Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Uff, ammeslutt må være det værste som finnes. Høre barne gråte etter pupp, men ikke kan gi. Hun er 15. Mnd, men fortsatt babyen min. Men tiden er inne for å gjøre livet enklere for oss begge. Snufs. Noen som syns det var ille å nekte pupp til sine? Hvor lenge gikk det før de glemte det? Anonymous poster hash: 41b0b...660
Optatium Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Jeg sluttet når hun ikke var interressert mer, 14 mnd. En og en amming forsvant av seg selv. Vet ikke om jeg hadde klart å høre på den gråten, sender en klem☺
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Men du trenger jo ikke å ta fra henne puppen helt ennå? Jeg tenker at når du føler som du gjør så er dere ikke helt klare ennå. Jeg har ammet begge mine lenge (til rett over 2 år) og jeg trappet langsomt ned, den siste tida var det kun en liten kosestund på sengekanten og det avviklet seg selv uten at noen av oss gråt.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Pga jobb til forskjellige tider, og litt reising med jobb som medfører at jeg blir borte noen dager nå og da, ser jeg det bedre å slutte, i stedet for at hun skal gråte etter mamma og puppen hver gang jeg ikke er her ved legging og om hun våkner på natta. HI Anonymous poster hash: 41b0b...660
Optatium Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Pga jobb til forskjellige tider, og litt reising med jobb som medfører at jeg blir borte noen dager nå og da, ser jeg det bedre å slutte, i stedet for at hun skal gråte etter mamma og puppen hver gang jeg ikke er her ved legging og om hun våkner på natta. HI Anonymous poster hash: 41b0b...660 Men er det sikkert hun gjør det da? Jeg var borte noen ganger før vi sluttet med puppen, det var uproblematisk. Ute av syne, ute av sinn😜
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Ja, det har alt skjedd. Slår seg helt vrang. Anonymous poster hash: 41b0b...660
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Huff, skjønner godt at det gjør vondt i mammahjertet. Mine har heldigvis sluttet "av seg selv" en god stund før de fylte året. Gruer meg fryktelig til å slutte denne gangen, for dette er mitt siste barn. Tror jeg kommer til å felle noen tårer når det blir siste gang jeg legger er barn til brystet. Får klump i halsen av å tenke på det. Anonymous poster hash: 158b2...eb2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Vi har løst ammeslutt med alle barna ved at mannen har tatt med med seg på helgetur. Da opplever barna noe nytt, som de ikke forbinder med meg og amming. Og avvenninga har gått uten en tåre hver gang. Med to av barna dro han hjem til sine foreldre en tur, og det siste tok han med seg på hytta. Når de har kommet hjem, har vi fortsatt med samsoving uten noen som helst problemer. Det verste med hele prosessen var sprenget jeg hadde da barnet forsvant. Men det var det verdt. Anonymous poster hash: 753c7...e46
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 Vi har løst ammeslutt med alle barna ved at mannen har tatt med med seg på helgetur. Da opplever barna noe nytt, som de ikke forbinder med meg og amming. Og avvenninga har gått uten en tåre hver gang. Med to av barna dro han hjem til sine foreldre en tur, og det siste tok han med seg på hytta. Når de har kommet hjem, har vi fortsatt med samsoving uten noen som helst problemer. Det verste med hele prosessen var sprenget jeg hadde da barnet forsvant. Men det var det verdt. Anonymous poster hash: 753c7...e46 Vi har gjort det samme, men ungen kaster seg over meg når vi sees igjen. Har på ingen måte glemt puppen. Anonymous poster hash: 41b0b...660
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Hvorfor slutter du å amme "allerede"? Det er ikke uten grunn at amming anbefales frem til 2 år. Hvis barnet ditt går i bhg kan det holde seg friskere hvis du ammer. Jeg har inntrykk av at mange ammer pga omgivelsene forventer det og det synes jeg er trist. Det er selvfølgelig opp til deg hva du gjør, men kan jo være greit å gå noen runder med deg selv før du tar den endelige avgjørelsen? Jeg sluttet å amme ei uke etter at barnet var 2 år. Da var jeg lei og følte jeg hadde gjort en god jobb. Barnet har vært stort sett frisk 😊 Anonymous poster hash: 406e9...8ee
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 Hvorfor slutter du å amme "allerede"? Det er ikke uten grunn at amming anbefales frem til 2 år. Hvis barnet ditt går i bhg kan det holde seg friskere hvis du ammer. Jeg har inntrykk av at mange ammer pga omgivelsene forventer det og det synes jeg er trist. Det er selvfølgelig opp til deg hva du gjør, men kan jo være greit å gå noen runder med deg selv før du tar den endelige avgjørelsen? Jeg sluttet å amme ei uke etter at barnet var 2 år. Da var jeg lei og følte jeg hadde gjort en god jobb. Barnet har vært stort sett frisk 😊 Anonymous poster hash: 406e9...8ee Skrivefeil, rettelse: jeg har inntrykk av at mange slutter å amme pga omgivelsene forventer det Anonymous poster hash: 406e9...8ee
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 Ja,det er tøft. Jeg fullammer i øyeblikket men lille er 5 måneder og nå prøver jeg forberede meg selv for innføring av mat. Jeg vet at nærheten blir ikke helt den samme. Jeg måtte avslutte amminga med andremann ved 1 år og jeg vet det er tøft. Lykke til! Anonymous poster hash: 02f31...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå