Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #26 Skrevet 24. februar 2017 Barnetrygden er på rundt 1900 kr å det er penger jeg er helt avhengig av om jeg skal betale barnehage (900 kr) og mat. Som alenemamma så er ikke akkurat økonomien den beste. Anonymous poster hash: 0aa28...f48 Har du ikke jobb? Jeg er også alenemamma, men har aldri fått barnehagen så billig... Anonymous poster hash: 228ac...9ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #27 Skrevet 24. februar 2017 Jeg har ikke et skrikende behov for den tusenlappen, men det har 16-åringen Han får den i lommepenger hver måned. Anonymous poster hash: 216be...ba8 Vet ikke om jeg syns dét heller er noe å skryte av... Anonymous poster hash: 228ac...9ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #28 Skrevet 24. februar 2017 Har du ikke jobb? Jeg er også alenemamma, men har aldri fått barnehagen så billig... Anonymous poster hash: 228ac...9ce Tjener vel under grensa da Anonymous poster hash: 6c047...7f8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #29 Skrevet 24. februar 2017 Jeg synes også dette gnålet hver jævla måned om den har kommet er skikkelig idiotisk å lese. Ja, mange trenger trygda og dét forstår jeg. Men hvorfor spørre hver måned, og så diskutere hvilken bank som utbetaler raskest. Legger også merke til at de også er frekke og oppfarende om noen påpeker dette. Mangler litt selvkontroll. Latterlige folk. Anonymous poster hash: a00ac...8c4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #30 Skrevet 24. februar 2017 Vet ikke om jeg syns dét heller er noe å skryte av... Anonymous poster hash: 228ac...9ce Skryte av? Jeg vet ikke om en eneste tenåring som ikke får lommepenger..... Anonymous poster hash: 216be...ba8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #31 Skrevet 24. februar 2017 Jeg synes også dette gnålet hver jævla måned om den har kommet er skikkelig idiotisk å lese. Ja, mange trenger trygda og dét forstår jeg. Men hvorfor spørre hver måned, og så diskutere hvilken bank som utbetaler raskest. Legger også merke til at de også er frekke og oppfarende om noen påpeker dette. Mangler litt selvkontroll. Latterlige folk. Anonymous poster hash: a00ac...8c4 La være å gå inn på tråden da vel Anonymous poster hash: 6c047...7f8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #32 Skrevet 24. februar 2017 Her ser vi jo nok et soleklart eksempel på hvorfor barnetrygden burde være inntektsregulert. Noen har bruk for den, man er ikke dårligere foreldre av den grunn. Om den ble inntekstregulert kunne de familiene som trengte det mest fått mer, den er jo der for en grunn, ikke for at de av oss med god råd skal smelle de inn på en sparekonto. Dere som ikke skjønner hvorfor noen trenger den: anbefaler dere til å gjøre det samme som meg, handle inn til Hjelp oss å hjelpe-grupper, eller før pengene direkte over til noen som trenger det. Anonymous poster hash: db7b9...cd6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #33 Skrevet 24. februar 2017 Barnetrygden er på rundt 1900 kr å det er penger jeg er helt avhengig av om jeg skal betale barnehage (900 kr) og mat. Som alenemamma så er ikke akkurat økonomien den beste. Anonymous poster hash: 0aa28...f48 Jeg ser nøyaktig hva du mener der, er i samme situasjon og da kommer barnetrygden godt med. Jeg betaler ikke mye i barnehagen (200kr), men nå har ikke jeg intekt da jeg på går skolen så jeg kan få meg ett fagbrev... Anonymous poster hash: 8337a...2ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #34 Skrevet 24. februar 2017 La være å gå inn på tråden da vel Anonymous poster hash: 6c047...7f8 Det er lenge siden jeg gjorde det. Men jeg ser desverre disse trådene i feeden. Å være så skrape for cash at en dag eller to velter lasset får meg til å lure på om ungene har det de trenger. Å planlegge så dårlig at du har null kroner på konto og ingen mat i kjøleskapet... sier sitt. Anonymous poster hash: a00ac...8c4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #35 Skrevet 24. februar 2017 Her ser vi jo nok et soleklart eksempel på hvorfor barnetrygden burde være inntektsregulert. Noen har bruk for den, man er ikke dårligere foreldre av den grunn. Om den ble inntekstregulert kunne de familiene som trengte det mest fått mer, den er jo der for en grunn, ikke for at de av oss med god råd skal smelle de inn på en sparekonto. Dere som ikke skjønner hvorfor noen trenger den: anbefaler dere til å gjøre det samme som meg, handle inn til Hjelp oss å hjelpe-grupper, eller før pengene direkte over til noen som trenger det. Anonymous poster hash: db7b9...cd6 Altfor mye arbeid å organisere en inntektsregulert barnetrygd, vi har nok papirflyttere og byråkrati i dette landet. Hadde vært mye bedre om alle med barn under 18 år fikk et særfradrag på skatten, enkelt og greit. Slutte med å betale ut den tusenlappen hver måned, og heller ha et fast fradrag. Anonymous poster hash: 216be...ba8
Kathrine. Skrevet 24. februar 2017 #36 Skrevet 24. februar 2017 Burde kanskje ikkje vært barnetrygd lenger. Er jo Ikkje akkurat mangel på folk her på jorda.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #37 Skrevet 24. februar 2017 Det er lenge siden jeg gjorde det. Men jeg ser desverre disse trådene i feeden. Å være så skrape for cash at en dag eller to velter lasset får meg til å lure på om ungene har det de trenger. Å planlegge så dårlig at du har null kroner på konto og ingen mat i kjøleskapet... sier sitt. Anonymous poster hash: a00ac...8c4 Jeg sparer barnetrygden , og har nok av mat , men noen har behov . Du har jo ikke slutta å gå inn når du fortsetter å lese å svare. Anonymous poster hash: 6c047...7f8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. februar 2017 #38 Skrevet 24. februar 2017 Du virker kunnskapsløs. Det er mer utfordrende i forhold til å ha barn enn det å være avhengig av barnetrygd. Anonymous poster hash: 1f487...0a2 Du glemte uempatisk og navlebeskuende.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #39 Skrevet 24. februar 2017 For en utrolig dårlig holdning, og for noen latterlige argumenter. Som mangeårig barnevernspedagog i bv.tjenesten, vil jeg bare informere at det å vente på barnetrygden ikke ansees som bekymringsverdig. Det fins mange grusomme skjebner der ute. Mange barn kan bare drømme om å ha et hjem hvor det eneste bekymringsverdige (i dine øyne) var at foreldrene var avhengige av av denne trygden som alle med omsorg for barn mottar. Og det sier så utrolig mye om deg/dere som person. Hvilken glede får dere av å rakke ned på andre på denne måten? Tenker dere over konsekvenser? Det fins mennesker som sliter så kraftig at vi i bvtj må skaffe dem hjelp slik at de klarer se sine ressurser. At vi må hjelpe dem innse at jo- de klarer faktisk ta vare på barna sine. Og sliter foreldre økonomisk kan de få hjelp. Hvorfor? Jo, fordi dårlig råd ikke er synonymt med at en ikke er en god omsorgsperson. Og det er ingenting som tilsier at et barn har det bedre hos de som altså ikke er avhengig av denne usle tysenlappen. Intet barn vil bytte nyere ski og bedre PC, mot foreldrene sine. Mitt forslag er at du heller gir bort denne tusenlappen til en av de som trenger den. Tror god karma kan trengs. Anonymous poster hash: 26296...662
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #40 Skrevet 24. februar 2017 For en utrolig dårlig holdning, og for noen latterlige argumenter. Som mangeårig barnevernspedagog i bv.tjenesten, vil jeg bare informere at det å vente på barnetrygden ikke ansees som bekymringsverdig. Det fins mange grusomme skjebner der ute. Mange barn kan bare drømme om å ha et hjem hvor det eneste bekymringsverdige (i dine øyne) var at foreldrene var avhengige av av denne trygden som alle med omsorg for barn mottar. Og det sier så utrolig mye om deg/dere som person. Hvilken glede får dere av å rakke ned på andre på denne måten? Tenker dere over konsekvenser? Det fins mennesker som sliter så kraftig at vi i bvtj må skaffe dem hjelp slik at de klarer se sine ressurser. At vi må hjelpe dem innse at jo- de klarer faktisk ta vare på barna sine. Og sliter foreldre økonomisk kan de få hjelp. Hvorfor? Jo, fordi dårlig råd ikke er synonymt med at en ikke er en god omsorgsperson. Og det er ingenting som tilsier at et barn har det bedre hos de som altså ikke er avhengig av denne usle tysenlappen. Intet barn vil bytte nyere ski og bedre PC, mot foreldrene sine. Mitt forslag er at du heller gir bort denne tusenlappen til en av de som trenger den. Tror god karma kan trengs. Anonymous poster hash: 26296...662 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymous poster hash: 6c047...7f8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #41 Skrevet 24. februar 2017 For et nedrig innlegg Hi! Du vet aldri hva livet kan bringe av utfordringer. Plutselig er du ufør etter en bilulykke, får da kun 66% av lønnen din, så forlater mannen deg fordi han ikke takler en ødelagt kone. Da sitter du der alene med de tre barna og er faktisk avhengig av de pengene. Hilsen meg som lever det livet jeg beskrev. Anonymous poster hash: dc071...e20
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #42 Skrevet 24. februar 2017 at dere gnåler om når den kommer ? Personlig aner jeg ikke når den kommer, har aldri kikket etter den og legger ikke merke til at den kommer inn. Dersom dere er SÅ avhengig av en ussel barnetrygd på 1000(?) kr , forteller det meg at dere har absolutt ikke rå til å ha barn! Anonymous poster hash: 54b6b...8b7 Slike utsagn vitner om svært liten forståelse for sine medmennesker. Jeg har meget god lønn og har en velfylt konto etter å ha solgt firmaet mitt for en tid tilbake, men jeg klarer fortsatt å forstå at det finnes mange som ikke er så godt stilt økonomisk som meg. Jeg har utbetalt 85.000 kr i måneden og barnetrygden går ubemerket inn på kontoen min (jeg er forøvrig av den oppfattelse at barnetrygden burde vært fordelt på en annen måte slik at den brukes på de som virkelig trenger det), men jeg trenger ikke å bruke mye tankevirksomhet for å forstå at for de som f.eks har 15.000 kr i måneden så er barnetrygden viktig i den daglige driften av familien. At du mener at de som er avhengig av barnetrygden ikke burde ha barn sier ekstremt mye om deg, og veldig lite om de som trenger barnetrygden. Anonymous poster hash: 0697f...2ac
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. februar 2017 #43 Skrevet 24. februar 2017 at dere gnåler om når den kommer ? Personlig aner jeg ikke når den kommer, har aldri kikket etter den og legger ikke merke til at den kommer inn. Dersom dere er SÅ avhengig av en ussel barnetrygd på 1000(?) kr , forteller det meg at dere har absolutt ikke rå til å ha barn! Anonymous poster hash: 54b6b...8b7 Så fint, da foreslår jeg at du gir sen videre til noen som trenger den istedenfor å sitte og motta penger du ikke har behov for.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #44 Skrevet 24. februar 2017 Nå blir ikke alltid livet som planlagt. Jeg var godt gift med en mann, med utdannelse og god jobb. Jeg rakk akkurat å bli ferdig med min utdannelse, før barnet ble født. Barnet ble til på p-pillen. Så gikk jeg hjemme i ulønnet permisjon, ble gravid igjen, ikke planlagt denne gangen heller. Og i starten av permisjonen ble jeg syk. Og kom meg ikke ut i arbeidslivet igjen. Jeg har prøvd meg flere ganger i 50% stilling, men det går bare ikke. Og etter kort tid, så gikk mannen, og giftet seg med en annen. Og han ville ikke se barna sine. Så da satt jeg der kronisk syk, med laveste AAP, og 2 barn å forsørge, og ta meg av. De 2900 kr jeg får i barnetrygd, betyr utrolig mye for meg. Men hadde jeg fortsatt vært gift med far, og vært frisk. Så hadde vi jo begge jobbet, hatt greie lønninger, og ikke trengt barnetrygden. Jeg planla verken barn, sykdom eller samlivsbrudd. Anonymous poster hash: 97783...9b7
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #45 Skrevet 24. februar 2017 Så fint at så mange ser på barnetrygden som helt unødvendig,og noe de ikke har bruk for, da passer dere vel på å overføre den til "et godt formål" med en gang? Tull og tøys, det gjør dere nok ikke. Men kan være enig i at det er litt kjedelig med flere innlegg her hver måned om når barnetrygden kommer,om den har kommet osv. Den kommer til fastsatt dato, hjelper lite å ta det opp her inne. Anonymous poster hash: 2980b...4d0
februarprins2013 Skrevet 24. februar 2017 #46 Skrevet 24. februar 2017 Endelig en som tør og si det, er så lei det spørsmålet der. jeg har ikke behov for den,så setter alt inn på sønnen sin konto, blir jo ca 1900 hver mnd
Nullstress;) Skrevet 24. februar 2017 #47 Skrevet 24. februar 2017 Nå som mannen er student, hadde vi gått fra ett matbudsjett på 12000 kr i mnd til 4-5000 i mnd. De 1900 kr er en del av matbudsjett vårt. Så ja - er avhengige av de pengene. Det er middag i ca to uker det! Og dét kan vi ikke leve uten 😉
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #48 Skrevet 24. februar 2017 Endelig en som tør og si det, er så lei det spørsmålet der. jeg har ikke behov for den,så setter alt inn på sønnen sin konto, blir jo ca 1900 hver mnd Og vi andre er så driiiiit lei av sånne svar! Skulle jeg gått inn og gulpet opp no' drit på alle tråder jeg var i mot, hadde jeg vært en meget travel dame! Anonymous poster hash: dc071...e20
Gjest Skrevet 24. februar 2017 #49 Skrevet 24. februar 2017 Innlegget har blitt moderert grunnet LATTERLIGGJØRING, personangrep - samt svar til dette. Ber dere om å svare voksent på et mammaforum. Så moderer dere, jenter! Fortsetter det i samme stilen, så ser jeg meg dessverre nødt til å stenge tråden din HI. Mod K. Taylor
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #50 Skrevet 24. februar 2017 Innlegget har blitt moderert grunnet LATTERLIGGJØRING, personangrep - samt svar til dette. Ber dere om å svare voksent på et mammaforum. Så moderer dere, jenter! Fortsetter det i samme stilen, så ser jeg meg dessverre nødt til å stenge tråden din HI. Mod K. Taylor Du moderer at jeg sier at jeg er lei av skam tråder??? Ærlig talt, hva er det for moderering Anonymous poster hash: 5ee5e...196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå