Gå til innhold

AAP - Hjelp meg.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempe kjedelig å måtte spørre om dette, men nå ser det ikke ut som jeg kommer uten om AAP fra sommeren av.

 

Det blir en kjempe knekk økonomisk er jeg redd. Er det noen som kan forklare hvormye man sånn sirka får?



Anonymous poster hash: 05215...d89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 66% av gjennomsnittslønnen de siste tre årene før første sykemelding

 

For meg som hadde fått to barn, hatt 80% i foreldrepenger og et halvt års permisjon uten lønn i påvente av barnehageplass på de tre årene fikk et grotesk lavt grunnlag. Endte rett over minstesats.

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Skrevet

ca 66% av de siste tre årene med inntekt før du ble syk. Det kan også hende at du kan få noe fra pensjonsforsikringen din.



Anonymous poster hash: a402e...725
Skrevet

 

Kjempe kjedelig å måtte spørre om dette, men nå ser det ikke ut som jeg kommer uten om AAP fra sommeren av.

 

Det blir en kjempe knekk økonomisk er jeg redd. Er det noen som kan forklare hvormye man sånn sirka får?

 

Anonymous poster hash: 05215...d89

66 prosent av din tidligere lønn .

Jeg har utbetalt 17800 i mnd, pluss 3000 ekstra tii reisepenger og SFO

Tjente godt før

 

 

Anonymous poster hash: 868ee...1e6

Skrevet

Du får 66% av gjennomsnittslønnen de siste tre årene før første sykemelding

 

For meg som hadde fått to barn, hatt 80% i foreldrepenger og et halvt års permisjon uten lønn i påvente av barnehageplass på de tre årene fikk et grotesk lavt grunnlag. Endte rett over minstesats.

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

 

Jeg leste at man kan få 27 kr dagen pr barn. er dette i tillegg til de 66 % av lønna eller bakest det inn på en merkelig måte.

 

Anonymous poster hash: 05215...d89

Skrevet

 

Jeg leste at man kan få 27 kr dagen pr barn. er dette i tillegg til de 66 % av lønna eller bakest det inn på en merkelig måte.

 

Anonymous poster hash: 05215...d89

Jo, du får 27 kr dagen i barnetillegg, fem dager i uken. Det er drøye 500 kr mnd før skatt

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Skrevet

66 prosent av din tidligere lønn .

Jeg har utbetalt 17800 i mnd, pluss 3000 ekstra tii reisepenger og SFO

Tjente godt før

 

 

Anonymous poster hash: 868ee...1e6

Kan man søke om støtte til SFO?

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Skrevet

De siste tre årene har min gjennomsnittsinntekt vært på 900.000 kr og nå som jeg er over på aap så har jeg maks aap sats (66 % av 6 g i mitt tilfelle da jeg tjente over 6G de siste 3 årene). Min dagsats er 1410 kr + 27 kr for et barn, mao maks dagsats er 1437 kr.



Anonymous poster hash: 5b260...e9e
Skrevet

Jo, du får 27 kr dagen i barnetillegg, fem dager i uken. Det er drøye 500 kr mnd før skatt

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

 

Hvor mye må man skatte av dette da? %

 

Anonymous poster hash: 05215...d89

Skrevet

Hvis du hadde fastlønn får du 66 % av årslønnen du hadde da du ble sykmeldt. Jeg hadde akkurat gått opp i lønn og fikk beregning utfra det. Jeg får utbetalt ca 10.000,- hver 14.dag..

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Skrevet

Kan man søke om støtte til SFO?

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Bare om du er i tiltak som krever barnepass, omskolering f.eks.

 

Jeg som beholdt min gamle arbeidsplass og jobbet to dager i uken fikk ikke dekket barnepass, men om du f.eks er i praksis et sted for å sjekke arbeidsevne etter sykdom/skade kan du få det dekket.

 

Mange regler å sette seg inn i

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Skrevet

Hvis du hadde fastlønn får du 66 % av årslønnen du hadde da du ble sykmeldt. Jeg hadde akkurat gått opp i lønn og fikk beregning utfra det. Jeg får utbetalt ca 10.000,- hver 14.dag..

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Det fikk ikke jeg. Jeg var fast ansatt på fastlønn men hade som sagt fått to barn. De så bare på de tre siste ligningene, som jo var mye lavere enn fastlønnen min. Jeg klagde på det, men fikk ikke medhold

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Skrevet

Det er verdt å sjekke ut hvile tilleggsstønader du kan søke på. Mannen min bodde borte for å gå på skole i tre år og fikk ekstra stønader til bhg/sfo, boutgifter, hjemreise x-antall ganer i året bla. Hans veileder på nav sa på flesteparten av tilleggene at det ikke var nødvendig å søke for det kom ikke til å bli innvilget. Men hey, det er ikke veilederen som bestemmer, så han fikk innvilget alt han søkte på!

 

Anbefaler derfor å sjekke ut og søke, selv om du er usikker på om du kvalifiserer - det er det noen andre som avgjør.

 

Anonymous poster hash: 6ff97...9f6

Skrevet

Det fikk ikke jeg. Jeg var fast ansatt på fastlønn men hade som sagt fått to barn. De så bare på de tre siste ligningene, som jo var mye lavere enn fastlønnen min. Jeg klagde på det, men fikk ikke medhold

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Men var du i ulønnet permisjon da du ble syk? Jeg var i full jobb.

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Skrevet

Jeg får ca 10 000 i mnd...selv om jeg hadde en årslønn på godt over 400 000 i årene før. Får hele 33 kr x 5 dager i uka tillegg for barn. 



Anonymous poster hash: 6fb60...462
Skrevet

 

Jeg får ca 10 000 i mnd...selv om jeg hadde en årslønn på godt over 400 000 i årene før. Får hele 33 kr x 5 dager i uka tillegg for barn.

 

Anonymous poster hash: 6fb60...462

Så rart.. tror jeg tjente 470.000,- i året da jeg ble syk for noen år siden. Jeg får det dobbelte av deg.

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Skrevet

Men var du i ulønnet permisjon da du ble syk? Jeg var i full jobb.

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Nei, jeg hadde ulønnet permisjon til august, sa begynte jeg i full jobb igjen. Ble sykemeldt i januar, så da hadde jeg vært i jobb i 5-6 mnd.

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Skrevet

Nei, jeg hadde ulønnet permisjon til august, sa begynte jeg i full jobb igjen. Ble sykemeldt i januar, så da hadde jeg vært i jobb i 5-6 mnd.

 

Anonymous poster hash: ad2f5...815

Utrolig rart og veldig urettferdig at de gjør så forskjell! 😰

 

Anonymous poster hash: c7b32...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...