Gå til innhold

Jeg skjønner ikke logikken i at noen som drikker store mengder brus hver dag holder seg syltynn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Javel, så det er enten-eller? Vi MÅ bare stappe i oss søtt?

Vi vet ikke hva aspartam gjør med kroppen vår. Kryss-virkninger med andre stoffer kan gi tragiske utfall.

Nei takk, jeg holder meg til et naturlig kosthold. Det inneholder verken kunstige tilsetningsstoffer eller raffinert sukker.

 

Anonymous poster hash: f10f4...59c

Naturlig kosthold uten noe raffinert sukker eller noen tilsetningsstoffer? Det er ditt valg, men da er du per definisjon også en fanatiker på kostholdsområdet.

 

Anonymous poster hash: e31f4...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok. Men i 9 av 10 tilfeller så er det en viss type person, med seriøse mangler i ernæringskunnskap, som bælger i seg lettbrus, og følgen vil dermed være å stappe i seg usunn og sukkerholdig mat etterpå.

 

JADA, det finnes unntak. Men vi vet jo alle at mennesker som er bevisste på hva de putter i kroppen ikke bruker kunstig søtstoff.

 

Beklager om jeg provoserer noen. Men rundt meg overalt sitter overvektige mennesker og drikker lettbrus! De sunne, tynne, drikker stort sett vann, kaffe og te.

 

Og igjen, jadaaaaa, det finnes unntak.

 

Anonymous poster hash: f10f4...59c

Jøssenavn. Selvutnevnt profet. Alltid like underholdene. 😂😂😂

 

Statistikk. Forskning. Fakta. Ukjente begreper for deg?

 

Ja ja. Du lager mye moro for oss andre da, så takk for det!

 

Anonymous poster hash: e509f...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn. Selvutnevnt profet. Alltid like underholdene. 😂😂😂

 

Statistikk. Forskning. Fakta. Ukjente begreper for deg?

 

Ja ja. Du lager mye moro for oss andre da, så takk for det!

 

Anonymous poster hash: e509f...d39

Du får finne forskning selv. Jeg observerer bare.

Og ja, det er satt litt på spissen. Sitter og humrer for meg selv også når jeg sitter og skriver (men mest fordi en hel haug med overvektige ikke fatter og begriper hvordan jeg kan si slike ting om deres elskede kunstige sukkervann).

 

Anonymous poster hash: f10f4...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn før. Drakk masse cola,spiste masse sjokolade,og usunn mat men var undervektig. Det var fordi jeg i grunnen aldri spiste mye mat. Den maten jeg spiste,var mettende ( eller drikke) men i summen var det ikke mye( en hel dag). Nå er jeg mer normalvektig og ammer og jeg ser at jeg spiser tung mat. Jeg føler at den er kalorisk tung. Feks kunne jeg før spise en hel pose potetgull men etterpå spiste jeg ingenting. Nå kunne jeg spist (gjør det ikke) potetgull,så gå over til cola og spist middag. Av og til etter middagen spiser jeg litt til,både søt og frukt. Før kunne det ikke skjedd.

 

Anonymous poster hash: 6d6d3...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type nøkkelhullmerking, grovhetsskalaen på brød, 'skjulte' tilsetningsstoffer, villedende ingredienser (tenk på alle de alternative navnene for sukker, f.eks!), osv.

 

Helt greit å holde seg unna om man vet litt, men det er så mange som ikke har peiling.

 

Tenk bare på alle lett-produktene som finnes der ute. Meieri-fett er jo ikke usunt. Men så mange kjøper usunne lett-produkter, og tenker ikke på alt det andre usunne de propper i seg.

 

Anonymous poster hash: f10f4...59c

Jeg rygger når jeg ser lettprodukter, grøss og gru. Holder meg til fullfete produkter. Fett er ikke farlig, men livsnødvendig. Jeg spiser en del mettet fett i form av smør, kokosmelk og animalsk og har aldri følt meg bedre 😊 Lager all mat fra bunnen og koser meg med det 😊

Før måtte jeg ha 7-8 måltider per dag,men nå har jeg stabil energi og går ikke "i kjelleren" hvis jeg har vært lenge uten mat 😊

 

Anonymous poster hash: 5cda6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er skummelt er mennesker med null kunnskap om fysiologi og cellebiologi, som har et nærmest nyreligiøse forhold til ernæring basert på kvasikunnsksp de har tilegnet seg på nett. Én ting er at de følger dette selv. Noe helt annet er at de er med på å spre budskapet og også utsetter barna sine for det samme. Mange av disse har også en innebygget skepsis til evidens- og forskningsbarest medisin.

 

Anonymous poster hash: 1698a...97f

Så du mener at hun utsetter barnet sitt for fare meg å gi rikelig med mettet fett? Det er det mange tror, men om noen år er det nok mange som har innsett at å følge kostrådene til helsedirektoratet ikke var det lureste likevel

 

Anonymous poster hash: 5cda6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at hun utsetter barnet sitt for fare meg å gi rikelig med mettet fett? Det er det mange tror, men om noen år er det nok mange som har innsett at å følge kostrådene til helsedirektoratet ikke var det lureste likevel

 

Anonymous poster hash: 5cda6...be6

Det har jeg aldri skrevet. Vær så snill og hold deg saklig nok til ikke å tillegge andre meninger de ikke har. Jeg sikter ikke til noen spesielle. Ser heller ikke bort fra at det kan komme et paradigmeskifte i ernæringsvitenskapen. Her kommer det nok spennende og viktig forskning etter hvert. Det jeg mener er at det er skummelt når hvermannsen utnevner seg selv til ernæringseksperter, selv uten den minste kunnskap om intrikat cellebiologi. De som kan litt, vet i det minste at dette er for omfattende til å lære i en fei. Et kostholdskapittel i løpet av et kurs for å bli PT på et treningssenter er lite verdt. Det er mye "kunnskap" å finne på nett, og mange blir nyfrelste i ulike grener. Det er skummelt er når man ikke har bakgrunnskunnskap nok til å vurdere validiteten i det man leser, men tar alt som virker overbevisende for god fisk.

 

Anonymous poster hash: 1698a...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo nesten fristende å prøve å slanke seg med denne sjokolade og brus-dietten flere her nevner 🙈

 

Anonymous poster hash: 37740...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...