Gå til innhold

Redd for at noen lusker rundt her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i rekkehus litt utenfor en liten og veldig "snill" by. Er aldri støy eller bråk utenfor, mange eldre eller småbarnsfamilier som bor her og boligområdet her er en endevei så ingen som må passere for å komme seg til/fra sentrum eller lignende. Det føles generelt veldig trygt her.

Men de siste dagene har det vært et par ting som virkelig gir meg frysninger.. I forgårs ringte det på døra i 19tiden - jeg brukte et par min før jeg fikk åpnet og da var vedkommende borte. Ingen å se utendørs i området. Tenkte ikke mer på det.. Men: i går kveld ringte det på døra igjen, halv 10 på kvelden. Merkelig tidspunkt men mannen gikk for å åpne. Ingen å se da heller..

Halv 1 i natt hørte jeg fotskritt utenfor... Vi har platning av terrassebord så det høres ganske tydelig.. Kl 1 ringte det på døra igjen.

Turte selvsagt ikke å åpne, og ble liggende våken i flere timer.. Nå syns jeg dette ble skikkelig ubehagelig... Hva i alle dager kan det være? Er dette grunn til å ringe politiet?

Anonymous poster hash: 82e8c...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i rekkehus litt utenfor en liten og veldig "snill" by. Er aldri støy eller bråk utenfor, mange eldre eller småbarnsfamilier som bor her og boligområdet her er en endevei så ingen som må passere for å komme seg til/fra sentrum eller lignende. Det føles generelt veldig trygt her.

Men de siste dagene har det vært et par ting som virkelig gir meg frysninger.. I forgårs ringte det på døra i 19tiden - jeg brukte et par min før jeg fikk åpnet og da var vedkommende borte. Ingen å se utendørs i området. Tenkte ikke mer på det.. Men: i går kveld ringte det på døra igjen, halv 10 på kvelden. Merkelig tidspunkt men mannen gikk for å åpne. Ingen å se da heller..

Halv 1 i natt hørte jeg fotskritt utenfor... Vi har platning av terrassebord så det høres ganske tydelig.. Kl 1 ringte det på døra igjen.

Turte selvsagt ikke å åpne, og ble liggende våken i flere timer.. Nå syns jeg dette ble skikkelig ubehagelig... Hva i alle dager kan det være? Er dette grunn til å ringe politiet?

Omg 😱 Jeg hadde dødd! Mannen jobber i utlandet, og jeg blir skikkelig husredd innimellom , så hadde nok blitt livredd. Jeg hadde ringt politiet for å gi beskjed om det. Så de vet om det. Ring 02800

Anonymous poster hash: fe8a9...8ee

Skrevet

Omg 😱 Jeg hadde dødd! Mannen jobber i utlandet, og jeg blir skikkelig husredd innimellom , så hadde nok blitt livredd. Jeg hadde ringt politiet for å gi beskjed om det. Så de vet om det. Ring 02800

Jah det var følelsen jeg også fikk! Mannen var heldigvis hjemme men jobber turnus så han er ikke hjemme alle kvelder og netter heller.. :o

Frister å høre rundt hos naboene om noen har opplevd det samme... Når det ringte på halv 10 igår tenkte vi det kunne være selgere eller jehovas vitner feks.. Men rart det da ikke er noen personer å se utenfor, ville de ikke bare gått til neste dør istedenfor å forsvinne helt?

Skrevet

Enig! Skikkelig ekkelt! Ville ringt politiet 😨

Anonymous poster hash: 56e38...a3e

Skrevet

Omg Jeg hadde dødd! Mannen jobber i utlandet, og jeg blir skikkelig husredd innimellom , så hadde nok blitt livredd. Jeg hadde ringt politiet for å gi beskjed om det. Så de vet om det. Ring 02800

Enig i dette. Kanskje flere i området har ringt om det samme

Anonymous poster hash: 5b7f1...1de

Skrevet

Kan det være noen dere "kjenner" som sjekker hvem som åpner(lurer på om begge er hjemme? Ikke meningen å skremme deg altså, men kan nesten virke som om noen sjekker forholdene...... så ekkelt..... jeg ville ringt politiet

Skrevet

Ekkelt. Forhør deg om andre i nabolaget har opplevd noe lignende.

Hadde ringt politiet om det skjer igjen.

Skrevet

Uff.... hørtes skikkelig nifst ut. Snakk ned naboene og ta en telefon til politiet.

Skrevet

Ekkelt ja. Men skaff dere alarm, og sett på skallsikring når dere er hjemme. Har gitt meg tryggheten tilbake.

Anonymous poster hash: 9227f...2d7

Skrevet

Ekkelt ja. Men skaff dere alarm, og sett på skallsikring når dere er hjemme. Har gitt meg tryggheten tilbake.

Anonymous poster hash: 9227f...2d7

Det har jeg også lyst på. Men om alarmen går når mannen ikke er hjemme, så hadde jeg fått hjertestans 😂

Skrevet

Startpistol trenger du ikke lisens for å kjøpe. Ser ut som ekte vare og smeller som f.n.

Anonymous poster hash: 831b8...72a
Skrevet

Er det vinterferie hos dere? Da har ungdommen ferie også. 😜😄

Ikke meningen å lage all skyld på dem tvert, men vi hadde litt trøbbel i nabolaget i romjula. Ikke hos oss da, men litt rundt her. Noen steder banket de i veggen, noen steder ringte de på og stakk og ett sted sparket de i veggen så ett bilde datt ned fra stueveggen.

Tok ett par dager før de ble sett og noen snakket med foreldrene og etter det ble det stille. Rett og slett uskyldige rampestreker, men noen ble nok skikkelig skremt mens det sto på. Selv turte jeg ikke la ungene lufte hunden etter det ble mørkt. 🙈😂 Så jeg skremte nok dem mest. Uff.. 😂😂

Anonymous poster hash: 220ed...04b

Skrevet

Er det vinterferie hos dere? Da har ungdommen ferie også. 😜😄

Ikke meningen å lage all skyld på dem tvert, men vi hadde litt trøbbel i nabolaget i romjula. Ikke hos oss da, men litt rundt her. Noen steder banket de i veggen, noen steder ringte de på og stakk og ett sted sparket de i veggen så ett bilde datt ned fra stueveggen.

Tok ett par dager før de ble sett og noen snakket med foreldrene og etter det ble det stille. Rett og slett uskyldige rampestreker, men noen ble nok skikkelig skremt mens det sto på. Selv turte jeg ikke la ungene lufte hunden etter det ble mørkt. 🙈😂 Så jeg skremte nok dem mest. Uff.. 😂😂

Tenkte på akkurat det samme. Men 1 på natta var kanskje litt vel sent for aldersgruppa som synes det er kult å ringe på og stikke av. Ikke mulig å sette opp kamera ved døra da?

Anonymous poster hash: 92cb0...747

Skrevet

Tenkte på akkurat det samme. Men 1 på natta var kanskje litt vel sent for aldersgruppa som synes det er kult å ringe på og stikke av. Ikke mulig å sette opp kamera ved døra da?

Anonymous poster hash: 92cb0...747

Neida, det er ikke for sent. Skal dem snike seg ut må dem vente til foreldrene sovner. 😜😄

Men kamera var lurt da. Kan jo bare sette om en babycall eller hva det heter. En sånn med kamera på. Om man ikke har selv, kan det jo hende man kan låne en ei natt. ☺

Skrevet

Vi hadde politiet på skolen til sønnen min igår. De snakket selvsagt om ungdom og deres utfordringer.

Men de sa også: skal de ha mulighet til å få ett overblikk over det som skjer, uavhengig av hva det er, MÅ de ha hjelp fra publikum.

det hjelper lite å ringe når de første innbruddet allerede hr skjedd. For DA kommer flere frem og sier at det har vært lusking i nabolaget.

Så ring de og tips de om saken.

Som en over her skriver, kanskje det er flere som har ringt og meldt ifra om det samme.

Anonymous poster hash: a6d54...ffb

Skrevet

Huff, noe så ekstremt ekkelt! 😨 Snakket med politiet?

Anonymous poster hash: e262c...35b

Skrevet

😱😱 fyfasan!! 😮👀 si i fra om de ringer på igjen!! Jeg hadde brølt alt jeg kunne ut vinduet til de ble skremt selv!! Gjorde det med en mann som løp etter meg, jeg fikk panikk og skrek alt jeg kunne mens jeg løp mot han😂😂😂 han løp plutselig andre veien! Mens jeg nesten tissa på meg!

Anonymous poster hash: 876f1...8f0

Skrevet

😱😱 fyfasan!! 😮👀 si i fra om de ringer på igjen!! Jeg hadde brølt alt jeg kunne ut vinduet til de ble skremt selv!! Gjorde det med en mann som løp etter meg, jeg fikk panikk og skrek alt jeg kunne mens jeg løp mot han😂😂😂 han løp plutselig andre veien! Mens jeg nesten tissa på meg!

😂😂😂

Anonymous poster hash: ce8d8...fd9

Skrevet

HAHAHA! Nå lo jeg godt, men det er jo i grunnen ikke noe å le av. Så tøff du var! 👍

Skrevet

HAHAHA! Nå lo jeg godt, men det er jo i grunnen ikke noe å le av. Så tøff du var!

Ha ha! Det er jo akkurat det man skal gjøre. Man skal bråke og slåss og skrike og brøle. Voldteksforbrytere orker ikke angripe folk det er for mye mas med.

Anonymous poster hash: dd302...e70

Skrevet

Ringeklokke vår ringer av seg selv når batteriet begynner å bli dårlig...

Skrevet

Ha ha! Det er jo akkurat det man skal gjøre. Man skal bråke og slåss og skrike og brøle. Voldteksforbrytere orker ikke angripe folk det er for mye mas med.

Anonymous poster hash: dd302...e70

Håper ikke dette var en random fyr som var på løpetur 😂

Anonymous poster hash: adfb6...d41

Skrevet

Kan det være noen dere "kjenner" som sjekker hvem som åpner(lurer på om begge er hjemme? Ikke meningen å skremme deg altså, men kan nesten virke som om noen sjekker forholdene...... så ekkelt..... jeg ville ringt politiet

Hi her.. Nå fikk jeg frysninger... Heldigvis har jeg dårlig fantasi så jeg kommer sikkert til å angre på at jeg spør om dette men: hva kan sånne folk være ute etter? :o

Ellers kan det jo være noe med ringeklokka ja.. Men det forklarer ikke at vi hørte fottrinn utenfor ca en halvtime før.. Såvidt jeg kunne høre var det kun én person og det var veldig rolige skritt. Ikke "listing" men ikke korte/raske skritt heller.

Det var stille natt til idag da.. Men holdt på å tisse på meg når det ringte på døra kl 8 på morgenen igjen - da var det dog budfirma som kom med pakke :P

Skrevet

Hi her.. Nå fikk jeg frysninger... Heldigvis har jeg dårlig fantasi så jeg kommer sikkert til å angre på at jeg spør om dette men: hva kan sånne folk være ute etter? :o

Ellers kan det jo være noe med ringeklokka ja.. Men det forklarer ikke at vi hørte fottrinn utenfor ca en halvtime før.. Såvidt jeg kunne høre var det kun én person og det var veldig rolige skritt. Ikke "listing" men ikke korte/raske skritt heller.

Det var stille natt til idag da.. Men holdt på å tisse på meg når det ringte på døra kl 8 på morgenen igjen - da var det dog budfirma som kom med pakke :P

Du skulle hatt deg en sånn :D

http://www.vgtv.no/#!/video/137425/advokaten-besoeker-neppe-dette-huset-igjen

Anonymous poster hash: 5b7f1...1de

Skrevet

Innbrudd er ikke noe gøy, vi har vært utsatt for dette. Et godt råd hvis du er alene hjemme, få deg et balltre. Men ring politiet og ha balltreet i tilfelle du må forsvare deg.

Ville forresten hørt med naboene om de har vært utsatt for dette, så ville jeg fortalt de om det dere opplever.

Det skader ikke å informere naboene.

Anonymous poster hash: cc47e...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...