om det eventuelt, tilsynelatende, ikke er skade på tennene nå kan det utover tennene som kommer senere. Så anbefaler deg virkelig å ringe.

Anonymous poster hash: bfce2...631

Skrevet

Min slo også fortennene, jeg gikk ikke til tannlegen.

Men noen mnd senere hadde vi en tannlegetime, hvor de sa at fortennene var døde av fallet. Heldigvis kommer det nye ;-)

Anonymous poster hash: d7ee3...8fd

Greit at det kommer nye, men de nye kan faktisk være skadet eller svekket av skaden melkenene har pådratt seg. Lurt å være obs på dette når barnet blir eldre ☺

Anonymous poster hash: bfce2...631

Skrevet

Begge mine har gjort det, den strengen oppe ble ødelagt, ikke noe skade på tennene, det at kjøttet er blått KAN være blåmerke i munnen.

Ring og snakk med tannlege vakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...