Gå til innhold

Dere må hjelpe meg her ! Samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Jeg trenger hjelp til å takle en far , som etter 3 år ønsker å være "pappa".

Dette skjedde før graviditeten:

Møtte hverandre da vi var 18 år , det var et stormfullt forhold. Han sine foreldre er fra Iran, og han var ekstremt voldelig og sjalu. Jeg ble gravid som 19årig , jeg fikk bank en kveld av han , mange slag mot magen , og jeg mistet babyen i uke 14 , dagen etter jeg fikk bank. Jeg vet ikke om sa har noen sammenheng med hva som skjedde dagen før

Vi var av og på onsdag mange år. I den tiden spyttet han på meg forran folk, nektet meg å gå i høye sko, i kjole og han skulle lukte meg i underlivet hver dag/kveld jeg kom fra jobb. Da jeg var 25 år så ble jeg gravid, og jeg var aldri i tvil; jeg skulle forlate han og endelig få meg mitt hjertebarn ❤

Å det ble sånn. Han og familien nektet å ha noe med barnet å gjøre. Han nektet å erkjenne farskap , og da jeg for 6 mndr siden fødte mitt andre barn med en annen mann, ble jeg ringt mens jeg var på føden : faren til mitt første barn, var klar for å være "pappa".

Han betalte meg ca 100.000 kr i bidrag som han hadde i gjeld fra nav, og han kom en dag i uken for å bli kjent med barnet. Men (!) Jeg møtte en annen mann da barnet var 1 år, og barnet begynte å kalle han pappa. Dette var ikke noe vi ba barnet om, men det ble sånn. Familien til min nye partner har tatt barnet til seg som sitt eget , og vi er en fin familie. Men denne ekte pappaen hennes tåler ikke dette. Han har kommet hjem til oss i 6 mndr, og de siste 3 ukene har han fått lov til å ta barnet med seg noe timer hjem.

Men barnet forteller meg at det er redd og ikke vil være med han , barnet forteller at pappaen og familien hans snakker iransk og at hu blir redd. De nekter nemlig å prate norsk i familien sitt hjem. Da jeg var sammen med pappaen til barnet , og var hos mors og faren hans, ble jeg sittende ved middagsbordet å se på at de hadde en samtale : om hva ante jeg ikke , de nektet å snakke norsk - jeg fikk se å lære meg iransk sa de.

Å nå skal han ha barnet hver søndag en gang i mnd , itillegg til en gang i uka. Problemet er ikke bare at hu er redd, men han kommer ikke hjem med barnet før kl 21:00 , midt i uka! Å vi har jo jobb, og barnehage som går til helvete dagen etter pga dette.

Når jeg tar opp noe med han: så klikker han og sier at barnet har det bedre hos han , enn hos meg ! Å at barnet sier at det vil bo hos han og ikke oss..

Jeg vil kun det beste for barnet mitt. Å jeg ønsker at barnet skal ha sin biologiske pappa samt stepappaen sin.. jeg vil ikke holde han vekk fra henne, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan vel ikke sende vekk barnet mitt når det ikke vil !? Igår sa jeg at han gikk komme hjem til oss å tilbringe tiden på barnet sitt rom , for det ville ikke ut så sent. Han kan nemlig bare hente etter 17:00 den dagen i uka som han skal se barnet.

Herregud jeg er så rådvill... hjelp.

Anonymous poster hash: 5bb5a...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumentasjon er viktig. Ta vare på alt av txt meldinger, mailer , noter ned dato og klokkeslett for dager han har barnet og når han hentet/ leverer tilbake barnet og særlig de dagene han kommer for sent hjem. Noter ned hva barnet forteller etter samvær osv..

Ville tatt kontakt med familievernkontoret umiddelbart, helst på alenetime, uten den biologiske faren til barnet. Forklar situasjonen for de og fortell gjerne om din fortid med barnefaren, alt må komme frem. Har du vitner fra ungdomstiden med denne mannen, så skader ikke det hvis du skulle havne i en rettsak mot han.

Du kan også etter å ha fortalt din del av saken, ta med barnefaren på møter på fvk, kanskje du er så heldig at han viser sitt sanne jeg der også, hvis "du trykker på de rette knappene"

Hvis du ender i en sak med han , så er det greit å dokumentere, slik at ikke du blir oppfattet som en som finner på ting der og da, for å ikke la far ha samvær med barnet.

Jeg har et barn med en gal mann, han endte opp med samvær på livstid, jeg hadde alt av dokumentasjon, både skriftlig og telefonsamtaler. Jeg kan ikke få sagt nok ganger hvor viktig dette er.

Anonymous poster hash: 409e4...c80

Skrevet

Ta vare på meldinger og generelt alt av dokumentasjon som du kan ha mot han.

Så ville jeg også ringt familievernskontoret og bedt om en samtale. Jeg vil tro du har hele omsorgen så du bestemmer.

Du må si til han at om han skaø ha barnet så gjelder følgende regler.

Han nå levere fks kl 19.00

Han og familien må snakke norsk, men de kan selvfølgelig få lære henne deres språk men dt kan ta litt tid.

Har du andre regler så legger du de også til.

Å si at følger han ikke disse tingene så får han ikke ha barnet alene da kan han komme å treffe barnet med deg tilstede.

Anonymous poster hash: 7b621...88b

Skrevet

Bestill time på familievernkontoret til deg selv, og be om råd. Fortell sannheten, men må frem at du ikke er der for å svartmale han for du ønsker jo at hun skal kjenne sitt biologiske opphav, men at han gjør det så vanskelig for deg og du er helt rådløs og ønsker veiledning til hvordan dette kan løses.

Anonymous poster hash: 96444...861
Skrevet

Tror ikke denne pappaen bør ha samvær. Han er jo voldelig.

Anonymous poster hash: c7514...e5f

Skrevet

Du skrev han ikkeerkjente farskap. Men, står han oppført da som far?

Anonymous poster hash: 68b28...f2c

Skrevet

Ang farskap : politiet tok DNA test ved tvang siden han nektet. Dette skjedde for ett år siden. Barnet blir 4år i sommer.

Jeg har fullforeldrerett og foreldreansvar. Jeg er så redd for å nekte han noe , tilfelle han drar meg til retten og vinner samvær fast. Jeg er kun redd for dette fordi barnet er utrygg , ikke for min egen del..

Moren hans stod å hylte til meg på et kjøpesenter for et år siden, at jeg burde ha tatt abort og at hu ikke trodde på at barnet var sønnen henne sitt.

For 1.5 år siden forsøkte han å ta barnet, da en avtalt overlevering ikke gikk som han ville. Han skulle få lov til å spise en is med barnet rett ved huset vårt, men han ville ha barnet med på grillfest med masse folk. Barnet kjente overhodet ikke mannen da.

Hi

Skrevet

Ang farskap : politiet tok DNA test ved tvang siden han nektet. Dette skjedde for ett år siden. Barnet blir 4år i sommer.

Jeg har fullforeldrerett og foreldreansvar. Jeg er så redd for å nekte han noe , tilfelle han drar meg til retten og vinner samvær fast. Jeg er kun redd for dette fordi barnet er utrygg , ikke for min egen del..

Moren hans stod å hylte til meg på et kjøpesenter for et år siden, at jeg burde ha tatt abort og at hu ikke trodde på at barnet var sønnen henne sitt.

For 1.5 år siden forsøkte han å ta barnet, da en avtalt overlevering ikke gikk som han ville. Han skulle få lov til å spise en is med barnet rett ved huset vårt, men han ville ha barnet med på grillfest med masse folk. Barnet kjente overhodet ikke mannen da.

Hi

Han prøvde kidnappe barnet mer eller mindre og du anmeldte ikke?

Greit å være redd han går til retten men du og barnet har rett på å være trygge, hadde kontaktet en advokat og spurt hva som kan skje.

Anonymous poster hash: 5a14a...447

Skrevet

Jo jeg anmeldte det, men de handla saken.. de hadde ikke tid til å ta seg av samvær fikk jeg beskjed om. Det var et slag i trynet. .

Hi

Skrevet

Jo jeg anmeldte det, men de handla saken.. de hadde ikke tid til å ta seg av samvær fikk jeg beskjed om. Det var et slag i trynet. .

Hi

Men da har du jo noe dokumentasjon på at det har vært problemer, og du har grunn til bekymring. Må jo bare fortsette og dokumentere barnets oppførsel og utsagn så du har noe å bruke om dere havner i retten.

Ikke dumt å kontakte familievernkontoret for råd.

Anonymous poster hash: 5a14a...447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...