Gå til innhold

Barna er blitt 10 og 11 år gamle.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Øh, dere er en familie!! Dere bor i samme hus! Barna har like mye rett på å sitte oppe og spise, se på TV, osv, som det dere har. Hva er opplegget med i bli kvitt dem?

Er han stefaren til barna? Fordi jeg klarer ikke tro at en mann ville bært så avvisende overfor sine egne barn.

Uansett, han må jekke seg, og innse at barna trenger å få være sammen med dere på kveldstid om de ønsker, fram til de er trøtte.

 

Anonymous poster hash: f14b2...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en 11 åring og legger oss rett etter henne. Hun legger seg kl 21 og vi kl 22. Kveldene alene er over ja.

Ser ikke på det som noe sorg. Hun er aktor tre kvelder i uka med trening og vi bruker tiden på å ha alenetid da. Store barn er mye hos venner og har besøk så vi har tid til hverandre da. I tillegg har vi kjellerstue så hun har ofte venner på besøk med overnatting osv. Da har vi voksne stua for oss selv.

 

Anonymous poster hash: 3668b...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mistet kvelden vår, er skjeldnere og skjeldnere vi har kvelder uten barn.

 

Vi legger oss som oftes samtidig som barna, da vi står opp før klokken 6.

 

Min mann mener at ungene må i seng til halv åtte og sove til åtte. Problemet er jo at de da knapt har kommet inn fra besøk og aktiviteter.

Jeg mener den tiden er forbi, at vi kan sitte å se serier, kose og drikke og spise. At vi nå er kommet i stort barn fasen, og får ikke den tiden tilbake.

 

Han sier gan savner det, og at det ikke er skadelig gor barna, at det er veldig veldig bra for oss å pleie ekteskapet.

 

Hvordan gjør andre dette?

 

Anonymous poster hash: 2d974...713

Dere må finne luker andre steder. En tiåring kan ikke sove fra 19.30...

 

Mine er samme alder, og jeg sender dem på badet 20.15. Så er de i seng halv ni/kvart på ni.

 

Dere kan da fint sitte oppe til 2200? Hvor mange timer sover dere egentlig?

 

 

 

Anonymous poster hash: ada1d...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som har 10-11 åringer som faktisk har lyst å være sammen med barna våre før de legger seg? Se film, spille spill, sitte å prate sammen..

 

 

 

Anonymous poster hash: 8eb3b...2a9

Da er det bare å tilbringe tid med barna sine. Hvis mannen til Hi er så sær så får han sitte alene å sture. Evt får de fordele uken så annenhver kveld er alenekveld

 

Anonymous poster hash: 6283b...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte på rommet mitt innen kl 21, fordi mamma måtte ha alenetid. Jeg var 15 år. Husker at favoritt serien til pappa og meg begynte da, men det var ikke snakk om.små søstrene mine delte rom og hadde tv på rommet. Jeg spurte om å kjøpe en tv selv, som jeg kunne ha på rommet, men det kom ikke på tale. Syns det var drit kjipt av mamma. Det avla hat det. Pluss at ho maste om å at når jeg ble 18 skulle jeg ut på dagen. Jeg flyttet da jeg var 17. Har dine tv på rommet? Det kan hjelpe

 

Anonymous poster hash: ccdc9...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiåring legger seg kl 21 og sovner mellom 22 og 23. Våkner av seg selv ca kl 7.

 

Det blir derfor ikke mye alenetid på oss i hverdagene. Slik er det å ha store barn!

Sånn har vi det også. Har barn som alltid har trengt lite søvn. De slekter på foreldrene;)

 

 

Anonymous poster hash: a31d2...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At mannen vil ha litt alene tid med deg en gang i blant er jo i og for seg greit... Men han kan ikke ha en forventning om at det som har vært før skal fortsette. Hvis dere har en ekstra tv stue kan vel ungene være der en gang i blant? De underholder vel seg selv for det meste? :)

 

Husker mange koselige filmkvelder med mamma og pappa når jeg var mellom 11 og 18 år ;) Samme med brødrene mine. Det var ihvertfall noe vi kunne gjøre sammen, krangle om hvem film vi skulle se, spise godis, jeg og pappa som høylydt kommenterer alt i filmen(til mammas og brødrenes irritasjon) osv. Det var en arena for å samles når hverdagen kanskje gjorde at vi skled litt fra hverandre. En felles interesse ;)

 

Så jeg gleder meg litt jeg da, he he :) Nå er det jo stress fordi unga blir fort trøtte for tacokveld og film (har 2 og 6 åring)

 

Bli litt mer kreative:) Sett pris på den alene tiden dere faktisk får, uansett om det vil si 4 timer på dagen istedenfor kvelden. Om kort tid, kommer de til å trekke seg mer bort på kveldene uansett, grunnet venner og tenåringshormoner.. Kanskje de da omtrent aldri gidder å ha kosekvelder med dere? 

 

Dere får heller ta dere en hotell tur eller, kinokveld alene en gang i blant. Videre bør du kanskje snakke med mannen din om realistiske forventninger ;) Barn legger seg ikke kl 19 til de flytter ut ;)



Anonymous poster hash: 84e6e...1af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...