Gå til innhold

Dette gjør meg så rasende!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere sitter fengslet pga. at de har hatt spontanaborter, noen har fått opp mot 40 års straff.

I Nicaragua er flertallet av de som er gravide etter voldtekt og incest mellom 10 og 14 år.

Eneste som kan bestemme slikt er menn som er redde for den styrken og makten de vet kvinner har. Det er en av virkemidlene de har for å fortsette kvinneundertrykkelsen. Fordi de vet at menn der vil bli taperne om de slipper kvinner fri.

Men det er spennende å høre hva abortmotstandere i Norge sier til dette. Er jo flere på forumet som har hevdet de er totalmotstandere...

Anonymous poster hash: 2d610...5ea
Skrevet

10åringer som må ha keisersnitt etter overgrep. Folk som får 40 år i fengsel pga spontanaborter.

Jeg klarer ikke på noen som helst måte å skjønne logikken bak slike lover. Jeg er selv for abort, men kan forstå argumentene til vanlige abortmotstandere.

Men slike ekstreme forhold, slik som nevnt ovenfor, eller hun inderen som døde i Irland fordi de ikke ville fjerne det døende fosteret, det klarer jeg ikke på noen som helst måte å begripe. (http://www.aftenposten.no/verden/Irland-har-n-av-verdens-mest-restriktive-abortlover-Na-kan-grunnloven-bli-endret-612703b.html). Alle skjønner jo at et foster dør om mor dør, så det å nekte en døende kvinne abort for å ikke ta livet av hennes foster henger jo virkelig ikke på greip.

Anonymous poster hash: 7aa12...089

Skrevet

Abortmotstandere er i mine øyne i kategori med folk som er i mot at homofile skal ha samme rettigheter som heterofile. Du trenger ikke ta abort om du er i mot, du trenger ikke gifte deg med en av samme kjønn om du ikke vil.. men det skader ikke deg at andre gjør det!

Abortmotstandere gjemmer seg bak det urtåpelige "prolife-rælet", men det er så idiotisk at det faller på sin egen urimelighet. Hadde alle abortmotstandere faktisk bidratt til å gjøre livet til uønska barn bedre, så kunne de muligens rettferdiggjort at de skal bestemme over livene til resten av befolkningen - men de gjør ikke det. De sitter bare å brøler som aper om ting de ikke har peiling på. Og hvorfor?! Fordi fantasivennen deres bestemmer?

Vel han gjorde fint lite når 10år gamle Esmeralda ble voldtatt flere ganger i uken i 6år og til slutt ble gravid. Så - news Flash; han har ingen ting han skulle ha sagt.

Idioter hele gjengen..

Anonymous poster hash: 38aa8...c42

Skrevet

At et barn må få ta abort er helt soleklart. Abort ved fare for mors liv og ved graviditeter på grunn av overgrep,må være lov. Selv om jeg er i mot abort, så kan jeg ikke bli helt ekstrem.

Jeg skulle ønske at lovene i Sør Amerika ble myket opp . 40 års fengsel for en spontanabort er galskap.

Skrevet

Stilt fra abortmotstanderne nå ja. De som spyr ut eder og galle i andre tråder om emnet. For også her inne på DIB er det jo totalmotstandere. Kanskje de ikke har klart å tenke så langt at slike scenarier dukker opp i hodet deres som en konsekvens av totalforbud.

Faen heller, skulle blitt gynekolog.

Anonymous poster hash: e4579...e95

Skrevet

At et barn må få ta abort er helt soleklart. Abort ved fare for mors liv og ved graviditeter på grunn av overgrep,må være lov. Selv om jeg er i mot abort, så kan jeg ikke bli helt ekstrem.

Jeg skulle ønske at lovene i Sør Amerika ble myket opp . 40 års fengsel for en spontanabort er galskap.

Hva er grunnen til at du er i mot abort da? At det er et liv og dermed alt liv er hellig?  Jeg bare lurer, for sånn jeg ser det er da ikke abortmotstand mulig, hvis du ikke også er for at et barn på 10 skal måtte bære frem et liv... En spire er like fullt en spire hos en 10 åring som en 30 åring. Uavhengig av grunn.... For da klassifiserer du jo det ene embryoet over det andre... Skjønner da ikke at man kan være i mot abort.

Anonymous poster hash: 21d98...c79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...