Gå til innhold

Har dere fått barnetrygden i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk den i går.

Anonymous poster hash: 149af...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der var den inne hos meg :)

Anonymous poster hash: 31e30...612

Jøss.. har DNB og ikke fått ;)

Anonymous poster hash: b0a1a...942

Skrevet

Hvorfor trenger hun det? 1900 kr ER småpenger i det stor og hele bildet.

Anonymous poster hash: d52cb...0a3

1900 kr er litt under halve matbudsjettet vårt pr mnd.

Småpenger for noen - to uer med middag for andre.

Mannen er student, så slik kommer vi til å leve i 1.5 år til 😉

Skrevet

Å se ned på folk som trenger den 1000-lappen eller to, eller fler, er skikkelig usselt! De trenger neppe noen skjennepreken av noen damer på et forum.

Anonymous poster hash: ec05e...a88

Skrevet

Hvorfor trenger hun det? 1900 kr ER småpenger i det stor og hele bildet.

Det er jo ikke lommerusk. 1900,- er knappe to ukers matbudsjett hos oss. Det er ikke småpenger. Klart 1900,- er lommerusk hvis jeg sammenligner det med huslånet på 5 millioner.

Jeg har tre barn. Summert over året er det nesten 35.000,- Det er som en månedslønn. Det er definitivt ikke lommerusk, selv ikke for meg som tjener bra.

Jeg er enig i at man bør tenke på om man kan forsørge barna før man får barn, men livet er nå ikke rett frem og uten overraskelser. Og barnetrygden ble jo opprettet nettopp for å lette økonomien for barnefamilier og da særlig med tanke på de med minst midler.

Anonymous poster hash: 07240...a5c

Skrevet

Håper nesten det er samme person som spør hver gang så det ikke er så mange som er desperate etter småpenger som 1900 kr.

Anonymous poster hash: 692e9...43d

Må si jeg blir fascinert av mangel på perspektiv fra enkelte.  Jeg regner med at du gir bort hele barnetrygden hver måned til noen som trenger den? Siden det tross alt bare er lommerusk. Regner med at du ikke sparer disse kronene til ungene dine, for det trengs vel strengt talt ikke? 

For å nå samme sum må jeg jobbe omtrent 2 dager, andre må jobbe flere dager for å få samme sum.. Så småpenger er øyet som ser. Norge er heller ikke et billig land å bo i...

Skremmende at enkelte ikke klarer å se for seg forskjellige situasjoner... 

Jeg har ikke bruk for barnetrygden, så jeg gir min barnetrygd til forskjellige stiftelser og idrettslag.... 

Allikevel klarer jeg å fatte at noen trenger den mer enn andre, uten å være selvgod.

Anonymous poster hash: ec726...15f

Skrevet

Er du blakk så er 1900kr mye penger, ikke rart at denne generasjonen er overrepresentert på luksusfellen.

Anonymous poster hash: ddf10...7de

Enig i det med luksusfellen. Folk klarer ikke å styre økonomi og forbruk. Gjerne derfor en del oppretter tråd om når barnetrygden kommer hver eneste mnd. Tiltross for at den faktisk kommer til samme tid hver eneste mnd.

Skrevet

Enig i det med luksusfellen. Folk klarer ikke å styre økonomi og forbruk. Gjerne derfor en del oppretter tråd om når barnetrygden kommer hver eneste mnd. Tiltross for at den faktisk kommer til samme tid hver eneste mnd.

Og da donerer du barnetrygden? :) Siden du ikke har et behov :)

Skrevet

Må gjerne vippse over pengene for barnetrygden til meg, jeg har stort bruk for både en og 2 ekstra i dette hjemmet.

Anonymous poster hash: c3a65...1a6
Skrevet

Og da donerer du barnetrygden? :) Siden du ikke har et behov :)

Så de/vi som har penger så vi klarer oss bra og ikke har gjort oss avhengig av små summer, vi skal gi vekk pengene våre ? Hvorfor ?

Skrevet (endret)

slutt og skaff barn,hvis du er avhening av den

Anonymous poster hash: 84bb3...18a

Viktigere å gå på skole før man får barn og det har ikke du gjort Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Så de/vi som har penger så vi klarer oss bra og ikke har gjort oss avhengig av små summer, vi skal gi vekk pengene våre ? Hvorfor ?

Det er pengene deres?? Strengt talt ikke... Jeg sier ikke at du skal gi bort lønnen deres( det hadde jo vært dårlig økonomi styring), men dere trenger jo da virkelig ikke barnetrygden... I tillegg synes du det er helt greit å sette folk som trenger barnetrygden i bås.

Litt sånn " jeg er så flink og ikke trenger barnetrygden- gnir det inn hos de som trenger den, men beholder selv barnetrygden som en premie til meg selv" ?

Dere bedyrer jo at dere ikke trenger den. Et overskudd som du ikke trenger, ikke har jobbet for og som utbetales av staten... Da synes jeg(min mening) at du kan donere det bort.

Barnetrygden fungerer jo ikke som en premie til dem som har mer en nok.

Syns du det er rart at jeg synes det?

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Reklame og annonsering for varer og tjenester, også når disse er gratis.

Kira

Skrevet

Det er pengene deres?? Strengt talt ikke... Jeg sier ikke at du skal gi bort lønnen deres( det hadde jo vært dårlig økonomi styring), men dere trenger jo da virkelig ikke barnetrygden... I tillegg synes du det er helt greit å sette folk som trenger barnetrygden i bås.

Litt sånn " jeg er så flink og ikke trenger barnetrygden- gnir det inn hos de som trenger den, men beholder selv barnetrygden som en premie til meg selv" ?

Dere bedyrer jo at dere ikke trenger den. Et overskudd som du ikke trenger, ikke har jobbet for og som utbetales av staten... Da synes jeg(min mening) at du kan donere det bort.

Barnetrygden fungerer jo ikke som en premie til dem som har mer en nok.

Syns du det er rart at jeg synes det?

Men barnetrygden er jo noe en har rett på som norskstatsborger , uansett inntekt . Så er jo ikke riktig å skulle kun gi den til de og de, mens nei de får ikke. Det har man andre trygder til.

Og jeg betaler feks full barnehageregning, mens andre betaler nesten ingenting for lik plass. Noen får bostøtte, mens jeg har betalt ned hele huslånet. Så den barnetrygden trenger vel ikke å bli stemplet den også. (De som er alene får vel likevel mer av den om jeg ikke tar feil?).

Det jeg ikke forstår er det maset hver eneste mnd om den er kommet eller om når den kommer. Folk må da gjerne begynne å tenke bedre igjennom hvordan de bruker økonomien sin og planlegge litt bedre. Gjerne få hjelp til å sette opp budsjett .

Skrevet

Da var den på plass på min konto . DNB :danse: 

Anonymous poster hash: 997e2...9ba
Skrevet

Men barnetrygden er jo noe en har rett på som norskstatsborger , uansett inntekt . Så er jo ikke riktig å skulle kun gi den til de og de, mens nei de får ikke. Det har man andre trygder til.

Og jeg betaler feks full barnehageregning, mens andre betaler nesten ingenting for lik plass. Noen får bostøtte, mens jeg har betalt ned hele huslånet. Så den barnetrygden trenger vel ikke å bli stemplet den også. (De som er alene får vel likevel mer av den om jeg ikke tar feil?).

Det jeg ikke forstår er det maset hver eneste mnd om den er kommet eller om når den kommer. Folk må da gjerne begynne å tenke bedre igjennom hvordan de bruker økonomien sin og planlegge litt bedre. Gjerne få hjelp til å sette opp budsjett .

Ja det er noe man har krav på uansett, men ser ikke at det gir enkelte her rett til å dømme andres økonomistyring rett vest  for det? Sier ikke at du skal gi bort barnetrygden til andre som kan motta andre typer trygd. Hva med å donere pengene til stiftelser eller lokale idrettslag? Hvorfor går du inn på disse trådene dersom det irriterer deg at folk lurer på barnetrygden? Trenger ikke å ha dårlig økonomi styring dersom barnetrygden kommer godt med. De fleste klarer seg nok uten, men levd veldig mye trangere uten. Så er det da så fryktelig rart at man etterspør barnetrygden?

Ut i fra det du sier, mener du da at det er helt greit at du mottar den barnetrygden, til tross for at du overhode ikke trenger den. Fordi du har planlagt økonomien din? Og andre som etterspør den har ikke planlagt økonomien sin? Folk kan planlegge økonomien sin til de blir grønn. Litt lettere å planlegge økonomi når man i utgangspunktet har mer enn nok. Det er ihvertfall sånn det forstås ut i fra det du skriver her.

At eneste grunnen til at folk spør om barnetrygden, er fordi de snart skal bli med på luksusfellen...? Fryktelig dårlig holdning fra enkelte. Eksempel: Du driver egen bedrift.... Det går bra i mange år, så går du konkurs. Du har planlagt veldig bra og har selvfølgelig sparepenger til du kommer deg opp på bena dine igjen. ... Problemet er at du etterhvert må over på dagpenger, arbeidsmarkedet var ikke så lett allikevel. Du må selge huset ditt( hvis du ikke er "flink" og allerede er helt gjeldsfri), du klarer deg med en leilighet med 2 soverom... Så skriver du et innlegg her inne og lurer på at noen har fått barnetrygden, for nå kommer det faktisk godt med... Da mener alle at du er klar for luksusfellen og er udugelig. Du kan ikke planlegge alt her i livet... Selv ikke du.

Det å sette seg til doms over de som etterspør den synes jeg er av slett karakter...Skjønner at du blåser i hva jeg måtte mene, men klarer bare ikke å holde munn til slike holdninger blant folk. For barnetrygden kommer faktisk litt forskjellig inn på konto. Grunnet bruk av forskjellige banker. ;)

Skrevet

slutt og skaff barn,hvis du er avhening av den

Anonymous poster hash: 84bb3...18a

Vedder på 1900 kr at du har barn selv og får barnetrygd!! 😂

Anonymous poster hash: 0309c...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...