Gå til innhold

Angrer på at jeg flyttet hit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet nyligen til min mor etter samlivsbrudd, og alt har gått til helvete nå. Hun har alltid vært frekk av seg og hakket på meg siden jeg var ung. Nå er jeg mye eldre og det har gått langt over grensen, jeg er her pga jeg ikke har noen andre stedere å være akkurat nå. Eksen har barna også og alt har gått gale de siste månedene. Nå truet hun meg med å smelle til meg og at jeg var et ludder, hore og skriker pga de minste tingene. Jeg ble helt satt ut av oppføreselen hennes og skjønner ikke at hun kan klikke så for småting, hun ba meg dra ikveld og det gjør jeg men problemet jeg har ingen steder å gå.. Prøver å ringe noen venninner men er helt satt ut.. Ble mye slått til av hun som liten og minnene kommer tilbake. Jeg sliter med ptsd og har gått igjennom mye de siste månedene og at hun sier at alt er min feil gjør veldig vondt... Jeg vet ikke hvor jeg skal ta veien og hvordan jeg kan prøve å komme overens med henne, det virker helt umulig ... Det er så trist at jeg skal savne en mor i denne alderen..

Anonymous poster hash: ab0ec...a10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i en vanskelig livssituasjon, og da er det selvfølgelig at du ønsker at en nær deg skal vise deg omsorg.

Men du har alltid visst at din mor ikke er en god omsorgsperson, og hun har tydeligvis ikke endret seg.

Det er vondt. Men prøv å tenke at du har egentlig ikke mistet noe her og nå, for du har aldri hatt den omsorgsfulle moren. Så på et vis så er alt med din mor slik det alltid har vært. Greier du tenke slik så kan det være det er litt lettere for deg. Og det kan gjøre det lettere for deg å se at du ikke skal ta det hun sier personlig.

Du må skaffe deg en plass å bo for deg selv. I morgen sjekker du alt som er av leieleiligheter der du bor, og du kan ev. også kontakte kommunen, kanskje har de en leilighet du kan få leie akutt.

Det å bo hos en så ustabil mor vil aldri være bra for deg, så du må finne en løsning for deg selv. Da vil du føle deg bedre og ha mer kontroll over livet ditt.

Håper du får bo hos en venninne i natt, og så står du tidlig opp i morgen for å skaffe deg et sted å bo. Jeg tror det er sosialkontoret du kontakter ang. en leilighet om du ikke finner en på leiemarkedet som du kan flytte raskt inn i. Ikke sikkert kommunen har noe ledig, men de kan nok gi deg råd om du trenger det.

Siden du har ptsd, ring også legen din, eller terapeut om du går i behandling, og be om en rask time for å få snakket litt om det du opplever i dag.

Du er ikke den eller det din ustabile mor sier du er. Ikke la andre fortelle deg hvem du er eller at "alt" er din feil. Moren din er syk, så forsøk å la det hun sier prelle av på deg.

Fokuser på hva som skal til for at du skal få deg et stabilt liv nå, det er det viktigste for deg. Det ordner seg!

Klem og lykke til :)

Anonymous poster hash: 1d595...9bc
Skrevet

Krisesenter?

Anonymous poster hash: 29d71...619

Skrevet

Jeg hadde dratt til et krisesenter eller en venninne og ikke hatt så mye kontakt med moren din.

Anonymous poster hash: 771a6...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...