Gå til innhold

første medarbeidersamtale i ny jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det var ikke noen krav å stille da jeg ble ansatt egentlig. Men ting har forandret seg i den tida vi har vært der. Oppgavene har forandret seg veldig mye for min del. Har veldig mye ansvar og tatt veldig mye ansvar.

 

 

Anonymous poster hash: 9c47d...d0d

Se heller det fra et annet perspektiv. Nå har det kommet en ny, i tilsvarende stilling som deg så nå vet du mer om hva jobben er villig til å betale for en sånn stilling. Det kan du også be om. Du må argumenter med det du sier her: nye oppgaver, mer ansvar. Så kan du påpeke hvor mye arbeid du gjør og hvilke resultater du har. Det at du er superbruker på alle systemer er et klart eksemepel på hva du bør si. Men si alle de andre tingene også.

Ikke ta dette personlig. Dette handler ikke om deg, men om den andre personen. Hun var bedre enn deg til å forhandle om lønn og hun kom til på et bedre tidspunkt.

 

For eks søkte jeg på en jobb hvor jeg krevde en lønn som tydelig var langt over det de ga sine vanlige. De ville ha meg likevel fordi de likte meg og så for seg at min kompetanse var viktig for dem. Det kan nok hende at jeg blir lønnet mer enn mange seniorer der som har lang fartstid innen det fagfeltet (som ikke jeg har, jeg er fra et annet felt).

 

 

Anonymous poster hash: fd71e...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...