Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #1 Skrevet 25. februar 2017 Hvor gammelt var barnet ditt da dere sluttet med MME? Anonymous poster hash: 34f9a...301
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Skrevet 25. februar 2017 Eldste var ca 1,5 år. Fikk kveldsflaske før han la seg, og han eeelsket den! Sluttet gradvis ved å bytte ut mer og mer med kumelk til det til slutt kun var kumelk. Det fikk han til han var ca 2,5. Yngste har alltid nektet flaske, så hun fikk kun lurt i seg litt ved at jeg tilsatte det i grøten. Så hun sluttet å få da hun var 12 mnd. Ammer fortsatt litt, og nå er hun 14 mnd. Anonymous poster hash: 208f6...c56
Pobie Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Hvis de spiser variert og sunn kost, kan man erstatte mme med kumelk når de er 12 mnd gamle.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 1 år ca... Mme er ganske fet, så her likte mine vanlig lettmelk bedre Anonymous poster hash: fb913...0a4
Lady lovely locks Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 1 år. Vær litt forskiktig med overgangen til kumelk, noen barn tåler det dårlig. Min eldste måtte ha soyamelk (noe jeg ikke vil anbefale til noen, da den inneholder masse østrogen, men det vise vi ikke den gangen) Tvillingene mine gikk over på kumelk uten problem.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 Eldste brukte pulver til og med Nan 4, var vel 2 da hun sluttet. Begynte ved ammeslutt v 8 mnd. Yngste sluttet med amming v 9 mnd, og har knappest drukket melk etter det. Foretrekker vann, men liker smaksatt Biola og får det av og til. Hn er nå 3 år og drikker vann til brødskiva. Får en yoghurt for dagen, ikke glad i ost. Anonymous poster hash: 2ca77...46e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Min er snart 2 år og får hipp nr 1 enda. Vi byttet til kumelk en periode (når han var rundt 14 mnd (h-melk), resultatet hos oss var at han nektet å noe som helst annet, ikke klarte han å gå på do heller! I tillegg når han fikk melk på natta så måtte han ha flere flakser fordi han ble aldri mett. (Han får forsatt på natta og elsker det) Med hipp holder det med 2 flasker på natta Anonymous poster hash: cbe40...382
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #10 Skrevet 25. februar 2017 Spise* Anonymous poster hash: cbe40...382
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #11 Skrevet 25. februar 2017 Min er snart 2 år og får hipp nr 1 enda. Vi byttet til kumelk en periode (når han var rundt 14 mnd (h-melk), resultatet hos oss var at han nektet å noe som helst annet, ikke klarte han å gå på do heller! I tillegg når han fikk melk på natta så måtte han ha flere flakser fordi han ble aldri mett. (Han får forsatt på natta og elsker det) Med hipp holder det med 2 flasker på natta Anonymous poster hash: cbe40...382 Kødder du? Ja ja, noen har bare ikke lyst på et normalt liv og god nattesøvn.. Anonymous poster hash: 2ca77...46e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Skrevet 25. februar 2017 Jeg hadde aldri turt å gi annet enn vann på natta, annet enn vann gir syreskader på tennene! Min på snart to år får en stor flaske (300ml) med MME rett etter vi har stått opp, da ligger han og koser seg med den i pute-kosekroken sin på stua. Ca en time etterpå er det frokost, enten her hjemme eller i bhg. Hilsen HI Anonymous poster hash: 34f9a...301
Kira Skrevet 25. februar 2017 #13 Skrevet 25. februar 2017 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Reklame og annonsering for varer og tjenester, også når disse er gratis. Kira
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #14 Skrevet 25. februar 2017 Kødder du? Ja ja, noen har bare ikke lyst på et normalt liv og god nattesøvn.. Anonymous poster hash: 2ca77...46e Hva mener du med god nattesøvn? Han nekter å sove om han ikke får melk på natta. Sier jo ikke at det er riktig, å sikkert ikke bra for tennene. 😐 vi prøvde en periode uten melk på natta endte opp at vi stå op 7 ganger og bare gråting/hylskrik Anonymous poster hash: cbe40...382
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #15 Skrevet 25. februar 2017 Min slutta da han var 10 måneder. Veldig tidlig, men ungen nekta. Anonymous poster hash: 0198f...b25
Lady lovely locks Skrevet 25. februar 2017 #16 Skrevet 25. februar 2017 Eldste var ca 1,5 år. Fikk kveldsflaske før han la seg, og han eeelsket den! Sluttet gradvis ved å bytte ut mer og mer med kumelk til det til slutt kun var kumelk. Det fikk han til han var ca 2,5. Yngste har alltid nektet flaske, så hun fikk kun lurt i seg litt ved at jeg tilsatte det i grøten. Så hun sluttet å få da hun var 12 mnd. Ammer fortsatt litt, og nå er hun 14 mnd.Anonymous poster hash: 208f6...c56 2 år og fremdeles får han flaske 2 ganger om natta. Kanskje han heller må ha litt mer mettende mat på dagen. Kjære deg du må ta kampen med ungen din å få kutta ut dette!
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. februar 2017 #17 Skrevet 25. februar 2017 Nattamming er IKKE skadelig for tennene! https://ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannhelse-og-amming
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #18 Skrevet 25. februar 2017 Nattamming er IKKE skadelig for tennene! https://ammehjelpen.no/artikkel/141/Tannhelse-og-amming Det er STOR forskjell på nattamming og flaske med mme. Anonymous poster hash: 208f6...c56
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #19 Skrevet 25. februar 2017 Vi introdusere melk (lettmelk eller ekstra lettmelk er anbefalt, ikke h-melk) ved ca 12 mnd alder ved brød/grøtmåltider. Vi hadde mindre og mindre MME i flasken og tilsatte mer kumelk. Byttet ut til annen drikketut også slik at babytuten fle faset ut etter noen mnd. MME skal ikke gis på kvelden/natta om ikke tennene blir pusset etterpå. Vi har tilbudt vann på flaske om natta når vi faset ut MME. Klart ungen kan protestere men om ikke man klarer å ta den (lille faktisk...) kampen tror jeg dere vil få det vanskelig i livet fremover... Anonymous poster hash: ea8a4...8d8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #20 Skrevet 25. februar 2017 Overrasker meg at flere fortsetter å gi fordi ungen koser seg med flaska. Må da gå an å finne på noe annet hyggelig enn å gi mat? Her sluttet vi med mme ved 12 mnd, og da fikk de melk kun til måltid og vann i flaske ellers. De var vant til vann som tørstedrikke og nattedrikke før 12 mnd. Barn som ikke ammes trenger ikke mat på natta. Greit at unger skal være trygge osv, nen noen duller virkelig unødvendig med ungene sine. Litt mindre sympati overfor de som velger å stå opp unødvendig fordi de ikke gidder å ta kampen før (all sympati for de som tar ulike grep men fremdeles sliter). Anonymous poster hash: 6d7d2...751
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. februar 2017 #21 Skrevet 25. februar 2017 Det er STOR forskjell på nattamming og flaske med mme. Anonymous poster hash: 208f6...c56 Jeg vet det😊 Svaret var med tanke på kommentaren om at man ikke burde gi noe annet enn vann. Morsmelk går helt fint, både fra pupp og flaske.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #22 Skrevet 25. februar 2017 Jeg vet det😊 Svaret var med tanke på kommentaren om at man ikke burde gi noe annet enn vann. Morsmelk går helt fint, både fra pupp og flaske. Okay skjønner! Anonymous poster hash: 208f6...c56
februarprins2013 Skrevet 25. februar 2017 #23 Skrevet 25. februar 2017 han var 10mnd,da nektet han og ta mer, så da fikk han vann frem til han var 12mnd
Catriina27 Skrevet 25. februar 2017 #24 Skrevet 25. februar 2017 Hva mener du med god nattesøvn? Han nekter å sove om han ikke får melk på natta. Sier jo ikke at det er riktig, å sikkert ikke bra for tennene. 😐 vi prøvde en periode uten melk på natta endte opp at vi stå op 7 ganger og bare gråting/hylskrik Anonymous poster hash: cbe40...382 Prøv å tynn ut melken med vann. Den første dagen tar du i minimalt med vann, så øker du vannmengden å reduserer melkemengden. Vi måtte gjøre dette med vårt barn. Etter noen uker var det nesten bare vann og barnet mistet interessen for nattflasken. Har siden sovet rundt 🙌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå