GÃ¥ til innhold

Er jeg rar?🤔😜

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna mi har hatt billappen i sikkert over 10 år men husker ikke sist gang jeg har sett henne kjøre bil.

Hun tar heller tog hvis hun skal noe eller går til butikken, så henter mannen hennes henne hjem.

Jeg synes det er rart å ha bil men aldri kjøre. Hva er vitsen da?

Driver å tar lappen for tiden og gleder meg stort, kjører mye hjemme også og gleder meg til å få lappen, det skal bli deilig😊😊

Dere som har lappen, kjører dere bil eller venter dere når mannen har tid så han kjører dere?

Anonymous poster hash: c572d...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar også tog selv om jeg har lappen. Men det er fordi vi kun har en bil. Så til og fra jobb må jeg ta toget og da blir det til at jeg heller bruker kollektiv fordi jeg uansett har mnd-kort selv om bilen står tilgjengelig en lørdag 😊 har hatt lappen i 14 år og synes ikke det er like moro å kjøre nå som da jeg fikk den. Kan jeg ta kollektiv,sykle eller gå så gjør jeg heller det. Sparer miljøet og penger 😊

Anonymous poster hash: 495fd...741

Skrevet

Herregud, ja. Du er rar. Hun er fornuftig!

Praktisk med lappen og bil når en skal flytte, på hyttetur med mye stæsj med, kjøre langt med dyr og barn osv...Men til vanlig klarer man seg helt fin uten så lenge det finnes ok kollektivtilbud!

Bilkjøring er ikke gøy uansett.

Anonymous poster hash: f568a...dd6
Skrevet

Jeg mente ikke jobb da!

Selvfølgelig er det fornuftigere med kollektiv men jeg mente ikke jobb.

De har en bil, ingen av de bruker de til jobb.

Den står bare i garasjen, innimellom blir den brukt.

Faren min og broren jobber i samme firma og faren pleier å kjøre, alltid.

Hi

Skrevet

Du er nok litt inhabil om dagen siden du driver og tar lappen selv, Hi :P

Det da mange grunner til å la bilen stå. Miljø og økonomi er to grunner. Men ikke minst helse - man får så mye hverdagsaktivitet/-trening om man dropper bilen og heller går og sykler der man kan det.

Naboen nyter sikkert å gå til butikken, men orker ikke bære varene hjem, så da henter mannen hennes henne.

Lykke til med lappen :)

Ps... når du har kjørt en stund, husk å bruke beina mer igjen :P

Anonymous poster hash: 19d03...5ec
Skrevet

Syns det er møkkakjedelig å kjøre. Da man tar lappen så virker det nok kjempe praktisk og befriende å kunne kjøre verden rundt. Men den gleden går over. Jeg foretrekker å gå eller sitte på med andre.

Anonymous poster hash: 3d894...27c

Skrevet

Syns det er møkkakjedelig å kjøre. Da man tar lappen så virker det nok kjempe praktisk og befriende å kunne kjøre verden rundt. Men den gleden går over. Jeg foretrekker å gå eller sitte på med andre.

Anonymous poster hash: 3d894...27c

Den gleden har ikke gått over for meg, hatt lappen i 21 år

Anonymous poster hash: 94ab5...684

Skrevet

Den gleden har ikke gått over for meg, hatt lappen i 21 år

Anonymous poster hash: 94ab5...684

Ikke for meg heller, hatt lappen i 16 år. Bor litt usentralt til, så vi må ha to biler. Jeg kjører hver dag, enten til skolen, butikken eller jobb. Det er 3 km til nærmeste busstopp og så sprek på daglig basis er ikke jeg. Ikke har jeg tid til det heller.

Anonymous poster hash: a6a0d...f78

Skrevet

Skjønner henne godt.Jeg har hatt lappen i snart 10 år. Kjører sjelden bil, var mest i begynnelsen. Vi har ikke bil og føler ikke vi trenger det heller med det første, men vi blir nok å kjøpe det etter hvert, når begge har fast jobb 😊

Anonymous poster hash: c4112...9d0

Skrevet

Jeg mente ikke jobb da!

Selvfølgelig er det fornuftigere med kollektiv men jeg mente ikke jobb.

De har en bil, ingen av de bruker de til jobb.

Den står bare i garasjen, innimellom blir den brukt.

Faren min og broren jobber i samme firma og faren pleier å kjøre, alltid.

Hi

Neivel så mente du ikke jobb! Jeg bruker den ikke noe spesielt på fritiden med mindre jeg må. Bil er latmannsskap og jeg rusler heller til butikken for å kjøpe en melk enn å ta bilen. I tillegg er jeg høygravid men har ikke vondt av å gå.

Men jeg skal ikke dømme deg. Jeg var I samme boble som deg da jeg var 18 år og nettopp hadde fått lappen. Det går nok over skal du se.

Anonymous poster hash: 495fd...741

Skrevet

Ikke for meg heller, hatt lappen i 16 år. Bor litt usentralt til, så vi må ha to biler. Jeg kjører hver dag, enten til skolen, butikken eller jobb. Det er 3 km til nærmeste busstopp og så sprek på daglig basis er ikke jeg. Ikke har jeg tid til det heller.

Anonymous poster hash: a6a0d...f78

14 år her og heller ikke jeg. De dagene jeg må på oppdrag i jobb og må kjøre et stykke er jeg lykkelig. Elsker å kjøre, koser meg med musikk og ro og fred😊

Anonymous poster hash: c482d...308

Skrevet

Kjenner en del som har lappen, men som likevel ikke kjører. Fellesnevneren er at de er nervøse i trafikken.

Anonymous poster hash: 095b4...41e

Skrevet

Enig hi. Det er dumt å ikke holde kjøreferdighetene ved like. Mange damer som går i den fella. Til slutt tør de ikke kjøre, selv om de har behov for det.

Men er kanskje ikke de rette til å uttale meg, siden jeg også kvier meg til å kjøre i nye byer der jeg ikke er kjent. Tar da gjerne kollektiv :)

Men kjører nesten hver dag ellers!

Lykke til med oppkjøring!

Skrevet

Synes det høres rart ut å ikke kjøre når bilen bare står der, og mannen må hente.

Jeg pleier av og til å gå til jobb, og mannen henter meg når jeg er ferdig, men det handler mest om at jeg bruker 5 min mer å gå til jobb enn å kjøre når jeg må skrape bilen først. Så får jeg også samtidig en trimtur.

Når mannen henter meg, så handler vi også ofte før vi kjører hjem. Praktisk å bruke bil når vi handler.

Her jeg bor går det nesten ikke kollektiv transport, så jeg kan kanskje egentlig ikke sette meg inn i en situasjon der man kan være avhengig av kollektiv transport.

Anonymous poster hash: 1fe58...34a
Skrevet

Jeg elsker å kjøre bil og det er jeg som har familiebilen.

Dvs. det er jeg, mer eller mindre, som bestemmer hvilken bil jeg har, og jeg som kjører når vi bruker den. Mannen liker ikke engang automatgir og jeg har det. Mannen har en svær pickup, men det er jeg som kjører den også når vi bruker den.

Jeg kjører på ferie, med og uten campingvogn og kjører nesten hver dag hjemme også. Vi bor usentralt og kjører barna til skolen i en kjøregruppe på tur hele vinteren.

Jeg kjører masse, ofte og gjerne langt. Lett 25000-30000 km i året.

Enig i at man bør holde kjøreegenskapene ved like, men det er vel ikke nødvendig å kjøre så ofte av den grunn.

Skrevet

Såååååå myyyyyye raaaaart fooooolk skaaaaal heeeeeenge seeeeeg ooooopp iiiiiii

🙈🙈🙈

Anonymous poster hash: 761ac...53c

Skrevet

Det er faktisk flere av oss som ikke liker å kjøre bil. Det er helt sikkert noen som får angst av å kjøre bil og. Kan være de som har vært i ulykker eller nestenulykker også.

Anonymous poster hash: a4046...69e

Skrevet

jeg liker friheten ved å ha både lappe og bil.

men jeg gidder ikke kjøre om jeg kan få noen andre til å gjøre det for meg. 

Anonymous poster hash: 994ef...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...