Gå til innhold

Arbeidsleder som oppfører seg dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har hatt 1 sykt barn - dag. ÉN.

Og så får han ekle meldinger om at det er for dårlig, at han har vært mye borte.

Han var borte 3 dager (egenmelding) fordi han var veldig syk for 2 måneder siden. Jeg har nesten alltid ungene hvis de er syke. Han er ALDRI hjemme med dem.

Er det lov å holde på sånn? Personlig mener jeg det er trakassering.

Anonymous poster hash: 693e1...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har hatt 1 sykt barn - dag. ÉN.

Og så får han ekle meldinger om at det er for dårlig, at han har vært mye borte.

Han var borte 3 dager (egenmelding) fordi han var veldig syk for 2 måneder siden. Jeg har nesten alltid ungene hvis de er syke. Han er ALDRI hjemme med dem.

Er det lov å holde på sånn? Personlig mener jeg det er trakassering.

Da hadde jeg tatt med en snakk med arbeidslederen. 

Anonymous poster hash: 37469...cf7

Skrevet

Har arbeidslederen en sjef? Ville nok tatt en prat med han, og vist han meldingene..

Mannen din må snakke med han, ikke du.

Anonymous poster hash: 236e9...6a9
Skrevet

Da hadde jeg tatt med en snakk med arbeidslederen. 

Anonymous poster hash: 37469...cf7

Har arbeidslederen en sjef? Ville nok tatt en prat med han, og vist han meldingene..

Mannen din må snakke med han, ikke du.

Anonymous poster hash: 236e9...6a9

Jeg kommer ikke til å gjøre det, nei. Hvorfor i all verden skulle jeg det? Det er han som må det, ja :) Og ja, det er en sjef. 

De kan faen ikke forvente at jeg skal ta alle dagene ungene er syke. Jeg gidder ikke mer at det pisset, jeg har faktisk ting å gjøre jeg også, annet enn å stå på pinne for den jævla bedriften der som driver rovdrift på ansatte. (Det er deres policy at man arbeider med 40,5 i feber, f.eks). 

Skrevet

Her bør mannen snakke med sjefen, vise til lovverket og be sjefen ta en prat med arbeidslederen. Den arbeidslederen må jo bare rulle inn, da, en egenmelding og en sykt barn-dag er ikke akkurat noe å rive seg i håret for. Kan jeg tippe at mannen din jobber i et «typisk mannsyrke»? Bygg og anlegg, eller noe i den retning? I så fall er holdningen bare så inderlig typisk, sjåvenismen lever dessverre i beste velgående i en del slike bransjer.

Anonymous poster hash: e6abc...933

Skrevet

Her bør mannen snakke med sjefen, vise til lovverket og be sjefen ta en prat med arbeidslederen. Den arbeidslederen må jo bare rulle inn, da, en egenmelding og en sykt barn-dag er ikke akkurat noe å rive seg i håret for. Kan jeg tippe at mannen din jobber i et «typisk mannsyrke»? Bygg og anlegg, eller noe i den retning? I så fall er holdningen bare så inderlig typisk, sjåvenismen lever dessverre i beste velgående i en del slike bransjer.

Anonymous poster hash: e6abc...933

Det er ikke et typisk manneyrke, det er mer et typisk underbetalt yrke i en svært, svært kynisk bransje. De følger arbeidstilsynets minstelønn, gir ikke 5 øre mer enn hva som er lovbestemt. 

De har klaget før, da han hadde pappaperm ble det et helvete. Selv om han hadde krav på det. Han sier han ikke vil jobbe der, jeg sier at det er bare å se seg om etter noe annet, så vi får håpe at dette ikke varer stort lenger. 

Og ja, jeg skal absolutt oppfordre ham til å ta en prat med dem. Sjefen tipper jeg ikke vet om meldingene engang, han er visst ganske ålreit :) 

Skrevet

Er han organisert? Dette er jo mat for fagforeningen!

Anonymous poster hash: e7dd2...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...