Gå til innhold

Hvor mye er brukte klær verdt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medlem av noen grupper her og det, for kjøp og salt av brukte barneklær. Jeg tar meg selv i å bli ganske sjokkert over hvor mye folk tar seg betalt??

Så nå at det lå ute en ulldress med både flekker og defekter, likevel skulle hun ha 300 kr for den. Blir litt sjokkert jeg. Hadde aldri hatt skam nok til å selge slikt for en så stram sum.

Er klærne ubetydelig brukt så tenker jeg halv pris kan være ok, er det slitasje, flekker og defekter så mener jeg at en symbolsk sum burde være max.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 9bf1b...f1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg ! 😊🌸

Anonymous poster hash: 59a3f...554

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg!

Selv ønsker jeg å kjøpe brukte klær til sønnen min men ofte blir dessverre prisene for dyre.

Anonymous poster hash: 1811f...7d3

Skrevet

At på til forventer folk at andre skal gå med på de astronomiske summene, hvis ikke så kaster de heller klærne fremfor å selge de litt billigere.

For en grufull ukultur vi har fått her i landet. :(

Anonymous poster hash: e36c1...04f
Skrevet

De er kun verd det folk er villige til å gi. Hvis dere ikke pruter, får de jo stå der...

Anonymous poster hash: 88d8e...5f2

Skrevet

Det varierer veldig.

Jeg har gjort noen skikkelige kupp, men også bomkjøp med flekker og hull. Tror prisene også varierer bla med hvor i landet du bor. Prøv å finne en lokal gruppe på Facebook og ikke betal mer enn du synes det er verdt. Lykke til!

Skrevet

Det kommer an på hva det er. Jeg syns som deg, at godt brukte vanlige klær ikke bør selges for mer enn en symbolsk sum. Jeg kjøper sjeldent brukt, for jeg syns det er latterlig høy pris. Kjøper jeg nytt, er det helt og jeg har kvittering som garanterer at jeg får igjen om det blir hull etter en liten stund f eks.

Skrevet

Halv pris på brukte klær fra typiske kjedebutikker er kjempedyrt. Da kan en like godt kjøpe det nytt på salg, å salg er det hele året 😊

Skrevet

Det spørs. Hvis denne ulldressen feks koster 1200kr ny, er 300kr billig. Kostet dressen 500kr ny, er 300kr svindyrt.

Anonymous poster hash: 64d62...bd9

Skrevet

Brukte klær er ikke verdt mye. Enig i at mange tror de sitter på en gullgruve.

Jeg legger ut en del av det som er ok etter jentene mine på en Facebook-gruppe. Er det uten slitasje skriver jeg det, og er det mer brukt, men selvsagt helt og ordentlig, skriver jeg gjerne at det er fint til skift o barnehagen o.l.

Legger meg ca på 100 kr for en full bærepose.

Bedre enn at det går i søpla, jeg har ingen å arve bort til, og for de få kronene får ungene litt i sparegrisen.

Anonymous poster hash: 39b43...d8f

Skrevet

er veldig enig med deg, klærne bør i alle fall være hele og pene, og flekkfrie. jeg har fått mye for klærne jeg har solgt,men har vert åpen at noen er det flekker på som jeg ikke har fått vekk, så da kan kjøper enten kaste det eller bruke det hjemme

Skrevet

I mange sv disse kjøp/salg gruppene på fb er jo også frakten inkludert. Det koster fort 100kr bare i frakt.

Ofte er det jo også budrunder, da velger jo folk selv hva de er villige til å gi for varen.

Noe er høyt priset, men da kan man jo bare la være å kjøpe... på Finn er det mange som pruter noe voldsomt, og mange velger da å prise varene høyere. Jeg personlig synes de som pruter og kommer med skambud er verre enn de som priser høyt.

Anonymous poster hash: 26960...32c

Skrevet

Helt enig med deg! Folk tar jo så høye priser at det nesten er like greit å kjøpe nytt. 😐 Ønsker å kjøpe litt brukt til babyen men gidder ikke betale over halv pris for helt ordinære klær.

Hvis jeg legger ut noe selv for salg (klær, barneutstyr eller hva som helst) legger jeg det alltid ut til under halv pris. Vil jo bli kvitt det og 😊

Anonymous poster hash: 5cbfa...f9d

Skrevet

Jeg har solgt en del barneklær. Og stort sett setter jeg prisen under halv pris. Selger kun det aller fineste, og gir bort alt annet til noen som trenger det :)

Anonymous poster hash: c1021...919
Skrevet

Brukte klær er ikke verdt mye. Enig i at mange tror de sitter på en gullgruve.

Jeg legger ut en del av det som er ok etter jentene mine på en Facebook-gruppe. Er det uten slitasje skriver jeg det, og er det mer brukt, men selvsagt helt og ordentlig, skriver jeg gjerne at det er fint til skift o barnehagen o.l.

Legger meg ca på 100 kr for en full bærepose.

Bedre enn at det går i søpla, jeg har ingen å arve bort til, og for de få kronene får ungene litt i sparegrisen.

Anonymous poster hash: 39b43...d8f

Du kan levere klærne på UFF 👍

Anonymous poster hash: 94be4...9c4

Skrevet

Ja tragisk. Men samtidig ser jeg på de lokale gruppene at folk ikke er villige til å betale noe: store pakker med pent brukt tøy og man får ikke 200 for det en gang . Men disse miniature folkene er jo helt kokko. De kan jo ikke ha noe liv!!! Finner ikke rett farge på lua hva skal jeg gjøre.

Sykt underholdene . For en gjeng. Mødrene ser ut som noen kråker, så bruker de mer energi på podens antrekk enn den flotteste prinsesse ... komisk

Anonymous poster hash: 2d3c8...e53

Skrevet

Ja tragisk. Men samtidig ser jeg på de lokale gruppene at folk ikke er villige til å betale noe: store pakker med pent brukt tøy og man får ikke 200 for det en gang . Men disse miniature folkene er jo helt kokko. De kan jo ikke ha noe liv!!! Finner ikke rett farge på lua hva skal jeg gjøre.

Sykt underholdene . For en gjeng. Mødrene ser ut som noen kråker, så bruker de mer energi på podens antrekk enn den flotteste prinsesse ... komisk Anonymous poster hash: 2d3c8...e53

Kanskje folk er sånn som meg som ikke liker å kjøpe pakker.

Jeg ønsker å selv velge ut hvilke klær jeg ønsker å kjøpe,så jeg slipper å betale for masse klær jeg egentlig ikke ønskerm

Anonymous poster hash: 1811f...7d3

Skrevet

er veldig enig med deg, klærne bør i alle fall være hele og pene, og flekkfrie. jeg har fått mye for klærne jeg har solgt,men har vert åpen at noen er det flekker på som jeg ikke har fått vekk, så da kan kjøper enten kaste det eller bruke det hjemme

Du synes at klær som selges bør være flekkfrie, samtidig som selv selger klær med flekker...

Anonymous poster hash: d9ff8...2a8

Skrevet

Du synes at klær som selges bør være flekkfrie, samtidig som selv selger klær med flekker...

ja, synes det er litt forskjell hvis man sier fra, har fått masse klær med flekker før uten at selger sa noe om det

Skrevet

Jeg føler det ikke bare gjelder barneklær. Så en Bergansjakke idag til 900kr. Manglet hette, glidelåsen var ødelagt og et lite hull mm. Husker ikke alt men det var mer.

What?? Kjøper folk slik?

Skrevet

ja, synes det er litt forskjell hvis man sier fra, har fått masse klær med flekker før uten at selger sa noe om det

Ok, da skjønner jeg hva du mente

Skrevet

Jeg føler det ikke bare gjelder barneklær. Så en Bergansjakke idag til 900kr. Manglet hette, glidelåsen var ødelagt og et lite hull mm. Husker ikke alt men det var mer.

What?? Kjøper folk slik?

900 kroner for en jakke uten glidelås :sjokkert::legrine: Det høres jo særs praktisk ut.... :legrine:

Skrevet (endret)

What?? Kjøper folk slik?

Huff det kan du si. JEG kjøper ikke sånt. Synes det er smålig å sette prisene så høyt for brukte klær. Er også medlem på flere slike facebookgrupper, og mange betaler jo nesten "ny"-priser i tillegg til at de må betale frakt!! Jeg synes gjenbruk er flott og gjør det gjerne selv, men er ganske bevisst på hva jeg betaler og selger for.

Endret av Jallavalla
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva ulldressen kostet i utgangspunktet. Noen merker er dessuten populære og lette å selge, vanlige bomullsklær må du omtrent kaste etter folk (gratis).

Men altså, folk kan jo be om hva de vil. Kjøper bestemmer om hen vil ha det eller ikke til den prisen. Scroll videre!

Anonymous poster hash: 25cdc...0de

Skrevet

H.I her.

Dressen jeg tok som eksempel koster vel ca 7-800 ny. Av merket lillelam.

Ser nå at bud er oppi 400 kr...

Så ja, folk betaler i dyre dommer for flekkete, hullete klær sålenge det er et anerkjent merke.

Dette var kun en betraktning, er så lei av disse kommentarene som "scroll videre" "slutt å henge deg oppi det" osv. Ja, jeg spreller meg videre og lar folk bruke pengene som de vil. Men er ikke dette et diskusjonsforum hvor man lufter stort og smått??

Slutt å klikke deg inn på tråder i det hele tatt da, du siste som svarte her.

Anonymous poster hash: 9bf1b...f1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...