Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Har en diskusjon med sambo her.. Han er uenig i mitt valg av bæresele og temmelig sur. Jeg kjøpte manduca (mini har vokst ut av babybjørnselen) i hovedsak for å ha en god sele til både rygg og hoftebæring. Jeg kan ikke ha han på magen fordi jeg da bare går å bumper borti beina hans (dessuten trivdes han helt topp på ryggen fra første prøving så det gikk jo over all forventning).. Dessuten er det visst ikke helt riktig å ha ungen fremovervendt på magen uansett.. Mannen er uenig og sur fordi selen ikke har mulighet til fremovervendt bæring på magen.. Jeg mener han uansett er for stor og litt vel tung til magebæring.. Samtidig skjønner jeg at sambo trivdes med å ha han fremme på magen og at det kan være derfor han reagerer.? Hvem har rett? Anonymous poster hash: 07b71...c58
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 De er for store når det blir tungt/ubehagelig for bæreren. Personlig bar jeg aldri på magen da jeg ikke likte det, ryggbæring sunes jeg derimot er topp, bærer fortsatt 3.5-åringen på fjellturer. Anonymous poster hash: cb2d1...c89
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 De er for store når det blir tungt/ubehagelig for bæreren. Personlig bar jeg aldri på magen da jeg ikke likte det, ryggbæring sunes jeg derimot er topp, bærer fortsatt 3.5-åringen på fjellturer. Anonymous poster hash: cb2d1...c89 Bruker du sele eller bæremeis på fjelltur? Ja jeg syns ryggbæring var helt topp. Fikk vasket gulv mens mini sstt bakpå og koste seg og lo, vanligvis må jeg vente til han sover for det går ikke an å vaske mens han henger i vaskekosten.. Anonymous poster hash: 07b71...c58
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Bruker du sele eller bæremeis på fjelltur? Ja jeg syns ryggbæring var helt topp. Fikk vasket gulv mens mini sstt bakpå og koste seg og lo, vanligvis må jeg vente til han sover for det går ikke an å vaske mens han henger i vaskekosten.. Anonymous poster hash: 07b71...c58 Kommer an på. Er mannen med kan han bære oppakning og jeg barnet. Da bruker jeg sele, som er mest snerten og behagelig. Må jeg bære med mat og drikke må jeg bruke bæremeis, og det går jo. Men det er tyngre. Anonymous poster hash: cb2d1...c89
Kira Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Reklame og annonsering for varer og tjenester, også når disse er gratis. Kira
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Her er mini 7 mnd og ca 8 kg så vi har byttet til ryggbæring for ca en mnd siden. Har bært på magen et par ganger fordi det var praktisk i en de 10-15 min jeg trengte det. Har ergobaby men har testet meduca før og likte den også Nei fremovervendt bæring gir ikke bra støtte til barnets hofter (om ikke de har funnet opp en ny måte som jeg ikke har hørt om) så det anbefales ikke lenger enn Max 10-15 min av gangen. Anonymous poster hash: 88718...385
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 Tror jeg begynte med ryggbæring ved 8 mnd. Han likte seg best på magen frem til da. Liten for alderen. Brukte Mei Tai, og har selvsagt ikke bært barnet forover ved magebæring. Ser ikke at det kan være bra for hoftene. Anonymous poster hash: 624eb...582
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 Hi her.. Nei det at fremovervendt magebæring ikke er så bra var jeg ikke klar over før nå i det siste (mens jeg gjorde research for å finne ut hvilken sele jeg ville ha), og siden funksjonen finnes på babybjørnselen tror jeg ikke sambo kjøper det helt.. Han liker ikke nyere forskning, det gjør jeg Uff nei.. Jeg er nok bare skuffet over reaksjonen hans... Selen er kjøpt brukt for 300kr (i god stand) noe jeg mener er et godt kjøp og jeg er SÅ fornøyd selv. Var veldig veldig behagelig med ryggbæring og mini koste seg jo så da skjønner jeg ikke hva problemet er... Holdt på å bruke tre ganger så mye penger for å kjøpe ergobaby 360 men ofret fremovervendt magebæring (til tross for at sambo er lang nok til å i teorien kunne ha han på magen uten å "sparke" borti beina til mini) når jeg fant ut det uansett ikke var bra for mini... Han mener også at den umulig kan brukes på fjelltur (med fjelltur mener jeg maks totalt 2 timer begge veier, jeg klarer ikke lengre ) for da MÅ man ha bæremeis med skikkelig stålramme etc. (uten at fjelltur var målet i det hele tatt når vi snakket om SELE... Er mest mtp reise /flyplass, hjemmebruk/husarbeid og butikk etc da mini helst vil bæres... Jeg mener likevel den kan brukes på våre korte fjellturer..) Anonymous poster hash: 07b71...c58
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Vi hadde bæremeis etter eldste. Men det er jo sååå mye bedre med skikkelig bæretøy. Brukte derfor kun mei tai, også på fjellturer. Barnet elsket den. Brukte den siste gang da han var 4 år (Sydentur, brukte den på kveldene når vi skulle gå til/fra restaurant og han var trøtt). Han ble skuffet når jeg hentet i bhg og ikke hadde med mei taien. Av en eller annen grunn appellerer Baby Bjørn og forovervendt bæring til fedre. Jeg opplever at jeg oppdager verden, også sammen med et barn som sitter på ryggen. Men bak der kunne han koble ut og sovne når han følte for det. Han gjemte ansiktet bak en av selene og sovnet. Anonymous poster hash: 624eb...582
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #10 Skrevet 25. februar 2017 Vi hadde bæremeis etter eldste. Men det er jo sååå mye bedre med skikkelig bæretøy. Brukte derfor kun mei tai, også på fjellturer. Barnet elsket den. Brukte den siste gang da han var 4 år (Sydentur, brukte den på kveldene når vi skulle gå til/fra restaurant og han var trøtt). Han ble skuffet når jeg hentet i bhg og ikke hadde med mei taien. Av en eller annen grunn appellerer Baby Bjørn og forovervendt bæring til fedre. Jeg opplever at jeg oppdager verden, også sammen med et barn som sitter på ryggen. Men bak der kunne han koble ut og sovne når han følte for det. Han gjemte ansiktet bak en av selene og sovnet. Anonymous poster hash: 624eb...582 Hi her.. Ja altså for min del kan vi ha bæremeis i tillegg, kun mtp de ekstremt sjeldne fjellturene (nå vil ikke sambo ha begge deler fordi han er sur noe med prinsippsak), men jeg føler bæresele har mange flere bruksområder... Tar ikke med bæremeis på flyplassen, kjøpesenter eller vimser rundt og gjør husarbeid med den bæreselen derimot... Jeg elsker den de siste to dagene har jeg kombinert husarbeid og babybæring uten noe som helst stress og jeg gleder meg til å prøve meg på en gåtur med den. Kanskje du har helt rett i at dette med fremovervendt bæring appelerer mye til fedre:p tror sambo føler at det er den eneste måten mini får sett og opplevd alt rundt seg? Samtidig som når han er på magen så har de mer kontakt? Jeg har dog unngått å påpeke ovenfor han at magebæring får han heller ikke med bæremeis (som han også argumenterer så sterkt for).. For husfredens skyld Anonymous poster hash: 07b71...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå