Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Har 2 barn som er blitt født på under 2 år. Alt har gått i rasende fart. Er jo egentlig ikke alenemor men så si er jeg det med tanke på at mannen hjelper ikke så mye til med verken barn eller andre ting. Mannen sier han her deprimert, våken hele natta og sover hele dagen fram til kl 1800 på kvelden. Når jeg står opp så legger han seg. I tillegg til dette er det eldste barnet veldig krevende. Går ikke i barnehagen fordi jeg ikke fikk plass i området jeg bor. Må følge med hver eneste bevegelse han gjør, han blir fort sint og til tider ser jeg at barnet kjeder seg av bare å gå rundt i huset. Prøver så godt jeg kan med å komme meg ut men det er ikke lett når jeg bor i en blokk i 4 etg. Bære vognen først, så barne så alle ting jeg må ha med meg. Minste som er baby har også spesielle behov. I tillegg gråter 24/7, gulper 5-8 ganger daglig. Husvask må gjøres,brette klær,skifte på barna,lage mat,handle mat,følge opp timer på sykehus,helsestasjon osv. Jeg har forsåvidt bestemt meg at jeg har lyst å bo alene med bare barna når jeg ser at mannen gir blanke faen å ikke avlaster meg. Men samtidig så er jeg så utrolig redd med tanke på hvordan jeg skal få det til økonomisk og alt annet. Familie hjelper ikke noe særlig til når de mener at begge barna mine er krevende å at ikke tørr å prøve seg. Jeg er utslitt/utbrent har bare lyst å stikke til en annen planet og aldri komme tilbake. Elsker barna over alt på jord, men snart har jeg ingen krefter. I dag tidlig til frokosten sovnet jeg i 5 sec i sittestilling mens jeg og sønnen spiste frokost. Jeg har tenkt på at barnevernet kan være til hjelp men jeg tørr ikke å kontakte de for jeg har hørt så mye negativt om de. Anonymous poster hash: d12a3...ae7
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Du må skaffe deg hjelp på den ene eller andre måten. Familien din kan hjelpe med hverdagslivet hvis barna er for mye. Mannen må til behandling, hvis han er dypt deprimert kan han høre med psykiater om elektrosjokk kan være noe. Ring fastlegen hans og forklar situasjonen. Ift barna skal helsestasjonen ha oversikt over tilgjengelige ressurser i din kommune. Kan åpen barnehage være noe? Hvis økonomien er for trang kan du jo alltid spørre om det er mulig med hjelp til det økonomiske. Barnevernet kan gi eldste barnehageplass omtrent på dagen (pga prioritetregler). Barnevernet er ikke farlige med mindre du vannskjøtter barna, og det gjør du jo ikke. Anonymous poster hash: d3a62...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå