Gå til innhold

MÅ man ha base...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha base til besafe bilstoler?

Skal handle bilstol imorgen (er helt ny og grønn på dette altså)

Bør man/må man ha base til bilstolen? Eller er dette noe de fleste ikke velger å ha?

Anonymous poster hash: 848b1...2fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke, men det er det lureste. Veldig lett å montere setet feil uten base og for dere blir det mye lettere å ta setet inn og ut uten base. Når ungen er utolmodig er det bare å klikke på eller av setet, ikke styr med belte osv.

Ville brukt pengene på en base. Er du i tvil, prøv å montere sete med og uten base i butikken. Da tror jeg du fort kjøper med basen.

Anonymous poster hash: 0b319...e7b

Skrevet

Jeg hadde ikke. Det var et styr hver gang vi skulle ha bilstolen inn og ut av bilen

Anonymous poster hash: bc050...06b

Skrevet

Hadde base i ene bilen, men ikke den andre. Var like fornøyd uten, faktisk. Vi hadde maxicosi, som var superenkelt å montere uten base også.

Anonymous poster hash: 583f3...f5f

Skrevet

Trenger ikke base så lenge du har lange nok setebelter til å montere det nok liggende. Vi hadde ikke base på vårt izi go.

Skrevet

Men snakker vi isofix her? Eller finnes det base uten isofix og? Spurte om det på barnas hus men jenta på knappe 18 år visste ingenting! Hun sa til og med at nyfødt innlegg kun skall brukes til barnet er 3-4 kg 😂

Anonymous poster hash: ac583...13e

Skrevet

Jeg har ikke brukt base, men har maxicosi bilstol. Den er veldig enkel å montere med belte, aldri tenkt på det som styr. Tar ikke en base større plass og? Vi har tre barn, så er avhengig av hver cm baki der.

Anonymous poster hash: 5ef26...68a

Skrevet

Men snakker vi isofix her? Eller finnes det base uten isofix og? Spurte om det på barnas hus men jenta på knappe 18 år visste ingenting! Hun sa til og med at nyfødt innlegg kun skall brukes til barnet er 3-4 kg 😂

Anonymous poster hash: ac583...13e

Det finnes baser uten isofix. Ikke alle biler har isofix.

Håper du sa ifra om hun jenta, for sånt skal man vite eller iallefall finne ut av når man jobber på en slik plass. Men klart, billig arbeidskraft... Trodde BH var mer seriøse!

Anonymous poster hash: b46fc...6cf

Skrevet

Vi hadde bilstol som kunne brukes med og uten base og ikke isofix. Veldig greit siden det var ofte jeg tok taxi etc og basen sto i mannens bil.

Det var veldig lett med den basen vi bare klikket henne fast😊 men du må ikke ha det.

Skrevet

Maxicosi har en base som kan brukes med belte, mulig cybex også har det. Besafe sin må ha isofix.

Må ikke ha base, men føles sikrere og mye enklere, så jeg hadde aldri orket å ikke hatt base.

Det føles sikrere av den grunn at det er enkelt å bruke, du får beskjed av indikator på basen at alle innstillinger er riktig. Skriker barnet kan man bli stresset og skal forte seg med belte, da er det en rissiko foe å gjøre feil. Syntes setet står bedre i bilen ved bruk av base enn uten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...