Gå til innhold

Blir forbrenningen lavere med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 26 år og merker at jeg sliter mer med å holde meg på komfortvekta nå enn jeg gjorde for 3 år siden. Er det alderen som kan til det? Var riktignok veldig deprimert og hadde mye angst før. Men da sov jeg nesten hele døgnet. Var bare våken de timene etter barnet kom hjem fra barnehagen til det la seg. Jeg spiste mye usunt også.

Ble mamma til nummer 2 for litt over ett år siden, men merker vektøkning før jeg ble gravid. Er jo mer aktiv nå, ligger ikke bare å sover hele tiden. Kostholdet er jo også sunnere, men er jeg er ingen storspiser. Blir veldig fort mett.

Anonymous poster hash: 90289...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er grunnen til ditt problem er umulig å si, men at forbrenningen blir dårligere med alderen stemmer. Etterhvert som man eldes får man bruk for mindre energi til fornying av celler siden hele prosessen går saktere. Men det er jo tidlig å merke det allerede i tyve-årene.

Anonymous poster hash: 57465...e4f
Skrevet

Ja, forbrenning og stoffskifte endrer seg gjennom livet. Mange ting som påvirker, indre stress, hormoner osv

Men at det er merkbar forskjell fra 23 til 26 år tviler jeg litt på. De fleste merker vel ikke så stor forskjell før de kommer i overgangsalderen, da lagrer kroppen fett på en ny måte, man må trene mer for å holde muskelmassen opp og mindre for å holde vekten nede...

Anonymous poster hash: 765d6...bc5
Skrevet

Ja, men det pleier vel ikke bli merkbart før du er vesentlig eldre.

Anonymous poster hash: 9f6dc...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...