Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #1 Skrevet 24. februar 2017 Hva kan det komme av? Når barn på ti år enda ikke snakker reint? (merkelig tonefall og feil ord) Anonymous poster hash: d49f8...893
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #2 Skrevet 24. februar 2017 Sønnen til en venninne har en liten hjerneskade på språksenteret i hjernen. Anonymous poster hash: 8ebfd...9a4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #3 Skrevet 24. februar 2017 Det kan også være en spesifikk språkvanske. Tipper at min gutt ikke kommer til å prate ordentlig før han blir ganske voksen.. Anonymous poster hash: 2f54b...e84
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #4 Skrevet 24. februar 2017 Min datter har spesifikke språkvansker. Anonymous poster hash: 592a8...200
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #5 Skrevet 24. februar 2017 En tiåring med store vansker burde utredes dersom det ikke er gjort. En form for spesifikk språkvanske kan det muligens være. Er det uttale som er utfordringen kan logoped være aktuelt. Er det uttale så kan det være fonologiske utfordringer. Men det kan også være noe annet. Har han dysleksi? Eller har noen i familien dysleksi? Anonymous poster hash: b8b96...2ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #6 Skrevet 24. februar 2017 Min åtteåring har store språkvansker, har vært utredet og har masse tiltak. Rekner med han enda kommer til å ha div feil med uttale og ordforråd når han er ti, men krysser fingrene! Anonymous poster hash: db8c9...187
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #7 Skrevet 24. februar 2017 En tiåring med store vansker burde utredes dersom det ikke er gjort. En form for spesifikk språkvanske kan det muligens være. Er det uttale som er utfordringen kan logoped være aktuelt. Er det uttale så kan det være fonologiske utfordringer. Men det kan også være noe annet. Har han dysleksi? Eller har noen i familien dysleksi? Anonymous poster hash: b8b96...2ce Rekner med at en tiåring med språkvansker har vært i systemet en stund! Som mor til et slikt barn vil jeg heller at folk stiller spørsmål om de lurer heller enn å synse. Vi er åpen om diagnosen og utfordringene dette fører med seg! Anonymous poster hash: db8c9...187
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #8 Skrevet 24. februar 2017 Har dere sjekket hørselen? Vår hadde samme problem, og vi fant ut at det skyldes nedsatt hørsel Anonymous poster hash: 7788d...c19
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #9 Skrevet 24. februar 2017 Rekner med at en tiåring med språkvansker har vært i systemet en stund! Som mor til et slikt barn vil jeg heller at folk stiller spørsmål om de lurer heller enn å synse. Vi er åpen om diagnosen og utfordringene dette fører med seg! Anonymous poster hash: db8c9...187 Så flott for dere. Du trenger ikke være hårsår her, vi snakket ikke om deg og ditt barn. HI lurte på hva som kunne være grunnen, og det er ingen som kan gi et eksakt svar på det. Jeg la frem noen forslag, som kunne stemme med beskrivelsen. Jeg fikk ikke inntrykk av at barnet var i "systemet" med tanken på hvordan HI formulerte seg (dersom det er hennes barn det er snakk om). Noen blir dessverre fanget opp sent. Har selv også et barn med en spesifikk språkvanske, men jeg sitter ikke på forum og slenger rundt med utropstegn og sure kommentarer👍 Anonymous poster hash: b8b96...2ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #10 Skrevet 24. februar 2017 Det er ikke mitt barn det gjelder. Og han har oppfølging. Jeg var bare nysgjerrig på hva slikt kan komme av. HI Anonymous poster hash: d49f8...893
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #11 Skrevet 24. februar 2017 Så flott for dere. Du trenger ikke være hårsår her, vi snakket ikke om deg og ditt barn. HI lurte på hva som kunne være grunnen, og det er ingen som kan gi et eksakt svar på det. Jeg la frem noen forslag, som kunne stemme med beskrivelsen. Jeg fikk ikke inntrykk av at barnet var i "systemet" med tanken på hvordan HI formulerte seg (dersom det er hennes barn det er snakk om). Noen blir dessverre fanget opp sent. Har selv også et barn med en spesifikk språkvanske, men jeg sitter ikke på forum og slenger rundt med utropstegn og sure kommentarer👍 Anonymous poster hash: b8b96...2ce Jeg tolket det som at det ikke var hennes barn, og det var heller ikke meningen å virke meggete. Så beklager om det virket slik. Ville egentlig bare fram til at for mange (inkl oss selv) så er det positivt at andre spør i steden for å reagere på det som er annerledes. Da er det lettere å forklare utfordringene. Vi angrer litt på at vi ikke har vært mer åpne om det på foreldremøter, for så lenge ingen spør så er det heller ikke så lett å bare starte å forklare hvorfor barnet prater slik det gjør. Erfarer jeg, i hvert fall! Anonymous poster hash: db8c9...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå