xenja Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Hei pga interne strider i familien må vi flytte fra leiligheten der vi bor. Hva kan de kreve av oss i forhold til visning? Kan de kreve at visning hvor vi må ut av huset i den perioden? Må vi ordne leilgheten sånn at det ser fantastisk ut? Dette er en bitter strid hvor vi har bilbudt å kjøpe for samme sum som den er kjøpt for. Er arveoppgjør hvor folk er grådige. Og under 1 år siden den ble kjøpt. Tips? Kan vi si at nei vi blir hjemme for visning? Har barn så det er ikke bare å være ute flere timer i leggetiden
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 leier du leilighet hos familien din? Det står vel kanskje noe i leiekontrakten ifht visning? Anonymous poster hash: 84235...b81
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Hei pga interne strider i familien må vi flytte fra leiligheten der vi bor. Hva kan de kreve av oss i forhold til visning? Kan de kreve at visning hvor vi må ut av huset i den perioden? Må vi ordne leilgheten sånn at det ser fantastisk ut? Dette er en bitter strid hvor vi har bilbudt å kjøpe for samme sum som den er kjøpt for. Er arveoppgjør hvor folk er grådige. Og under 1 år siden den ble kjøpt. Tips? Kan vi si at nei vi blir hjemme for visning? Har barn så det er ikke bare å være ute flere timer i leggetiden Hva tjener du på å være vanskelig? Anonymous poster hash: 71174...5b4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 Hva tjener du på å være vanskelig? Anonymous poster hash: 71174...5b4 Hva tjener hun på å være hjelpsom mot noen som behandler henne dårlig?? Anonymous poster hash: 80d01...d29
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Du kan jo ikke forvente å kjøpe for samme sum som de kjøpte leiligheten for. Dere kan jo by på lik linje som alle andre, de som selger vil jo tjene på leiligheten sin. Her har visninger vært 17-18 eller 18-19. Selvsagt må dere ut av leiligheten. Tenker du at dere skal leve som vanlig, legge barn og spise kveldsmat mens det er visning? Anonymous poster hash: 3ff6a...84c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 Hei pga interne strider i familien må vi flytte fra leiligheten der vi bor. Hva kan de kreve av oss i forhold til visning? Kan de kreve at visning hvor vi må ut av huset i den perioden? Må vi ordne leilgheten sånn at det ser fantastisk ut? Dette er en bitter strid hvor vi har bilbudt å kjøpe for samme sum som den er kjøpt for. Er arveoppgjør hvor folk er grådige. Og under 1 år siden den ble kjøpt. Tips? Kan vi si at nei vi blir hjemme for visning? Har barn så det er ikke bare å være ute flere timer i leggetiden De arver og er ikke grådige. Du er grådig om du todde du skulle få kjøpe under takst. Du kan legge inn bud samme med alle andre. Dere må rydde normalt og stille boligen til disposisjon for visning. De kan be dere forlate boligen under visning. Anonymous poster hash: 39000...e82
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 Husleieloven: § 10-1.Visning før flytting I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet. Anonymous poster hash: 39000...e82
xenja Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2017 Nå er jo det sånn at 90% av arvingene var enig om pris for at de skulle slippe å bruke tid og penger på megler ig fotografering. Det er det de har trukket fra verdien du kunne ha solgt den for. Han ene sier nei pga han tror at han kan tjene utrolig mye mer (kanskje 20-30tusen) og han er vansklig. Han sier også nei til bud på 2 mil over takst pga sjalusi og grådighet.selfølgelig kan vi disponere leiligheten så det er visning i den perioden det er oppsigelse. Men det står ingen steder at man må ut bare disponere. Hvis jeg vil sabotere og har fått full forståelse av de andre arvingene at det skal jeg bare gjøre. Så er ikke noe hemmelig men frystrasjon fra en hel familie. Merk dette er voksne mennesker som stjeler gaver fra små unger på pur f. Jeg er heller ikke grådig da jeg fikk tilbud av to om en pris og så sa den andre nei. Ikke jeg som kom med prisen jeg burde få overtatt den til.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 Du kan jo ikke forvente å kjøpe for samme sum som de kjøpte leiligheten for. Dere kan jo by på lik linje som alle andre, de som selger vil jo tjene på leiligheten sin. Her har visninger vært 17-18 eller 18-19. Selvsagt må dere ut av leiligheten. Tenker du at dere skal leve som vanlig, legge barn og spise kveldsmat mens det er visning? Anonymous poster hash: 3ff6a...84c Ikke svar ting du tydligvis ikke har peiling på! Vi har leiet 5 forskjellige leiligheter å da har husverten hatt visning mens vi fortsatt bodde i leiligheten,men vi har aldri fått beskjed om å forlate leiligheten av den grunn! Vi var hjemme som vanlig mens husverten viste frem leiligheten. Anonymous poster hash: 80d01...d29
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 Ikke svar ting du tydligvis ikke har peiling på! Vi har leiet 5 forskjellige leiligheter å da har husverten hatt visning mens vi fortsatt bodde i leiligheten,men vi har aldri fått beskjed om å forlate leiligheten av den grunn! Vi var hjemme som vanlig mens husverten viste frem leiligheten. Anonymous poster hash: 80d01...d29 Er det ikke ubehagelig å være der mens de går rundt og kikker? Jeg leier og tror ikke jeg kunne tenke meg å være hjemme under visning hvis jeg skulle flytte. Har selv vært på visning mens de som bodde der var der, og det synes jeg var ubehagelig. Men jeg er kanskje litt rar Anonymous poster hash: 71174...5b4
xenja Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2017 Det blir jo uansett forkjøpsrett, så det høyeste budet blir det vi får kjøpe den for. Så jo lavere bud som kommer inn jo bedre er det. Er heller ikke meg som får forkjøpsrett men de andret som arver som vil da selge den til meg. Så er pga den ene av resten som er vanskelig. Ubehagelig why not? Ikke for oss. Da får vi sakt hva som er problemer som de ikke skriver i prospektet. Ikke ta meg feil leiligheten er fin men har div småplukk men vil helst ikke stresse de små med mer flytting enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 Ikke svar ting du tydligvis ikke har peiling på! Vi har leiet 5 forskjellige leiligheter å da har husverten hatt visning mens vi fortsatt bodde i leiligheten,men vi har aldri fått beskjed om å forlate leiligheten av den grunn! Vi var hjemme som vanlig mens husverten viste frem leiligheten. Anonymous poster hash: 80d01...d29 Selv om dere ikke har fått beskjed om det betyr det ikke at de ikke har rett til å be om det. Ser du forskjellen? Anonymous poster hash: 39000...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå