Gå til innhold

Jeg er så lei av jentedrama!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

To av barna mine er jenter og det er så mye styr, hyling og grining. De krangler og slåss og det er så mye sjalusi! Orker ikke! Hvordan oppdra jenter? Jeg er tydeligvis elendig på det for jeg merker stor forskjell på de to jentene og de to guttene mine. Hang som regel bare med gutter når jeg var yngre også så det er tydeligvis noe her jeg ikke har lært meg. Hilsen ei som er glad for at vinterferien går mot slutten

Anonymous poster hash: 2c7f2...da5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få de ut av huset? Kan de leke med andre enn hverandre?

Har heldigvis ikke det problemet(foreløbig) har ei på 12 og ei på 10.

Anonymous poster hash: 398b1...613

Skrevet

Er vel ingen fasit. Har fire jenter, og har lært å lukke ørene ;) Det blir bedre!

Anonymous poster hash: ee859...34c
Skrevet

Hvis det er noen trøst er det rimelig mye krangling mellom de minste guttene her også😬 De er fire og seks. Storebrødrene sluttet å krangle omtrent i den alderen, så håper det gir seg snart.

Anonymous poster hash: 4e0aa...5ab

Skrevet

Det trenger ikke ha bare med oppdragelse å gjøre altså, barnas personlighet er også viktig. Det er ikke alle mennesker som går like godt sammen, noen bringer frem det verste i hverandre, søsken eller ei...

Jeg og søsteren min var som katt og mus, veldig forskjellige av personlighet, ingen felles interesser, bare kranglet og irriterte hverandre. Først da vi var 11 og 13 år fant vi ut at det beste var å unngå hverandre, og det gjorde vi. Vi kjente knapt hverandre gjennom ungdomsskole og videregående, levde veldig forskjellige liv. Vi kranglet ikke, men det var bare fordi vi unngikk hverandre. Men vi har faktisk funnet hverandre som voksne. Vi er fremdeles forskjellige, men vi fikk barn omtrent samtidig og barna våre er veldig glade i hverandre. Nå som voksne er vi gode venner og har mye glede av hverandre.

Jeg har to jenter på 8 og 10 år, de er verdens beste venner. De leker fra morgen til kveld, har flere felles venner, liker de samme tingene, den samme musikken osv, har masse felles interesser. Heldigvis :) Tror det er like mye personlighet og flaks som god oppdragelse altså. Men jeg har lært de helt fra de var små at de må gå hver for seg om de ikke klarer være venner da. Har man en dårlig dag og blir lett irritert, lar seg irritere av småting og bare starter krangler og uvennskap, da er det lov å si at jeg vil være i fred og lukke døra til rommet sitt. Det gjør de innimellom og det er en fin måte å gjøre det på synes jeg.

Anonymous poster hash: e96a3...1a3
Skrevet

Har 4 jenter,og synes det er veldig lite krangling. De leker veldig godt og er så avhengig av hverandre. Om det er noe drama,så ordner de opp selv. Barn er forskjellige! Her er vinterferien harmonisk og ser ikke frem til hverdagen igjen....

Anonymous poster hash: 598c6...b22

Skrevet

Og jeg er så lei av mødre som kaller krangling for "jentedrama".. Hva skal jeg da kalle kranglinga mellom mine to gutter? Mange jenter som ikke lager "drama", og mange gutter som gjør det.

Anonymous poster hash: 30ddb...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...