Gå til innhold

Dere som har fått leddgikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å få legen til ta meg på alvor. Så har byttet lege.

Har i flere år vært plaget med nakke, skuldre, rygg, knær og under bena.

For syv år siden fikk jeg beskjed om at jeg hadde en betennelse under fotene som kunne vare i et år. Men altså syv år etter har jeg det enda.

Om morgenen når jeg står opp er jeg ekstremt stiv og det er veldig smertefult og gå. Det brenner under bena. Og gå ned trappen er en utfordring på morgenen. Da bena er vonde og bøye.

Etter graviditeten har jeg blitt verre. Jeg sliter med at jeg blir stiv i korsryggen. Klarer ikke fullføre oppgaven med å rydde ut av maskinen. Jeg blir også varm og hoven rundt høyre håndledd.

Og plages med brennende smerter i armene. Kjennes ut som det herjer med betennelse i perioder. Det dunker.

Nå er jeg så stiv under bena til enhver tid at jeg nesten gråter når jeg må gjøre husarbeid. Da kjennes det ut som hele kroppen er i flammer.

Jeg har til nå taklet smertene. Men nå sliter jeg med og holde igjen. Smertene ligger mellom 7-10 hele tiden.

Jeg orker ikke mer. Har bestilt time. Men er to mnd ventetid. Kan jeg be om akutt time?

Og høres dette ut som leddgikt.

Nå i vinter har plagene blitt verre. Sliter ute i vinterkulden.

Anonymous poster hash: 40077...9b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som leddgikt. Brennende smerter er som regel nervesmerter.

Anonymous poster hash: caa79...881

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som leddgikt. Brennende smerter er som regel nervesmerter.

Jeg får den følelsen når jeg blir hoven og rød i leddene. Spessielt høyre håndledd og ankel. Blir også rød i huden.

Når jeg presser over håndkeddet kjennes det litt melete ut.

Jeg sliter også med at jeg stivner sånn om natten i ryggen at jeg våkner i store smerter.

Ben og armer sovner også lett av. Slik at man får sånn prikking i bena og armene. Og de dovner bort.

Skrevet

Jeg får den følelsen når jeg blir hoven og rød i leddene. Spessielt høyre håndledd og ankel. Blir også rød i huden.

Når jeg presser over håndkeddet kjennes det litt melete ut.

Jeg sliter også med at jeg stivner sånn om natten i ryggen at jeg våkner i store smerter.

Ben og armer sovner også lett av. Slik at man får sånn prikking i bena og armene. Og de dovner bort.

Har du fått tatt noen tester? Osteortritt kan som regel sees på røntgen, og burde i alle fall være synlig etter så mange år.

Anonymous poster hash: db0d4...d28

Skrevet

Ring nærmeste manuellterapeut og få time. Du trenger ikke henvisning, de har som regel kortere ventetid og ikke minst er de eksperter på denne type sykdom/skade. Du blir grundig undersøkt (mye bedre enn hos en fastlege) og de kan henvise deg til røntgen, mr, revmatolog osv.

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1696

Anonymous poster hash: 535be...663
Skrevet

Neo legen min har ikke vært interessert i å ta tester for noe.

Har prøvd fysio uten hjelp.

Er dessverre ikke manuell terapeut her jeg bor. Bare fysio.

Men syns ikke hun jeg gikk til virket noe særlig bra. Så kan prøve en annen. Hun undersøkte meg ikke i det hele tatt. Ble bare satt i trening som gjorde meg mer stiv.

Nå sliter jeg veldig med høyre hånd. Fingrene er så ekle på en måte. Det gjør det vanskelig og skrive med penn. Taste på mobil og pc. Kneppe igjen knapper osv.

Pluss at jeg får smerter i hånden når jeg bruker den.

Skrevet

Brennende dmerte var kanskje litt feil ord å bruke. Er mer verkende smerte.

Skrevet

...

Skrevet

Leddgikt er vel relativt "lett" å diagnostisere i forhold til andre sykdommer da det er en blodprøve du kan ta som må være positiv. Krev at legen tar denne eller gå på en privatklinikk.

Uansett så høres det mer ut som nervesmerter jo mer du skriver også.

Skrevet

Leddgikt er vel relativt "lett" å diagnostisere i forhold til andre sykdommer da det er en blodprøve du kan ta som må være positiv. Krev at legen tar denne eller gå på en privatklinikk.

Uansett så høres det mer ut som nervesmerter jo mer du skriver også.

I følge Revmatikerforbundet har opptil 40% av de med revmatisme negative blodprøver, særlig tidlig i sykdomsforløpet, så det kan ta litt tid å få riktig diagnose der også...

Anonymous poster hash: 535be...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...