Gå til innhold

Prøver å bli gravid, men... Utsette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å få barn, har prøvd en stund og det haster pga lave eggreserver/alder. Nå har jeg fått et symptom som kan ha en nevrologisk årsak/potensielt (men sikkert ikke) noe alvorlig. Utifra hva jeg leser, er det sannsynlig at jeg må ta MR for å sjekke. Kan sikkert skyldes noe ufarlig også. Har fått legetime på eggløsningsdagen. Er så usikker på om vi bare skal fortsette prøvingen eller utsette en måned? For hver måned som går, reduseres jo sjansen for å få det til. Samtidig håpløst dumt om jeg blir gravid og må ta skadelige undersøkelser...

Hva ville du ha gjort?

Anonymous poster hash: c9908...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Ville ikke utsatt. Tenk om du blir gravid? Vi skulle hoppe over 1 mnd på prøvingen for 3 år siden. Hva skjedde? Jeg ble gravid 😊 Heldigvis glemte vi oss 😛

Noen sjanser må man ta 😊 En MR på eggløsningsdagen vil nok ikke skade barnet (som ikke er laget enda) om det er det du tenker.

Anonymous poster hash: 61de2...ef1

Skrevet

Ville ikke utsatt. Tenk om du blir gravid? Vi skulle hoppe over 1 mnd på prøvingen for 3 år siden. Hva skjedde? Jeg ble gravid 😊 Heldigvis glemte vi oss 😛

Noen sjanser må man ta 😊 En MR på eggløsningsdagen vil nok ikke skade barnet (som ikke er laget enda) om det er det du tenker.

Anonymous poster hash: 61de2...ef1

Har på en måte to-tre tanker i hodet samtidig: Hvis jeg blir gravid, utsetter de kanskje å undersøke til jeg ikke er gravid lenger og på ni måneder kan noe potensielt alvorlig bli veldig alvorlig/for sent å behandle (f.eks. kreft, progredierende nevrologisk sykdom). Dersom jeg blir gravid og de undersøker, kan kanskje undersøkelsen skade barnet, og kanskje graviditet og evt. behandling er uforenelig. Jeg skal til fastlegen på EL-dagen, så En eventuell MR vil bli når jeg kan være/er gravid pga ventetid.

Samtidig vil jeg jo ikke egentlig tenke det verste, heller. Kanskje fastlegen sier at det ikke er noe å bry seg om/undersøke videre, og så har vi hoppet over en syklus helt unødvendig...

Synes det er så vanskelig å bestemme meg for hva som er lurt...

Skrevet

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...