Gå til innhold

noen tannleger her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en tannbyll ved en rotfylt tann, den skal trekkes, da den har en stor brest på tvers.

Har ringt til tannlege! Men fikk ikke time før på torsdag.

 

Kan jeg stikke hull på den selv?
For å slippe presset fra den?

Har ikke direkte tannverk, men det pulserer godt.

 

http://www.altomtenner.no/node/26

(her står det at jeg kan stikke hull selv)

 

Takker for svar.



Anonymous poster hash: 9a61e...548
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter "odontolog". De er nemlig ikke leger egentlig, men mer som håndtverkere. De har ingen legeutdanning. 



Anonymous poster hash: 8f05c...1aa
Skrevet

Da har jeg lært noe nytt i dag også!

Takk for det :)



Anonymous poster hash: 9a61e...548
Skrevet

 

Det heter "odontolog". De er nemlig ikke leger egentlig, men mer som håndtverkere. De har ingen legeutdanning.

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

Ehhh... du burde kanskje lese deg litt opp på dette

 

 

Anonymous poster hash: 4420b...d12

Skrevet

 

Det heter "odontolog". De er nemlig ikke leger egentlig, men mer som håndtverkere. De har ingen legeutdanning.

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

De første årene av studiene er sammen med medisin. Tannleger er leger som er spesialister på tenner. Jobben innebærer utrolig mye mere enn selve håndverket.

 

Anonymous poster hash: d386b...b60

Skrevet

De første årene av studiene er sammen med medisin. Tannleger er leger som er spesialister på tenner. Jobben innebærer utrolig mye mere enn selve håndverket.

 

Anonymous poster hash: d386b...b60

Er det? Men er det ikke bare litt boring i tennene de driver med? De skriver jo ikke ut medisiner eller driver med helsesjekk. Det er jo bare... boring i tennene de driver med?

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

Skrevet

Du må være mindre smart 😉

 

Anonymous poster hash: c5a58...a7b

Skrevet

 

Er det? Men er det ikke bare litt boring i tennene de driver med? De skriver jo ikke ut medisiner eller driver med helsesjekk. Det er jo bare... boring i tennene de driver med?

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

De kan skrive ut reseptbelagt medisin.

 

Anonymous poster hash: b73b9...abd

Skrevet

Tannleger er tannleger

 

Anonymous poster hash: 5925b...132

Skrevet

Det er jo derfor det hete tannLEGE og ikke håndverker ;)

 

Anonymous poster hash: 25528...8ce

Skrevet

Ring til tannsnekkeren!

Skrevet

 

Er det? Men er det ikke bare litt boring i tennene de driver med? De skriver jo ikke ut medisiner eller driver med helsesjekk. Det er jo bare... boring i tennene de driver med?

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

Tannleger skriver ut medisiner jo. Og gjør mye mer enn å bare borre.

Forresten under studiet, så er de også med på feks obduksjon.

 

Anonymous poster hash: c9a05...72d

Skrevet

 

Det heter "odontolog". De er nemlig ikke leger egentlig, men mer som håndtverkere. De har ingen legeutdanning.

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

O'Lord 😩

 

 

Anonymous poster hash: d6d67...6db

Skrevet

Er det ikke tannlegevakt der du bor? Evt. ring legevakta. Kanskje du kan få antibiotika til å dempe byllen?

 

Anonymous poster hash: b5c3f...fe2

Skrevet

Er det ikke tannlegevakt der du bor? Evt. ring legevakta. Kanskje du kan få antibiotika til å dempe byllen?

 

Anonymous poster hash: b5c3f...fe2

Ville ikke stukket hull på den selv, tror jeg. Evt. tannleger her inne kan dessverre ikke gi slike råd.

 

Anonymous poster hash: b5c3f...fe2

Skrevet

takk for svar alle sammen :)
har ikke stukket hull på den og kommer ikke til å gjøre det.
den har blitt noe mindre av seg selv, så den lekker nok litt eller noe :P 

 

har jo ikke smerter, den er bare i veien og plagsom!

fant ut at jeg kunne smøre på xylocain om den skulle bli vond :P (y) 



Anonymous poster hash: 9a61e...548
Skrevet

 

Det heter "odontolog". De er nemlig ikke leger egentlig, men mer som håndtverkere. De har ingen legeutdanning.

 

Anonymous poster hash: 8f05c...1aa

😂😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: e4c1c...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...