Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #1 Skrevet 24. februar 2017 Fikk jeg beskjed om i går. Vi er i en rettsak, og far har kun samvær med tilsyn én dag i uka. Barnet er 18 måneder. Hvordan tror dere dette vil kunne påvirke samværsavtalen? Vi skal i retten igjen 1. mars, og dette blir selvsagt lagt frem. Tror dere far får mer samvær for at barnet skal bli enda tryggere - eller mindre? Far er forresten anmeldt for voldtektsforsøk av meg. Dette vil også bli et tema. Så pga. disse tingene håper jeg virkelig ikke at han får mer samvær? Jeg ønsker at barnet skal ha kontakt med far, men kun ved tilsyn da far er psykisk syk og ustabil.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #2 Skrevet 24. februar 2017 Fikk jeg beskjed om i går. Vi er i en rettsak, og far har kun samvær med tilsyn én dag i uka. Barnet er 18 måneder. Hvordan tror dere dette vil kunne påvirke samværsavtalen? Vi skal i retten igjen 1. mars, og dette blir selvsagt lagt frem. Tror dere far får mer samvær for at barnet skal bli enda tryggere - eller mindre? Far er forresten anmeldt for voldtektsforsøk av meg. Dette vil også bli et tema. Så pga. disse tingene håper jeg virkelig ikke at han får mer samvær? Jeg ønsker at barnet skal ha kontakt med far, men kun ved tilsyn da far er psykisk syk og ustabil.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699 Hvem forteller dette? Personen som har tilsyn? Eller de ansatte? Anonymous poster hash: ee1e8...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #3 Skrevet 24. februar 2017 Hvem forteller dette? Personen som har tilsyn? Eller de ansatte? Anonymous poster hash: ee1e8...f3f Ansatte i bhg. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #4 Skrevet 24. februar 2017 Jeg tror det er nesten umulig å si på forhånd. Det er jo mye annet som også spiller inn. Far har samvær med tilsyn, hvem har det tilsynet? Om det er person fra barnevernet så vil vel også denne personen kunne vitne om at barnet gråter når far henter. Denne personen bør også kunne si noe om hvordan far fungerer når han har samvær med barnet, hvordan samspillet mellom far og barn er osv. Jeg vil tro at dette vil være med på å spille inn på hvor stor vekt det du forteller om nå vil ha å si. Jeg husker tidligere tråd du har hatt her, og vil ønske deg masse lykke til videre! Anonymous poster hash: 34418...16f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #5 Skrevet 24. februar 2017 Jeg tror det er nesten umulig å si på forhånd. Det er jo mye annet som også spiller inn. Far har samvær med tilsyn, hvem har det tilsynet? Om det er person fra barnevernet så vil vel også denne personen kunne vitne om at barnet gråter når far henter. Denne personen bør også kunne si noe om hvordan far fungerer når han har samvær med barnet, hvordan samspillet mellom far og barn er osv. Jeg vil tro at dette vil være med på å spille inn på hvor stor vekt det du forteller om nå vil ha å si. Jeg husker tidligere tråd du har hatt her, og vil ønske deg masse lykke til videre! Anonymous poster hash: 34418...16f Tilsynspersonene er familiemedlemmer av far, og skal ikke vitne. Huff, ja vet at dette er umulig å si.. Er derfor jeg er så nervøs, og håper noen her ikke kan spå hva som vil skje i retten.. Livredd for at far ender opp med mer samvær. Tusen takk ❤️ Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #6 Skrevet 24. februar 2017 Dytt Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2017 #7 Skrevet 24. februar 2017 Gråter hvordan? Hyler og vrir seg og vill ikke med far eller gråter slik som mange barn på den alderen kan gjøre ved henting? Ikke noe negativt til deg du skal fortsette og kjempe. Men gråten og adferden til barnet er viktig.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #8 Skrevet 24. februar 2017 Gråter hvordan? Hyler og vrir seg og vill ikke med far eller gråter slik som mange barn på den alderen kan gjøre ved henting? Ikke noe negativt til deg du skal fortsette og kjempe. Men gråten og adferden til barnet er viktig. Gråter og hyler, og vil ikke til far.. Vil til barnehageansatte.. Barnet har faktisk ALDRI grenet når jeg, min mor eller pappa til eldste sønnen min har hentet.. Barnet mitt sin primærkontakt sa følgende: "Det er ikke slik som når dere (jeg, mamma og pappa til eldste sønnen min) henter. Da blir han jo kjempeglad og vinker til oss med en gang. Men når far henter så gråter han og vil ikke bli med." De ansatte har måtte gi barnet mitt smokk og bamse for å prøve å roe han ned, men de sier det er vanskelig... Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2017 #9 Skrevet 24. februar 2017 Gråter og hyler, og vil ikke til far.. Vil til barnehageansatte.. Barnet har faktisk ALDRI grenet når jeg, min mor eller pappa til eldste sønnen min har hentet.. Barnet mitt sin primærkontakt sa følgende: "Det er ikke slik som når dere (jeg, mamma og pappa til eldste sønnen min) henter. Da blir han jo kjempeglad og vinker til oss med en gang. Men når far henter så gråter han og vil ikke bli med." De ansatte har måtte gi barnet mitt smokk og bamse for å prøve å roe han ned, men de sier det er vanskelig... Anonymous poster hash: 3a1d4...699 Huffda høres ikke bra ut for barnet. Fortsett og kjempe, har du noen som kan bevitne dette i retten?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #10 Skrevet 24. februar 2017 Huffda høres ikke bra ut for barnet. Fortsett og kjempe, har du noen som kan bevitne dette i retten? Ja, jeg kommer til å kjempe hele veien! Ja, barnehagen skal skrive et dokument som jeg skal ha med i retten neste mandag. De har også sagt ja til å snakke med sakkyndig psykolog. Men jeg er redd for at de blir å trappe opp samværet fordi barnets gråt tyder jo på at han ikke er trygg på pappaen sin? Så er redd for at det blir mer samvær, og ikke mindre.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2017 #11 Skrevet 24. februar 2017 Ja, jeg kommer til å kjempe hele veien! Ja, barnehagen skal skrive et dokument som jeg skal ha med i retten neste mandag. De har også sagt ja til å snakke med sakkyndig psykolog. Men jeg er redd for at de blir å trappe opp samværet fordi barnets gråt tyder jo på at han ikke er trygg på pappaen sin? Så er redd for at det blir mer samvær, og ikke mindre.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699 Barnet er enda lite, så ikke sikkert det blir mer men organisert på en annen måte, noe blir det nok for de har rett til og bli kjent med hverandre.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #12 Skrevet 24. februar 2017 Jeg tror kanskje det kunne vært greit å fortsatt som nå, å øke det kan bli vanskelig praktisk da det også er fler som må være tilgjengelige. Sjeldnere er vel heller uaktuelt. De fleste med samvær ses en gang i uken, med en ettermiddag og annenhver helg, så hyppigheten på samværet som er satt nå er jo helt ok. Men å forberede barnet så godt som mulig kan hjelpe da. Du kan si at pappa henter de dagene og de ansatte kan si pappa kommer i dag. Kan du vise bilder og snakke mer om pappa hjemme? Regner med pappa er et ord barnet kjenner igjen, men han må nok høre det oftere, og å høre du sier det med vennlig stemme kan hjelpe på. Jeg tenker dette kan gå seg til etterhvert som barnet blir større. Anonymous poster hash: b9ce8...b7c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #13 Skrevet 24. februar 2017 Jeg tror kanskje det kunne vært greit å fortsatt som nå, å øke det kan bli vanskelig praktisk da det også er fler som må være tilgjengelige. Sjeldnere er vel heller uaktuelt. De fleste med samvær ses en gang i uken, med en ettermiddag og annenhver helg, så hyppigheten på samværet som er satt nå er jo helt ok. Men å forberede barnet så godt som mulig kan hjelpe da. Du kan si at pappa henter de dagene og de ansatte kan si pappa kommer i dag. Kan du vise bilder og snakke mer om pappa hjemme? Regner med pappa er et ord barnet kjenner igjen, men han må nok høre det oftere, og å høre du sier det med vennlig stemme kan hjelpe på. Jeg tenker dette kan gå seg til etterhvert som barnet blir større. Anonymous poster hash: b9ce8...b7c Barnet er 18 måneder. Han skjønner ikke om jeg sier at pappa henter deg i dag. Foreløpig sier han ikke pappa heller, kun mamma. Det er pappa til eldstebarnet mitt som har vært som en pappa for han siste året.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #14 Skrevet 24. februar 2017 Barnet er 18 måneder. Han skjønner ikke om jeg sier at pappa henter deg i dag. Foreløpig sier han ikke pappa heller, kun mamma. Det er pappa til eldstebarnet mitt som har vært som en pappa for han siste året.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699 Du er sammen med eksen igjen ? Siden yngste har en annen far ? Barnet gråter nok fordi det er så lang tid ( en uke er lenge for en på 18 mnd ) mellom hver gang det møter far. Jeg vet ikke historien mellom dere ( ikke lest andre innlegg ) men vokste opp med far som drev med psykisk mishandling mot mor. De skilte seg og jeg var hos far annenhver helg. Mamma hadde ett helvete med far , men ved spørsmål om samvær med far kunne hun ikke si annet enn at han aldri hadde gjort noe vondt mot meg og ikke kom til å gjøre det heller. Mamma kunne valgt å hindre han å være med meg for noe han gjorde mot henne , 'men han var en god far , bare ikke en god ektefelle. Det er viktig å skille på Anonymous poster hash: 83d72...b6a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #15 Skrevet 24. februar 2017 Tilsynspersonene er familiemedlemmer av far, og skal ikke vitne. Huff, ja vet at dette er umulig å si.. Er derfor jeg er så nervøs, og håper noen her ikke kan spå hva som vil skje i retten.. Livredd for at far ender opp med mer samvær. Tusen takk ❤️ Anonymous poster hash: 3a1d4...699 Bukken passer havresekken, altså? På hvilken måte er det å ha tilsyn...? Anonymous poster hash: ee1e8...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #16 Skrevet 24. februar 2017 Du er sammen med eksen igjen ? Siden yngste har en annen far ? Barnet gråter nok fordi det er så lang tid ( en uke er lenge for en på 18 mnd ) mellom hver gang det møter far. Jeg vet ikke historien mellom dere ( ikke lest andre innlegg ) men vokste opp med far som drev med psykisk mishandling mot mor. De skilte seg og jeg var hos far annenhver helg. Mamma hadde ett helvete med far , men ved spørsmål om samvær med far kunne hun ikke si annet enn at han aldri hadde gjort noe vondt mot meg og ikke kom til å gjøre det heller. Mamma kunne valgt å hindre han å være med meg for noe han gjorde mot henne , 'men han var en god far , bare ikke en god ektefelle. Det er viktig å skille på Anonymous poster hash: 83d72...b6a Nei, jeg er ikke sammen med eksen. Vi er bare veldig gode venner, og støtter hverandre gjennom dette livet. Han er min beste venn. Far har tilsyn av en grunn. Han er tidligere rusmisbruker, og har psykiske lidelser. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #17 Skrevet 24. februar 2017 Bukken passer havresekken, altså? På hvilken måte er det å ha tilsyn...? Anonymous poster hash: ee1e8...f3f Nei, det kan du si.. Er ikke så veldig fornøyd med den ordningen der selv.. Men er retten som har bestemt det. Jeg fikk være med å "bestemme" hvilke familiemedlemmer han kunne ta med sønnen vår til. Men vet jo ikke om han er hos de til en hver tid.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #18 Skrevet 24. februar 2017 Du er sammen med eksen igjen ? Siden yngste har en annen far ? Barnet gråter nok fordi det er så lang tid ( en uke er lenge for en på 18 mnd ) mellom hver gang det møter far. Jeg vet ikke historien mellom dere ( ikke lest andre innlegg ) men vokste opp med far som drev med psykisk mishandling mot mor. De skilte seg og jeg var hos far annenhver helg. Mamma hadde ett helvete med far , men ved spørsmål om samvær med far kunne hun ikke si annet enn at han aldri hadde gjort noe vondt mot meg og ikke kom til å gjøre det heller. Mamma kunne valgt å hindre han å være med meg for noe han gjorde mot henne , 'men han var en god far , bare ikke en god ektefelle. Det er viktig å skille på Anonymous poster hash: 83d72...b6a Det går ikke en uke mellom. Bare 4 dager. Han har han lørdag, og henter han så i barnehagen onsdagen etter. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #19 Skrevet 24. februar 2017 Dette kommer vel i hovedsak av at barnet ser faren så sjeldent? Anonymous poster hash: fa713...0ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #20 Skrevet 24. februar 2017 Huff, stakkars lille ❤ Det er tragisk at vi i dagens samfunn er så opptatt av at "far er like viktig som mor", og tviholder på "fars rettigheter", at små forsvarsløse barn ofres. Man trenger ikke å være spesialist for å forstå at DET BESTE FOR BARNET i dette tilfellet (og dessverre i mange andre tilfeller) ville være 100% samvær med mamma. Anonymous poster hash: ffe03...ee6
Sint naken biltyv Skrevet 24. februar 2017 #21 Skrevet 24. februar 2017 Ville ringt barnevernet for å få hjelp av de. Sønnen din trenger å få hjelp og bli vernet mot dette opplegget
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #22 Skrevet 24. februar 2017 Huff, stakkars lille ❤ Det er tragisk at vi i dagens samfunn er så opptatt av at "far er like viktig som mor", og tviholder på "fars rettigheter", at små forsvarsløse barn ofres. Man trenger ikke å være spesialist for å forstå at DET BESTE FOR BARNET i dette tilfellet (og dessverre i mange andre tilfeller) ville være 100% samvær med mamma. Anonymous poster hash: ffe03...ee6 Nettopp pga slike synspunkter er vi mange som kjemper for fars rettigheter Anonymous poster hash: a0212...39a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #23 Skrevet 24. februar 2017 Ville ringt barnevernet for å få hjelp av de. Sønnen din trenger å få hjelp og bli vernet mot dette opplegget Vi er i en rettsprosess som sagt der jeg kjemper for minst mulig samvær, og far kjemper så klart for mest. Retten har bestemt at far skal ha samvær med tilsyn én gang per uke. Foreløpig ingen overnattinger. Jeg har vært i kontakt med barnevernet, men de gjør ingenting så lenge far ser barnet så lite som han gjør. Barnevernet kan derimot kobles inn hvis far en dag plutselig skulle få mye samvær. Men det tviler jeg veldig på, nå som han mest sannsynlig skal sone i fengsel og greier.. Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #24 Skrevet 24. februar 2017 Nettopp pga slike synspunkter er vi mange som kjemper for fars rettigheter Anonymous poster hash: a0212...39a Du kjemper for fars rettigheter og anonym over kjemper for mors rettigheter, mens jeg er den parten som blir forbanna på dere begge to - fordi det HANDLER IKKE OM FAR ELLER MOR! Det handler om barnet! BARNETS rettigheter og BARNETS beste! Anonymous poster hash: 3a1d4...699
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #25 Skrevet 24. februar 2017 Hvorfor blir ikke de som har tilsynet innkalt som vitne? Det vil jo være essensielt i og med at saken vil bli bekreftet fra to uavhengige parter, hvis ingen lyver. Barnehageansatte har ikke noe å vinne på å lyve i retten så det er derfor mest nærliggende å tro at det er tilsynspersonen (fars familiemedlem) som lyver (dersom noen lyver) som igjen vil styrke din sak og kanskje en annen tilsynsperson bli oppnevnt. Vinn/vinn for deg med andre ord. Anonymous poster hash: 33380...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå