Gå til innhold

Dine beste tips til barnebursdag!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine beste tips til barnebursdag?

 

Hvilke mat,kaker,drikke?

Hvilke leker er morsomme?

Annet?

 

Det er snakk om fire års bursdag, to barn som feirer sammen i et leid lokale. 13 barn invitert. :)



Anonymous poster hash: 686cb...3a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaste vannballonger på bursdagsbarnets pappa/mamma.



Anonymous poster hash: e6bc3...344
Skrevet

Pølser er alltid populært, massevis av ballonger, danseleken slår alltid an (alle barna danser, skru av musikken og barna må stå stille. Den som ryker ut får en godtepose...), limbo...



Anonymous poster hash: 171e8...894
Skrevet

Når er det best å feire, 17-19 i en ukedag eller 12-14 på en lørdag? For 4 åringer

 

Anonymous poster hash: b23f5...300

Skrevet

Gjør det enkelt.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7ce63...2e5

Skrevet

 

Hva er dine beste tips til barnebursdag?

 

Hvilke mat,kaker,drikke?

Hvilke leker er morsomme?

Annet?

 

Det er snakk om fire års bursdag, to barn som feirer sammen i et leid lokale. 13 barn invitert. :)

 

Anonymous poster hash: 686cb...3a2

Keep it simple. Mat. Flasketuten peker på. Kaker. Fiskedam. Ferdig. På to timer er det mer enn nok. Barna vil ofte bare være sammen.

 

Anonymous poster hash: 239f4...84f

Skrevet

Mat: Pølser er enkelt, og de fleste liker det.

 

Drikke: Jeg anbefaler saft (og vann, er som regel noen som ikke liker saft), da mange 4-åringer ikke liker brus.

 

Kaker: Sjokoladekake slår aldri feil. :)

 

Leker: Ofte er frilek like greit, men det er greit å ha noen leker i bakhånd hvis leken går tregt/det blir konflikter. Danseleken som er foreslått over er alltid en hit. :) Hvis dere skal ha godteposer, er fiskeleken morsom. Ha gjerne noen sokker/bleier med også som noen kan fiske, da får de selvsagt kaste snøret en gang til og får da godtepose.

 

For fireåringer synes jeg helgen er det beste tidspunktet, for mange er veldig slitne etter en lang dag i barnehagen. Men ukedager går fnt det også, altså. :)



Anonymous poster hash: 310b4...484
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Papirduk på bordet, legg frem fargeblyanter. Har alltid vært kjempepopulært her i huset. Stor fordel at de ungene som er rask ferdig med å spise blir sittende å tegne istedenfor å springe avgårde.

Skrevet

 

Mat: Pølser er enkelt, og de fleste liker det.

 

Drikke: Jeg anbefaler saft (og vann, er som regel noen som ikke liker saft), da mange 4-åringer ikke liker brus.

 

Kaker: Sjokoladekake slår aldri feil. :)

 

Leker: Ofte er frilek like greit, men det er greit å ha noen leker i bakhånd hvis leken går tregt/det blir konflikter. Danseleken som er foreslått over er alltid en hit. :) Hvis dere skal ha godteposer, er fiskeleken morsom. Ha gjerne noen sokker/bleier med også som noen kan fiske, da får de selvsagt kaste snøret en gang til og får da godtepose.

 

For fireåringer synes jeg helgen er det beste tidspunktet, for mange er veldig slitne etter en lang dag i barnehagen. Men ukedager går fnt det også, altså. :)

 

Anonymous poster hash: 310b4...484

Her slår faktisk sjokoladekake feil. Jeg foreslår muffins, enkelt å lage noen med vanilje, noen med sjokolade osv. Støtter meg også til resten som sier at du bør holde det enkelt. 😊 Ville også lagt bursdagen til helg siden de er såpass små. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 86254...3d2

Skrevet

Kaste Vannballonger eller våte svamper på en voksen er morsomt! Det gjør de i bhg i blant, og barna ler så de griner!

 

De er kanskje store nok til stolleken?

 

Muffins uten glasur (eller bare veldig tynt melis) er mest populært her. Eller langpanne sjokoladekake med en seigemann på hvert kakestykke. Tynt lag med krem. Ser ikke ut som barna her er så glade i glasur! Eller gelé er det mange som liker. Fruktspyd eller små kopper (spyd blir kanskje våpen?).

 

Mange barn liker ikke kullsyre, så det er lurt å ha både saft og brus (billigere også 😉).

 

Det er ikke nødvendig med både pølser, pizzasnurrer, kake, muffins,frukt, is og godtepose. Hold dere til en "middag" og en kake/dessert. Godtepose er også unødvendig spør du meg, spesielt hvis de får den når de går. Vil dere absolutt ha det, så begrens mengden. F.eks 10 små smågodt holder lenge.

 

Anonymous poster hash: 8387d...fb5

Skrevet

Har akkurat hatt 4 års bursdag, pølser gikk ned, og muffins var populært. . Hadde både brus og saft. Hadde ikke noe annet organisert enn å fiske etter godtepose, og det slo an.

Ville tatt helg, min 4 åring legger seg kl 19 :P

 

Anonymous poster hash: bb3f1...ae3

Skrevet

Takk for alle svar! Høres ut som jeg har tenkt i «riktige» baner 😊🎈🎉

Hi

 

Anonymous poster hash: 686cb...3a2

Skrevet

Når er det best å feire, 17-19 i en ukedag eller 12-14 på en lørdag? For 4 åringer

 

Anonymous poster hash: b23f5...300

12-14 på en søndag tenker jeg er lurt. Her feiret. Her feiret vi ikke stort før jenta vår ble 6 år nå nettopp. Stolleken ble en hit her. Hadde pølser først, leketid så kaker til slutt. Alle barna fikk godtepose med leke og ballong samt bursdagshatt. Vi holdt hjemme og hadde 14 barn her med noen foreldre. 2 timer gikk utrolig fort!

 

Anonymous poster hash: ac89d...20f

Skrevet

12-14 på en søndag tenker jeg er lurt. Her feiret. Her feiret vi ikke stort før jenta vår ble 6 år nå nettopp. Stolleken ble en hit her. Hadde pølser først, leketid så kaker til slutt. Alle barna fikk godtepose med leke og ballong samt bursdagshatt. Vi holdt hjemme og hadde 14 barn her med noen foreldre. 2 timer gikk utrolig fort!

 

Anonymous poster hash: ac89d...20f

Husholdningssaft som drikke forresten! Va kaker hadde vi sjokoladekake, Elsa marsipankake, popkorn, muffins og kanelboller. Muffins og popkorn var mest poppis😉

 

 

Anonymous poster hash: ac89d...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...