Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 I så fall er det slik at en av de voksne ikke kan delta i vanlig arbeidsliv? Jobber innenfor helse og vi kunne tenkt oss og vært beredskapshjem, men jeg vil helst ikke sitte hjemme til enhver tid, men det må man kanskje beregne å gjøre? Anonymous poster hash: 3a584...7e9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Å være beredskapshjem ER en 100 % jobb. Da kan du ikke ha annen jobb. Det ville uansett ikke vært praktisk mulig da du kan få nye barn kl 3 på natta i de tilfeller barn må hentes ut akutt. Det går også litt tid før barna evt kan starte opp i barnehage eller skole på stedet beredskapshjemmet er, og da må man jo være hjemme sammen med dem. Anonymous poster hash: 629d9...4be
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Å være beredskapshjem ER en 100 % jobb. Da kan du ikke ha annen jobb. Det ville uansett ikke vært praktisk mulig da du kan få nye barn kl 3 på natta i de tilfeller barn må hentes ut akutt. Det går også litt tid før barna evt kan starte opp i barnehage eller skole på stedet beredskapshjemmet er, og da må man jo være hjemme sammen med dem. Anonymous poster hash: 629d9...4be Ok jeg trodde man kunne jobbe deltid om man var beredskapshjem, så om min mann er hjemme i helgene så kan jeg fremdeles ikke påta meg å jobbe ? Anonymous poster hash: 3a584...7e9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 Tjener man penger på det? Bare lurer. Anonymous poster hash: efd88...c8a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Tjener man penger på det? Bare lurer. Anonymous poster hash: efd88...c8a Sier seg vel selv at du ikke kan være i jobb når du er beredskapshjem Anonymous poster hash: 4f633...d8a
Mamma til 2 søte Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 Vet du i det hele tatt hva beredskapshjem er ettersom du spør her? Man skal være i beredskap 24/7!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 Sier seg vel selv at du ikke kan være i jobb når du er beredskapshjem Anonymous poster hash: 4f633...d8a Hvor mange unger kan man ha som beredskapshjem? Er det mulig å være beredskapshjem som alenemor? Hvor mye tjener en? Må en ta de med på de samme aktiviteter som en har med egne barn på? Anonymous poster hash: efd88...c8a
Anyne Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Du kan i noen tilfeller jobbe litt etterhvert. Kommer an på barnet, om det er i barnehage osv.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 Hvor mange unger kan man ha som beredskapshjem? Er det mulig å være beredskapshjem som alenemor? Hvor mye tjener en? Må en ta de med på de samme aktiviteter som en har med egne barn på? Anonymous poster hash: efd88...c8a Kjære vene...ut fra det lille du skriver...tjene penger? Må man ta med de på aktiviteter med egne barn osv? Du vet at det å være i beredskap betyr at du kan få svært traumatiserte barn på meget kort varsel som enten har vært vitne til vold, rus, utsatt selv for vold/seksuelle overgrep etc... Ut fra det du skriver er du IKKE rett person. Du tenker lettvint tjente penger, minst mulig bry. Mine foreldre var beredskapshjem da jeg ble tenåring. Skal love deg, det var tøffe tak. Barn som ble flyttet akutt på kveld/natt pga forhold jeg nevner over. Det er ikke for sarte sjeler og ja, lønn er det .men det er ikke lønnen som bør drive deg her...det er det å ønske å hjelpe barn i en fryktelig sårbar situasjon. Barn som enten har vørt utsatt for eller vitne til fryktelige ting du ikke engang kan forestille deg Anonymous poster hash: 4f633...d8a
Blondzilla Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 (endret) Man får lønn ja, for man må jo være i beredskap døgnet rundt. Disse barna er også ofte svært krevende. Dersom du har barn u barneskolealder eller yngre, vil jeg ikke anbefale at du er beredskapshjem, sannsynligvis blir du ikke godkjent heller. Du må også ha relevant utdanning, for eksempel barnevernspedagog eller sosionom. Du må også godkjennes som vanlig fosterhjem først. Jeg er barnevernspedagog, men kunne ikke tenke meg å være beredskapshjem. Alle ære til de som orker for det er mye tøffe tak. Endret 22. februar 2017 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #11 Skrevet 22. februar 2017 Her en link: https://www.bufdir.no/Fosterhjem/Ulike_typer_fosterhjem/Hva_er_et_fosterhjem/Beredskapshjem/ Ja, du kan jobbe, men det anbefales at en av dere kan være hjemme. Barnet går gjerne på skole/ bhg, men det blir en del møter med bv.tj, tilsynsfører kjøre barnet til evtuelle behandlingssteder etc. Alle barn er absolutt ikke krevende. Det spørs helt fra barn til barn. Men de er i krise og barna trenger mye omsorg i denne perioden. De lever i en uvisshet og det er mye for barna og forholde seg til. Da er det viktig med trygge voksne rundt seg. Det er tøffe tak, men det gir også veldig mye glede. Man kan også sette opp alders ønsker da noen f.eks ikke vil ha små barn, store barn etc. Noen har mulighet å ta i mot søsken (anbefale) andre har mulighet til å ta i mot kun et barn. Dere vil også få oppnevnt en tilsynsfører slik at dere kan få råd og veiledning underveis. Jeg ville tatt kontakt med bufetat også kan dere komme til et uforpliktende møte og få svar på det dere lurer på. Det er sårt behov for både beredskapshjem og fosterhjem. Hilsen Barnevernskurator Anonymous poster hash: 33536...e84
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 Man får lønn ja, for man må jo være i beredskap døgnet rundt. Disse barna er også ofte svært krevende. Dersom du har barn u barneskolealder eller yngre, vil jeg ikke anbefale at du er beredskapshjem, sannsynligvis blir du ikke godkjent heller. Du må også ha relevant utdanning, for eksempel barnevernspedagog eller sosionom. Du må også godkjennes som vanlig fosterhjem først. Jeg er barnevernspedagog, men kunne ikke tenke meg å være beredskapshjem. Alle ære til de som orker for det er mye tøffe tak. Du må ikke ha relevant utdanning nei. Jeg har en tidligere kollega som er beredskapshjem. Ingen av de har utdannelse Anonymous poster hash: 9a98c...62c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 Man trenger da ikke utdannelse for være beredskapshjem, kunnskapsløst av en barnevernspedagog å skrive det. Men man trenger mye raushet, tålmodighet, varme, omsorg, forståelse osv. Det er nok innmari tøft, men også innmari givende. Noen barn er veldig krevende og blir kanskje lenge i hjemmet, mens andre barn krever mindre og kan plasseres raskere i fosterhjem/tilbake til foreldre e.l. Anonymous poster hash: 9ef28...171
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 Hvor mange unger kan man ha som beredskapshjem? Er det mulig å være beredskapshjem som alenemor? Hvor mye tjener en? Må en ta de med på de samme aktiviteter som en har med egne barn på? Anonymous poster hash: efd88...c8a Du er nok ikke egnet, ut ifra det du skriver her. Man må godkjennes. At du er alenemor er nok heller ikke positivt. Man tjener fra 370 000-512 000, avhengig av utdanning og erfaring. Anonymous poster hash: 5e686...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå