Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Søsteren min har fått to barn og takler det åpenbart svært dårlig. Hele slekten prater nå bak ryggen hennes og beskriver henne som en veldig dårlig ressursperson. Rett og slett henger henne ut i alle sammenhenger. Syntes synd på henne, samtidig som jeg er helt enig i alt de sier. Hvorfor i alle dager få to barn når du ikke klarer deg alene med de to barna en helg engang? Avhengig av at mannen tar det ene barnet fordi du selv ikke klarer å sørge for de to barna du selv har satt til verden. Mannen hennes er fantastisk flink med ungene, det ser alle. Det ingen skjønner er at han ikke stiller noe krav til henne som mor. Anonymous poster hash: d6b99...2ce
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Søsteren min har fått to barn og takler det åpenbart svært dårlig. Hele slekten prater nå bak ryggen hennes og beskriver henne som en veldig dårlig ressursperson. Rett og slett henger henne ut i alle sammenhenger. Syntes synd på henne, samtidig som jeg er helt enig i alt de sier. Hvorfor i alle dager få to barn når du ikke klarer deg alene med de to barna en helg engang? Avhengig av at mannen tar det ene barnet fordi du selv ikke klarer å sørge for de to barna du selv har satt til verden. Mannen hennes er fantastisk flink med ungene, det ser alle. Det ingen skjønner er at han ikke stiller noe krav til henne som mor. Anonymous poster hash: d6b99...2ce På hvilken måte er hun en dårlig mor? Det må du forklare nærmere. Du står vel opp og sier STOPP når folk baksnakker henne og henger henne ut, vel? Siden du er søsteren hennes. Det er din moralske plikt; mobbing er ikke greit. Det kan også være ting dere ikke ser, svigers f.eks tror at jeg sover hele dagen og aldri gjør noe med barna. De tror mannen min gjør alt av husarbeid, og lager middag. Ikke spør meg hvorfor, i virkeligheten så tar jeg barna 80%, lager alle middagene hver dag, og husarbeidet er delt likt. Så ikke alltid man har rett når man sitter og konspirerer og synser sammen! Anonymous poster hash: e2b4e...39f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 På hvilken måte er hun en dårlig mor? Det må du forklare nærmere. Du står vel opp og sier STOPP når folk baksnakker henne og henger henne ut, vel? Siden du er søsteren hennes. Det er din moralske plikt; mobbing er ikke greit. Det kan også være ting dere ikke ser, svigers f.eks tror at jeg sover hele dagen og aldri gjør noe med barna. De tror mannen min gjør alt av husarbeid, og lager middag. Ikke spør meg hvorfor, i virkeligheten så tar jeg barna 80%, lager alle middagene hver dag, og husarbeidet er delt likt. Så ikke alltid man har rett når man sitter og konspirerer og synser sammen! Anonymous poster hash: e2b4e...39f Vil ikke si konkrete ting, med fare for at hun blir gjenkjent. Men det er veldig tydelig at dette takler hun dårlig. Det var hun som absolutt ville ha barn nummer to, skulle jo da tro at hun klarte å ta ansvar for dem. Stakkars henne om mannen en dag går. Anonymous poster hash: d6b99...2ce
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Ingen som tenker på at hun kanskje har en depresjon? Det kan gi seg utslag i mye. Hva slags familie er dette som prater stygt bak ryggen på henne istedenfor å rekke ut en hånd? Anonymous poster hash: 86d51...022
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Vil ikke si konkrete ting, med fare for at hun blir gjenkjent. Men det er veldig tydelig at dette takler hun dårlig. Det var hun som absolutt ville ha barn nummer to, skulle jo da tro at hun klarte å ta ansvar for dem. Stakkars henne om mannen en dag går. Anonymous poster hash: d6b99...2ce Hvordan vet du at hun takler det dårlig, da? Du trenger ikke å skrive noe konkret, men det blir vanskelig å diskutere noe som er så vagt. Takle dårlig kan bety å sitte apatisk og stirre ut i luften, sitte hysterisk i et hjørne (og vugge frem og tilbake og grine!), kjefte på barna og true med å banke dem opp, stikke av og få "hetta".. mange reaksjoner man kan få som betyr at man takler situasjonen dårlig. Men ja... du står vel opp og sier at dette har ingen noe med å sitte og baksnakke henne om? Anonymous poster hash: e2b4e...39f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Du sier ikke hva din søster gjør som er så ille. Men kjære vene, hva slags familie er dere som holder på sånn? Baksnakker, huff, sånt er ille, og ødeleggende. Lett at en fjær blir til fem høns og litt til når sladder og baksnakking foregår. Dere burde heller hjelpe henne, og prøve å få bukt med baksnakkinga.Dessuten er ikke ting alltid slik de ser ut å være. Anonymous poster hash: 9011b...073
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 HI Håper ikke det er meg du snakker om ? 🤔 Denne søstra?er ho i jobb ? Anonymous poster hash: eb17c...67b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 Slik jeg lese innlegget ditt så har du en rævva familie som sover hele natta,er helt uthvilt,går på sammenkomst,sitter på rævva si og baksnakker den ene personen som i øyeblikket har det kanskje kanskje vanskelig. Jeg var i lignende situasjon. Vi fikk to tette og de første årene var hektiske,i tillegg var jeg under etterutdanning og ny jobb,foreldrene mine ble alvorlig syke. Jeg var fysisk utslitt etter to svangerskap og to år med amming sammenhengende. Og hva gjorde svigerforeldre og dattera deres? Jo,de satt på rævva og baksnakket oss,hvor vaaaanskelig det er,hvor uuutslitte vi var,de ønsket ikke å passe barna ikke en time for de liiiker ikke barn,det er jo ikke deeeres barn og vi skal passe sine egne osv. Men barna vokste opp,vi fikk sove,utdanninga avsluttet,jeg fikk toppjobb og de ønsker nå barna. De ringer hele tiden og forteller at de savner dem,at vi kommer ikke så ofte osv. Vel,kiss my ass! Du som søster bør ha litt mer sympati med henne. Du bør hjelpe henne,du bør avslutte baksnakkinga. Anonymous poster hash: ca141...952
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 Her jobber gubben mye, dermed faller det meste på meg. Jeg jobber 100%, dermed får han stille opp og være med på det som skjer når han er hjemme. Lager jeg middag og dekker bordet er det han som får rydde opp. Skal det vaskes, henges opp og legges sammen klær så må han være med på det ol. På lik linje med meg. Har jeg tid når han ikke er hjemme så gjør jeg det. Hver 4. uke er det hans jobb å lage middag, da jobber jeg senere enn han. Huset AS er et felles prosjekt og den som er hjemme tar i et tak. Om det er meg, han eller vi begge. Men som sakt, jeg er mest hjemme og dermed er det mest som faller på meg. Samtidig går slekta rundt å sier at det kun er gubben som tar vare på barna, lager mat og gjør husarbeid. Jeg gjør ikke en dritt, jeg bare sitter og ser på. Eneste grunnen til at jeg drar til mamman min på besøk er for å slippe å ta vare på barna mine. Jeg er dørge lat og gjør ikke en dritt. Jeg er dårlig mor og skulle ikke hatt barn. Noe som er så langt i fra sannheten. Er vi i slekt eller? Anonymous poster hash: acda2...628
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #10 Skrevet 21. februar 2017 Slik jeg lese innlegget ditt så har du en rævva familie som sover hele natta,er helt uthvilt,går på sammenkomst,sitter på rævva si og baksnakker den ene personen som i øyeblikket har det kanskje kanskje vanskelig. Jeg var i lignende situasjon. Vi fikk to tette og de første årene var hektiske,i tillegg var jeg under etterutdanning og ny jobb,foreldrene mine ble alvorlig syke. Jeg var fysisk utslitt etter to svangerskap og to år med amming sammenhengende. Og hva gjorde svigerforeldre og dattera deres? Jo,de satt på rævva og baksnakket oss,hvor vaaaanskelig det er,hvor uuutslitte vi var,de ønsket ikke å passe barna ikke en time for de liiiker ikke barn,det er jo ikke deeeres barn og vi skal passe sine egne osv. Men barna vokste opp,vi fikk sove,utdanninga avsluttet,jeg fikk toppjobb og de ønsker nå barna. De ringer hele tiden og forteller at de savner dem,at vi kommer ikke så ofte osv. Vel,kiss my ass! Du som søster bør ha litt mer sympati med henne. Du bør hjelpe henne,du bør avslutte baksnakkinga. Anonymous poster hash: ca141...952 Kjenner meg litt igjen i dette ja. Svigers og mannens barnløse datter er eksperter når det gjelder hva vi gjør og ikke gjør med barna. Men å lette på ræva, sette fra seg vindunken en helg og tilby seg å ta et av de med seg på si en søndagstur, næh, det skjer ikke... Anonymous poster hash: ef036...370
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #11 Skrevet 21. februar 2017 Det er kanskje greit å nyansere litt. Det dere ser mannen gjør er ikke nødvendigvis representativt for hva han gjør når dere ikke er tilstede. Det din søster gjør er ikke heller nødvendigvis det. Hvor skorter det? Hva gjør din søster udugelig som mor, så udugelig at dere baksnakker henne? Hva vet dere om eventuelle plager, sykdommer eller annet hun har etter to svangerskap? Anonymous poster hash: 36ac6...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå