Gå til innhold

Noen mener at kjerringer, unnskyld.. damer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er venstrevridde (som oftest) fordi de har et mer aktivt følelsesliv enn menn, og tenker mindre fornuftig og rasjonelt. De tenker med andre ord ikke langt. De er naive, og lar følelser komme før fornuft. 

Så... Hvor heller du mot? Høyre eller venstre, politisk sett? Er du sosialist (som faktisk er et skjellsord, og alltid har vært det, men de kaller seg det selvom) eller høyrevridd? Kanskje litt i midten? 

Anonymous poster hash: 4046b...dec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er disse "noen"?

Anonymous poster hash: acdeb...abb

Skrevet

👩🏼‍🚀

Anonymous poster hash: a5fa5...020

Skrevet

Hvem er noen? Og er sosialist et skjellsord? For hvem?

Anonymous poster hash: 3037a...594

Skrevet

Hehe..så det du spør er om vi er 1) naive og korttenkte sosialister eller 2) fonuftige, langsiktig-tenkende høyrevridde?

Har du slutta å slå mannen din nå?

Anonymous poster hash: 0e662...7be

Skrevet

Jeg er midt i mellom. Men har et stort problem med at Venstre feks samarbeider med FrP, så akkurat nå er jeg politisk rådvill...

Anonymous poster hash: 4411c...3ca

Skrevet

Jeg er midt i mellom. Men har et stort problem med at Venstre feks samarbeider med FrP, så akkurat nå er jeg politisk rådvill...

Anonymous poster hash: 4411c...3ca

Da er du ikke rådvill. Venstre er ganske langt på høyresiden.

Anonymous poster hash: 4fb61...6fb

Skrevet

Jeg synes at sosialister tenker mer langsiktig, og dermed mer fornuftig og praktisk og hva som er best PÅ SIKT!  Det er ikke snakk om profitt på kort sikt, men langsiktig tenking.

De "blå" vil jo gjerne:

Å selge landbruksjord til vei og næringsareal fordi det er rimeligere å legge vei på allerede drenert og opparbeidet mark enn å "rydde vei" i mer uberørt natur. OM det en dag blir vanskeligere å importere mat fra lavkostland, så sliter vi med å produsere mat selv, kan jo hende land som selger ut rubbel og bit av sin matproduksjon, plutselig ser at de kan prise seg MYYYYE høyere, eller at de bare finner ut at det lønner seg å få på egen befolkning fremfor å selge billig til oss... Å dyrke opp fruktbar jord er kostbart, og vanskelig....

Å selge ut offentlig driftet næringer fordi de ikke driver med NOK overskudd, og et salg vil tilsvare noen års overskudd, og private vil KANSKJE tjene inn mer penger,- som går tilbake til statskassa i form av skatter,- tror de,- (men som heller blir "gjemt" til lån og gjeld mellom x-antal mor- og datterfirma som samme private eier), samt at markedskrefter ikke alltid gjør det BILLIGERE for forbruker.. Og "overskuddet" fra salg blir brukt opp  i samme års statsbudsjett,- mens man i årene etterpå mister det overskudd disse bedriftene hadde..

Å privatisere helsetjenester, fordi det sparer staten for utbygginger og lønninger av sine tjenester,- på kort sikt. På lang sikt så underpriser de private aktøreneseg (det offentlige velger da selvsagt å kjøpe tjenester fra disse, for å spare penger og legger ned sine tilbud som ikke kan bli like rimelige,- noensinne),-til de eier ALL kompetanse på livsnødvendige felt,- og de kan begynne å tjene fett på å være eneste tilbydere av behandling av for eksempel kreft, og andre livstruende sykdommer,- som staten nå må kjøpe og betale fra de private selskap fordi de har lagt ned sine "Underskudds avdelinger" innenfor disse felt....

Kunne fortsette,- men må få nevne at jeg ikke vil si jeg stemmer SV; men variere mellom ulike parti som ligger mer "på  midten". Og at jeg ser behov for en balansegang mellom offentlig og privat eieskap og drift,- men når det kommer til tilbydelse av varer/Tjenester som folk TRENGER/er livsnødvendig eller nært opp til det,- så blir det skummelt å la hvem som helst slippe til for her er det mulighet for uendelig store inntekter den dag de klarer å utslette det private tilbud.... Mens ting som telefon er eksempler på tjenester forbruker har mer makt iver (og som derfor ble bedre med privatisering)fordi vi over lenger periode kan klare oss UTEN hvis ingen har godt nok tilbud i forhold til hva de leverer,- skulle tro persontransport ville bli like vellykket å privatisere, men der ser man dessverre at alt utenom sentrumsnære prosjekt i de største byene i landet vårt blir neglisjert og delvis nedlagt og gir forbrukeren dyrere og dårligere tilbud...Alternativet,- privatbil, er nemlig så dyrt at det ikke alltid er et alternativt,- så da kan eirene kjøre på som de vil ovenfor de få (som totalt blir mange)som TRENGER tilbudet deres... Det samme med posten,- skulle tro privatisering skulle fungere på samme måte som med telefon, men der igjen taper forbruker,- for INGEN vil levere post, pakker og brev mer enn få minutters kjøring utenom byområder..... (vi bor 20 min fra storby, 10 min fra flyplass, NORPOST leverer pakker en gang i uka her jeg bor...... 8km unna, nærmeste tettsted/by, får de hver dag,- og de må kjøre forbi "vårt utleveringssted" på veien!!!)

Langsiktig og fornuftig er det jeg IKKE vil kalle de mer høyrevridde,- kortsiktig og hurtig profitt vil jeg heller si:) , men de har også løsninger på andre "Problem" som er bedre enn det de mer venstrevridde har,- så absolutt!

Anonymous poster hash: 1b4f1...3ba
Skrevet

Er venstrevridde (som oftest) fordi de har et mer aktivt følelsesliv enn menn, og tenker mindre fornuftig og rasjonelt. De tenker med andre ord ikke langt. De er naive, og lar følelser komme før fornuft.  Så... Hvor heller du mot? Høyre eller venstre, politisk sett? Er du sosialist (som faktisk er et skjellsord, og alltid har vært det, men de kaller seg det selvom) eller høyrevridd? Kanskje litt i midten?  Anonymous poster hash: 4046b...dec

Trump, er du også her?

Anonymous poster hash: d5291...73c

Skrevet

Du legger helt feil premisser til grunn for spørsmålet ditt. Å skille skarpt mellom følelser og fornuft er ikke rimelig. Vi er hele mennesker, ikke dualistiske vesener med motsetninger mellom følelse/fornuft, kropp/sjel osv., der følelser er irrasjonelle (les: subjektive og unødvendige) og fornuften er rasjonell (les: objektiv, sann og mere verdt).

Venstrevridd her, ja. Det har med verdigrunnlaget å gjøre.

Skrevet

I følge noen filosofer, er følelser fornuft. Følelsene hjelper oss i å ta valg og avgjørelser, og kan ofte vise oss hva som er riktig. Så er det sagt.

Jeg et realist, og foretrekker å støtte meg på fakta og logiske tankerekker, når jeg tar viktige avgjørelser. Og jeg ser på politikk som viktig. Og jeg har satt meg inn i politikk før jeg stemmer. Og svært ofte er det partier på venstresiden som argumenter og fører den mest logiske politikken slik jeg ser det.

Synes ofte de tenker mest langsiktig og hva som vil lønne seg for samfunnet i det lange løp - ikke bare i forhold til dette årets statsbudsjett. Såkalt populisme har jeg ikke sansen for, verken fra høyre eller venstre.

Så kort oppsummert; venstre, ja ofte, naiv, nei.

Skrevet

Sett utenfra er alle partiene i Norge sosialistiske. Til og med FrP.

Mediene er veldig ap vennlige. De sier ar hvis kun journalister hadde stemt hadde ap fått rent flertall.

Opp igjennom har jeg stemt sv ap og h alt ettersom hvor jeg var i livet og hva som står på partiprogrammet.

Syns dagens regjering gjør en veldig god jobb til tross for de er mindretallsregjering. Liker at de fleste sakene kommer ut i media slik at vi vanlige folk vet hva som foregår. Stemte på ap i første Stoltenbergperiode og de gjorde det ganske greit i begynnelsen. Men de hadde flertallsregjering og fikk til veldig lite. Den tiden så hadde vi en finanskrise men den var ikke like alvorlig for Norge for vi hadde penger å spytte inn. Oljekrisen er mye verre for Norge for størstedelen av inntektene til Norge kommer fra olja.

Jobber selv med samferdsel og syns det er utrolig bra at det blir investert så mye i dette nå. Man ser jo at vedlikeholdet begynner å bedre seg.

Neste jeg ønsker de skal få til er vann i alle bassengene på skolene igjen slik at alle skoleklasser kan ha svømming hvert år slik som det var da jeg var liten.

Under de rødgrønne når den svømte over i penger så klarte de ikke å ta tak i infrastuktur og gi skoler det de trengte.

De som får min stemme til neste valg er de som setter dette på dagsorden samt pensjonsordning til offentlige ansatte. Den er så lite sosialistisk som bare det. Offentlige ansatte får uansett 66% av lønn de gikk av med. Privat ansatte er i ikke i nærheten av samme ordning. Så på sikt kommer det til å bli et enda mer ekstremt klasseskille og mulig vi legger opp til Hellas tendenser.

Anonymous poster hash: e5995...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...