Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Nå har det seg sånn at jeg mistrives veldig med det jeg jobber med, for de som lurer er jeg utdannet og jobber som frisør. Jeg føler ikke jeg mestrer jobben godt nok og har ingen motivasjon for og få det til eller oppnå noe. Er kommet til det nivået at jeg griner hver dag og gruer meg til jobb. Prøver og se på andre jobber, men er lite tilbud her jeg bor for øyeblikket. Vurderer og si meg opp, men er avhengig av inntekt. Har man rett på noe av Nav? Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips? Anonymous poster hash: 16e55...1dc
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Sånnkan du ikke ha det! Hva er det med jobben du ikke liker...Er det kollegaene (bytt til en annen frisørjobb) eller er det arbeidsoppgavene (skift fagfelt)? Som frisør er du faglært og da er det begrensninger i forhold til hva du kan jobbe med. Likevel tenker jeg at ettersom du har mye erfaring med kundekontakt er du aktuell i samtlige service og muligens omsorgsyrker som ikke stiller krav til utdanning. Jeg har hatt en jobb jeg mistrivdes veldig i, det var en blanding av arbeidsoppgaver og kollega (mest sjef), og det eneste som hjalp var å bytte jobb. MItt råd er å bite tenna sammen og søke massevis av andre jobber. Vær aktiv, gå innom og spør steder du kunne tenke deg å jobbe. Markedsfør deg innenfor de organisasjonene du ser for deg er potensielle arbeidsplasser. Om det blir for gale, ta en 3-dagers sykemelding før en helg for å få hodet over vannet. Om det er slik at du ret og slett ikke holder ut, tenk over at 01.03 er vel fristen for å søke videregående (om du ikke har påbygget), og ta allmenn påbygg kunne kanskje være noe for så å starte på en utdanning i 2018? Anonymous poster hash: 5e0dd...37b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Sånn hadde jeg det i forrige jobb, var helt grusomt. Jeg grein hver eneste dag i bilen på vei hjem fra jobb den siste tiden. Hvis du sier opp så får du karantene (husker ikke helt hvor lang den er, men er vel mist 8 uker?), før du får dagpenger som er 66% av nåværende lønn. Men jeg mener og at jeg har hørt at karantenetiden kan inngås hvis legen mener at du ikke kan stå i jobben lenger. Sjekk det ut hi. Lykke til Anonymous poster hash: 6bf52...a92
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Dagpenger er 62,4% av lønnen din de siste 3 årene ev siste året om du kommer best ut slik. Karantenetid om du selv sier opp, men slik du har det nå får du nok sykemelding i oppsigelsestiden din om legen din er ok. Så er det også behandlingstid på søknad,alt fra 3 uker og mer, avhengig av hvor du bor. Anonymous poster hash: a1c7c...431
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Dagpenger er 62,4% av lønnen din de siste 3 årene ev siste året om du kommer best ut slik. Karantenetid om du selv sier opp, men slik du har det nå får du nok sykemelding i oppsigelsestiden din om legen din er ok. Så er det også behandlingstid på søknad,alt fra 3 uker og mer, avhengig av hvor du bor. Anonymous poster hash: a1c7c...431 Jeg trodde dagpenger var det samme grunnlaget som AAP, som er 66 %. Da beklager jeg for feilinformasjon hi Anonymous poster hash: 6bf52...a92
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Sjukmeld deg ikkje si opp. Anonymous poster hash: 55a79...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå