Gå til innhold

En "fødsel" i uke 13..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan den på noen som helst måte sammenlignes med en skikkelig fødsel?

(Det var rier og utrolig vondt)

Anonymous poster hash: 4165b...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på. Men vil tro at sammentrekningene kan være vonde i uke 13.

Men om du tenker på størrelsen på forsteret i forholdt til en baby, så er drt ganske naturlig å tenke at det er mye vondere å føde.

Jeg har først to barn på nesten 4 kg, og vil påstå at det er vondere...

Anonymous poster hash: 6ff1c...241

Skrevet

Moren min mistet i et svangerskap rundt uke 14/15. Hun sier at det var veldig vonde rier, men at det likevel ikke var som en fødsel. Det er vel naturlig - det er de samme musklene som jobber, men det som skal støtes ut er mye mindre i uke 15 enn i uke 40. Jeg vet ikke om livmorhalsen må åpnes like mye, men det vil jeg kanskje ikke tro. Og pressveer er vel antakelig ikke nødvendig? Når det først er åpent, så mister man vel uten at det må presses ut? Moren min sa også at det å miste var over mye raskere enn en fødsel. 

Helt likt kan det nok ikke få blitt, men det å miste er helt sikkert veldig smertefullt, rent fysisk. Menssmerter kan jo være grusomt, og da er det jo enda mindre som skal støtes ut. I tillegg kommer jo vissheten om at det er smerter helt uten et positivt formål. Håper du kommer deg etter opplevelsen.

Anonymous poster hash: d76c1...8bf
Skrevet

Jeg mistet i uke 11. Fikk rier som var vonde, men ikke så vonde som "skikkelige" rier.

Abortriene gjorde at jeg ikke kunne føre en samtale, men ellers kunne oppføre meg temmelig normalt (mannen skjønte hvor vondt jeg hadde det, men barna enset ingenting).

Ved fødslene har jeg ikke klart å ta meg sammen når det sto på som verst.

Men det er jo kun min opplevelse. Nemlig at smertene er av nøyaktig samme type, men ulik styrke.

Men ved fødsel har man også et mål, noe som hjelper enormt psykisk. Det har man ikke ved abortsmerter. Og det psykiske spiller stor rolle når det gjelder smerteopplevelse og utholdenhet.

Anonymous poster hash: c43bb...120

Skrevet

Jeg hadde MA hvor fosteret døde i uke 12. Har også født tre barn, så jeg kan sammenligne. Det var absolutt ikke som en fødsel! Kanskje heeelt i begynnelsen av fødselen, de første åpningsriene liksom. Og så var det et lite press på en måte, og plopp, ingen smerte akkurat når alt kom ut.

Anonymous poster hash: 06e3e...1d2

Skrevet

Jeg hadde en senabort i uke 15 (grunnet sykdom hos foster)

Og syns ikke riene var ille. Vondt ja, også da vannet gikk. Men fikk godt med morfin

Anonymous poster hash: 5b3ce...49a

Skrevet

Tusen takk for alle svarene

Jeg brukte 2 døgn på å få fosteret ut.

Var ikke vondt å få ut. Den bare sklei ut.

Fikk morfin 1 gang.

Vondt både fysisk og psykisk

Ts

Anonymous poster hash: 5a090...94c

Skrevet

Hatt Ma i uke 10.

Født to levende barn uke 37 og 39

Født et dødfødt barn i uke 35.

For meg så var riene ved aborten mye vondere enn riene ved fødsel. Selve utdrivingen av aborten var joblett og kjapp, men fasen før var være.

Jeg ble satt i gang med samme pilla for den dødfødte og den levendefødte. Så tror ikke det er cytotex som gjorde aborten så smertefull. Siden fødseln var så greie.

Anonymous poster hash: ad207...e8c

Skrevet

Jeg mistet en gang da jeg var 17-18 (visste ikke jeg var gravid så vet ikke hvor langt på vei). Fosteret var noen cm, formet med hale og utstående øyne. Skulle på jobb, fikk ikke tak i noen som kunne ta min vakt. Lå på gulvet å hadde helt jævlig vondt (var heldigvis en rolig dag) før klompen kom ut da jeg var kommet hjem.

Har født to barn uten smertelindring og det var selvsagt ikke i nærheten av det, men husker det likevel som en veldig vond opplevelse fysisk (var som skikkelig skikkelig kraftig mageknip som kom i tak, visste jo ikke jeg var gravid så trodde det var helt jævlige menssmerter).

Anonymous poster hash: 88589...5f8

Skrevet

Jeg mistet i uke 17 ved for tidlig vannavgang. Fikk først tabletter men fungerte ikke. Deretter over på drypp før det kom etter 15 timer. Deretter kom ikke morkaken etter ytterligere en time med sterke drypp og måtte inn kirurgisk.

Jeg vil si at det ikke kan sammenlignes med fødsel. Fikk morfin under drypp.

Uansett synes jeg sammentrekningene var mye hardere i fødsel. Og utdrivningen var jo selvsagt helt abderledes

Anonymous poster hash: 02fdb...763

Skrevet

Meg over her. Men skjønner at du lurer. Det gjorde jeg også. Men som sagt var min opplevelse vidt forskjellig, og jeg anbefaler deg å ikke sammenligne som en del av forberedelse til en eventuell fødsel.

Mentalt var det tøffere under aborten fordi du visste at du ikke fikk noe premie. Jeg var på et helt annet sted mentalt under fødselen. Det var jo en god ting og hver rie er nærmere målet om å møte vidunderet.

Anonymous poster hash: 02fdb...763

Skrevet

Det kan jeg ikke svare på. Men vil tro at sammentrekningene kan være vonde i uke 13.

Men om du tenker på størrelsen på forsteret i forholdt til en baby, så er drt ganske naturlig å tenke at det er mye vondere å føde.

Jeg har først to barn på nesten 4 kg, og vil påstå at det er vondere...

Anonymous poster hash: 6ff1c...241

Størrelsen har ingenting å si. Det minste barnet mitt var vondest fødsel! Ganske mye vondere

Anonymous poster hash: 58837...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...