GĂ„ til innhold

Hva sier man?😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber pÄ butikk og en som bruker Ä vÊre innom ofte har mista kona si.Hva sier jeg nÄr jeg ser han?er sÄ redd for Ä fÄ han trist hvis han kanskje har en hÞvelig_fin_dag....uff noen tips?

Anonymous poster hash: 11015...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kondolert, ev. gitt ham en klem om dere har en uformell kommunikasjon med hverandre.

Om jeg ville sagt kondolerer, eller om jeg hadde sagt at jeg hadde hÞrt at han hadde mistet kona, det kommer an pÄ personen.

Og om jeg visste hvem hun var sÄ ville jeg sagt noe fint om henne og ev. det jeg hadde sett av dem sammen.

Men jeg ville sagt det nÄr det ikke var andre rundt slik at han slapp at andre ogsÄ blandet seg inn.

Hva du sier er egentlig ikke sÄ farlig. Det verste er ofte at folk unngÄr temaet totalt fordi de er redde for reaksjonene.

Men, du fÄr sikkert veldig ulike svar her. Det kommer an pÄ hva den enkelte selv foretrekker, tror jeg.

Anonymous poster hash: ede39...af8
Skrevet

Tusen takk for svarđŸ™đŸŒjeg vet ikke hvem kona hans var, da jeg aldri sĂ„ dem sammen.Jeg synes slikt er sĂ„ vanskelig.Redd for Ă„ si no galt

Skrevet

Det skader aldri Ă„ vise at man bryr seg. Omtanke gjĂžr ikke vondt. Han bĂŠrer det med seg uansett, tenker sikkert pĂ„ det alltid. Sorg er som en vegg i huset: Alltid til stede. Du kan ikke gjĂžre det verre, men du kan vise omtanke og gjĂžre det litt lysere. Benytt sjansen â˜ș

Skrevet

Tusen takk for svarjeg vet ikke hvem kona hans var, da jeg aldri sÄ dem sammen.Jeg synes slikt er sÄ vanskelig.Redd for Ä si no galt

Jeg tror ikke man kan si sÄ mye galt i en slik situasjon. Det viktigste er Ä bare vise eller si at man viser at man fÞler med den etterlatte. Man trenger ofte ikke si sÄ mye.

Anonymous poster hash: ede39...af8

Skrevet

Kanskje holder det med et "hyggelig Ă„ se deg", da skjĂžnner han hva du mener, uten Ă„ fĂžle at han MÅ fĂžlge opp trĂ„den.

Nei, man kan kanskje ikke si sÄ mye galt (jo forresten, det kan man absolutt), men alle trenger ikke alltid Ä si sÄ mye, eller si noe i det hele tatt. Det kan vÊre ganske slitsomt Ä alltid bli minnet pÄ det som har skjedd ogsÄ. Jeg vet om folk som har sluttet Ä handle i nÊromrÄdet sitt for Ä fÄ et fristed fra sorgen. 

Skrevet

Kommer an pÄ hva slags dialog dere har fra fÞr. Er det en kunde du har pratet mye med ogsÄ om andre ting enn det du har solgt? I sÄ fall kan man jo si at det var trist Ä hÞre om kona, og spÞrre hvordan han har det. Da har du Äpnet for at han kan snakke rundt det om han vil. De fleste setter pris pÄ at man bryr seg. Om det er en du ikke prater mye med, kan du si at det var leit Ä hÞre om, uten Ä stille mer spÞrsmÄl.

Anonymous poster hash: 070a3...fe8

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...