Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 er 31 år og har lyst på barn. føler tiden går ifra meg. flyttet på ny plass for noen mnder siden og det er vansklig og få jobb. får dagpenger. men det er vel ikke så smart og få barn når man ikke har onntekt heller. får vel bare engangstønad på 35.000 eller noe da? Anonymous poster hash: c2524...29f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 er 31 år og har lyst på barn. føler tiden går ifra meg. flyttet på ny plass for noen mnder siden og det er vansklig og få jobb. får dagpenger. men det er vel ikke så smart og få barn når man ikke har onntekt heller. får vel bare engangstønad på 35.000 eller noe da? Anonymous poster hash: c2524...29f Dagpenger gir grunnlag for foreldrepenger, men det blir jo et ganske lavt grunnlag så jeg hadde absolutt ventet til jeg fikk en jobb Anonymous poster hash: 241b8...652
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 er 31 år og har lyst på barn. føler tiden går ifra meg. flyttet på ny plass for noen mnder siden og det er vansklig og få jobb. får dagpenger. men det er vel ikke så smart og få barn når man ikke har onntekt heller. får vel bare engangstønad på 35.000 eller noe da? Anonymous poster hash: c2524...29f Hvorfor flyttet du på et sted der du ikke har jobb? Lever du i et stabilt forhold? Har du utsikter til å skaffe deg jobb? Høres ut som om du kjeder deg og vil bryte opp i monotonien med et barn. Men barn skal ikke fødes for å holde mor med selskap! Anonymous poster hash: 1f294...d54
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Hvorfor flyttet du på et sted der du ikke har jobb? Lever du i et stabilt forhold? Har du utsikter til å skaffe deg jobb? Høres ut som om du kjeder deg og vil bryte opp i monotonien med et barn. Men barn skal ikke fødes for å holde mor med selskap! Anonymous poster hash: 1f294...d54 Ok, så du mener at eneste grunnen til at hun ønsker barn er for å bryte en monoton hverdag uten jobb?!? Dummeste kommentaren! 🤔 Hun er faktisk 31 år. Er vel lov å ønske seg barn da eller? Høres jo ut på deg som at man ikke kan ønske seg barn før man har jobb. DA har man grunn til å ønske seg barn liksom?!? Dustete svar altså. 😤 Over til HI- Er kanskje lurest å få seg jobb først ift opptjening av permisjonspenger. Men om du ikke får jobb selvom du søker, og har en mann med en solid, sikker inntekt, så hvorfor ikke. Skjønner godt at du ønsker deg barn! Klarer du deg på de pengene du får nå, så går det jo bra frem til du skal ut i jobb etter permisjon. Vær aktiv på jobbsøkerfronten selvom du evt går hjemme i perm. 👍🏻 Anonymous poster hash: bc0a7...ebb
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Ok, så du mener at eneste grunnen til at hun ønsker barn er for å bryte en monoton hverdag uten jobb?!? Dummeste kommentaren! 🤔 Hun er faktisk 31 år. Er vel lov å ønske seg barn da eller? Høres jo ut på deg som at man ikke kan ønske seg barn før man har jobb. DA har man grunn til å ønske seg barn liksom?!? Dustete svar altså. 😤 Over til HI- Er kanskje lurest å få seg jobb først ift opptjening av permisjonspenger. Men om du ikke får jobb selvom du søker, og har en mann med en solid, sikker inntekt, så hvorfor ikke. Skjønner godt at du ønsker deg barn! Klarer du deg på de pengene du får nå, så går det jo bra frem til du skal ut i jobb etter permisjon. Vær aktiv på jobbsøkerfronten selvom du evt går hjemme i perm. 👍🏻 Anonymous poster hash: bc0a7...ebb Man ksn ønske alt man vil. Men å seriøst overveie det? Det er det som er dustete! Vet du hvorfor? Fordi barnefattigdom i Norge henger direkte sammen med foreldrenes evne til å forsørge ungene! Anonymous poster hash: 1f294...d54
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Idiotisk. Med mindre du har millioner på bok og rik samboer. Det koster mye penger å ha barn. Det blir ikke lettere å få jobb etter du får barn. Du er ikke så gammel, du kan fint vente ett år eller to. Brutalt ærlig nå, jeg synes det er egoistisk og latterlig dumt å sette seg selv og et barn i en slik økonomisk situasjon. Anonymous poster hash: 7d10c...15f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Anbefaler deg å finne jobben først. Jeg synes ikke du er gammel. Det flott at du gleder deg til å stifte familie. Trygge rammer rundt familie er å foretrekke. Jobb hardt med CV'en og bruk tiden på finn.no eller søk opp vikarbyrå som av og til er en god måte å få en fot innenfor døren til fast jobb. Lykke til. M Anonymous poster hash: bae6b...75c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Gå å meld deg på sykehjem, bofellesskap eller barnehage. Der trengs det ofte vikarer, særlig helg og helligdager. Forstår deg godt, sikkert ikke noe problem å få barn uten å ha jobb, men du stiller deg bedre økonomisk om du har opptjent permisjonspenger. Bedre å ha noe å gå tilbake til etter endt permisjon også. Anonymous poster hash: 99850...f7a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 https://www.nav.no/380099/engangsstønad-ved-fødsel-eller-adopsjon Engangsstønad ligger nå på 61 120 kr. Anonymous poster hash: 5c3d8...bf2
millemille Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Er i omtrenr samme situasjon. Jeg er litt yngre enn deg, og jobber i en midlertidig stilling. Kontrakten min går ut i sommer. Vi ønsker oss barn, men jeg tør ikke når jeg foreløpig ikke har jobb etter sommeren. Vi har bestemt oss for å vente til jeg får fast jobb. Jeg tror jeg ville blitt bekymret i permisjonstiden og det ville satt en stor demper på det som skal være en fin tid.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 mannen tjener bra og har 2 jobber. men vi har masse utgifter på huset og andre ting. så må vel vente. men vet ikke hvor lenge jeg kan vente. har cyster på eggstokkene og sist ul fannt ikke legen noen egg heller😣😣 knapt nokk eggstokkene. tørr heller ikke slutte med ppiller om jeg pluttslog skal sitte her gravid en dag. Anonymous poster hash: c2524...29f
Mamma_til_2 Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 Jeg ville hvertfall meldt meg hos vikarbyrå og meldt meg som ringevikar i bhg og sykehjem. Du får foreldrepenger av dagpenger men det er ikke mye.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 Dagpenger gir grunnlag for fødselspenger. Om du er i et trygt stabilt forhold er det nok ingen krise om du blir gravid, samtidig er det jo bedre jo høyere grunnlag du får så klart. Du kan jo prøve å få deg et vikariat på skole/sykehjem/barnehage i første omgang Anonymous poster hash: 8e5f8...76e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 Idiotisk. Med mindre du har millioner på bok og rik samboer. Det koster mye penger å ha barn. Det blir ikke lettere å få jobb etter du får barn. Du er ikke så gammel, du kan fint vente ett år eller to. Brutalt ærlig nå, jeg synes det er egoistisk og latterlig dumt å sette seg selv og et barn i en slik økonomisk situasjon. Anonymous poster hash: 7d10c...15f Veien blir ofte til mens man går. Hvis HI gjør alt som står i hennes makt for å finne jobb og innstiller seg på at det skal ordne seg så gjør det også det. Dessuten så koster barn minimalt særlig det første året. Morsmelk er gratis og matbudsjettet kommer ikke til å velte av ett så lite barn. Klær kan fint arves fra andre og HI kan ønske seg klær til barnet i gave hos familie og venner. Er dessuten ikke særlig dyrt med babyklær. HI: Ikke hør på hva de andre sier, gjør det som er rett for DEG/DERE. Det er kun du som vet det. Dessuten er det ikke sikkert du blir gravid med en gang så det er bare å "kjøre på" 😊 Anonymous poster hash: afbcb...42a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 mannen tjener bra og har 2 jobber. men vi har masse utgifter på huset og andre ting. så må vel vente. men vet ikke hvor lenge jeg kan vente. har cyster på eggstokkene og sist ul fannt ikke legen noen egg heller knapt nokk eggstokkene. tørr heller ikke slutte med ppiller om jeg pluttslog skal sitte her gravid en dag. Anonymous poster hash: c2524...29f Det er i alle fall ikke lurt å få ungen mår mannen må jobbe to jobber for å holde dere flytende. Hvorfor klarer ikke du finne deg jobb når han har fått seg to? Anonymous poster hash: af9d3...889
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 fordi han har egen firma i tilleg til 100% jobb. hi Anonymous poster hash: c2524...29f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 Engangsstønaden er på over 60 000 kr nå.. Men det er selvsagt smartere å ha permisjonspenger! Man får foreldrepenger av dagpenger, men så klart er det best å ha en jobb. Stå på! En gang er det din tur Anonymous poster hash: 5a91f...5b2
sug lut Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 Hvis du planlegger barn, hvorfor i alle dager flytte til et sted du ikke får jobb? Du skal jo forsørge ungen også.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 fordi jeg tok en råkjans og flyttet før jeg hadde jobb. det var domt men gjort er gjort😑 hi Anonymous poster hash: c2524...29f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #20 Skrevet 23. februar 2017 fordi han har egen firma i tilleg til 100% jobb. hi Anonymous poster hash: c2524...29f Kan ikke han ansette deg, da? Anonymous poster hash: 1f294...d54
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #21 Skrevet 23. februar 2017 Jeg mener at det ikke trenger å være riv ruskende galt å få barn selv om du for øyeblikket ikke har jobb. Men det kommer litt an på utsiktene for å få jobb i fremtiden. Hvis dere klarer dere fint på den inntekten dere har, inkludert dine dagpenger, nå, så klarer dere vel det om det er den satsen du vil få i permisjonstiden også? Har du utdannelse? Mye kan skje. En jobb er ikke noen garanti for at man alltid vil ha jobb i fremtiden heller. Skal man aldri kunne få barn da, ettersom ting kan, og vil på et eller annet tidspunkt, skje i fremtiden? Hvis dere allerede lever på grensen av hva som er tålelig økonomisk så syns jeg det er galskap, men hvis det går bra nå, og dine utsikter for å få jobb ikke er helt fraværende (f eks at du ikke har noen utdannelse og/eller erfaring, og dere har flytta til et sted som ikke har arbeidsplasser i nærheten), så mener jeg du kan kjøre på. Anonymous poster hash: 5ce59...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå