Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Jeg har igjennom graviditeten deltatt i en studie der jeg fikk enten Metformin eller en "vanlig" pille for å se om den kan hjelpe mot for tidlig fødsler og sen aborter. Har igjennom hele graviditeten hatt en følelse av at jeg har fått metformin, siden jeg har hatt de vanlige bivirkningene (uten å lese om de på forhånd ). Gikk opp 11 kg i svangerskapet og gikk fort ned igjen etterpå. Men når metforminen da skulle være ute av kroppen, begynte jeg å gå opp igjen i vekt. Ganske kjapt og kun på magen (nesten). Er nå snart oppe i høygravid vekten min! Er aktiv, spiser sunt og kan ikke skjønne at jeg bare skal gå opp. Noen som har gått på metformin og har samme erfaring med å slutte på metformin? Anonymous poster hash: 54fb7...cf0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 Jeg holder vekten relativt stabil med metformin. Går ikke ned men heller ikke opp. I sommer hadde jeg glemt å skaffe ny resept før jeg skulle på ferie, så var uten i 2 uker. Tenkte å prøve å være uten en stund for å se om det hadde noen effekt. Var uten i omtrent to måneder og gikk opp 7 kilo. Noe var kanskje feriekos de to ukene men når jeg begynte på tabletten igjen så holdt vekta seg stabil. Jeg gikk ikke ned de 7 kiloene dessverre. Tar 500 mg om dagen. Anonymous poster hash: 8e77f...6b4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Jeg gikk på metformin for å få normal syklus da jeg prøvde å bli gravid med nr 2 (har pcos og hadde ikke mensen). Gikk ikke ned noen ting, men klarte ikke ta full dose fordi jeg ble så dårlig i magen og fikk lavt blodsukker (var helt skjelven 2 timer etter måltidene). Jeg fikk beskjed om å slutte på metformin når jeg ble gravid. La ikke på meg noe i svangerskapet og gikk ned mye rett etter fødselen. Når jeg la på meg litt igjen så la det seg på magen under navlen. Anonymous poster hash: 2309d...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå