Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Er egentlig bare filleting, men har fått to klager på meg personlig på jobb på kort tid, det er ikke noe hold i klagene, og jeg får god støtte både fra sjef og medarbeidere om at jeg ikke har gjort noe galt. Trodde ikke jeg skulle ta det så hardt, men fikk også oppi dette vite at jeg strøyk på en eksamen, kjente jeg mistet helt "piffen", er drittlei, forbannet, lei meg, og skuffet. Har en veldig travel hverdag hvor jeg er alene med fire barn nesten hele tiden (far reiser bort i lengre perioder om gang i forbindelse med jobb), studerer og jobber fullt. Tåler som regel motgang godt, men kjenner nå at jeg graver meg litt ned (ble i tillegg syk, og tenker masse når jeg ligger her). Så nå trenger jeg styrke og mot, og komme meg videre, jeg må opp nå. Noen tips eller ord som kan hjelpe 😄 Anonymous poster hash: c3502...c61
Himmel og hav Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Vær drittlei, forbannet og skuffet en stund. Du har fått noen slag i trynet nylig, og da er det jo ingen grunn til å løpe rundt og sprudle. Det er greit å ikke være Pollyanna hele tiden (og om du ikke er gammel nok til å huske Pollyanna, så var hun en romankarakter som alltid fant det gode i ting). Om du derimot har kommet dithen at du er lei av å være lei deg, så start med å plassere møkkatingene der det hører hjemme. Først sorterer du på hva som handler om deg og hva som handler om noen andre. At noen er misfornøyde selv om du har gjort alt riktig, handler om noen andre. Stapp det i en boks og glem det. Det er ikke noe du kan gjøre noe med allikevel. Så kan du se på hva du kan gjøre noe med. Syk? Det må antagelig bare gå sin gang, så gjør det beste ut av det. La noen stelle for deg litt. La barna koke en kopp te til deg eller hente en pute og se på det som opplæring i hva man gjør når noen de er glade i ikke har det så bra. Eksamen: Der kan du være konstruktiv og se å hva som skal til for å stå, om du kan ta den opp en gang til. Det er ofte bedre å gjøre noe enn å bare tenke og gruble. Så setter du et bein foran det andre, og jobber deg oppover igjen, mens du minner deg selv på at selv superkvinner har møkkadager, og selv møkkadager går over.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Hva er det i dette som du kan lære noe av? Det er mitt mantra hver gang ting skjærer seg. Hvis de er misfornøyd til tross for at du har gjort alt etter boka, hvorfor er de det. De eier sin følelse, og da ligger det en lærdom der for deg, en plass, hvis du tør å lete. Da kan du vokse på den episoden.. Anonymous poster hash: 095cc...b6e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 Ha Nelson Mandelas mantra i bakhodet: I never lose. I either win or learn. Anonymous poster hash: 8f686...1fc
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Takk for svar begge to. Jeg lærer av de to hendelsene, og jeg var egentlig en tilfeldig på jobben som "fikk det", for begge var ut etter å "ta" oss på jobben, var egentlig noe feil de selv har gjort, men måtte skylde på noen andre, og da ble det dessverre at de tok en person og det ble meg begge ganger. Jeg er åpen på kritikk, og ønsker å lære, og at folk skal si fra ved feil eller uenigheter, men merker at etter siste klage så forandret jeg meg i negativ retning, for å gjøre de fornøyd, måtte ta meg selv i det og jeg nekter å bli slik 🤔. Vi er også flink på jobb til å være ærlige med hverandre, også om det er negative ting, uten å hakke på hverandre. Anonymous poster hash: c3502...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå