Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Legen ville sykemelde meg ut uka, men jeg bør dra på jobb i hvert fall onsdag og torsdag. Jeg har fått tramadol mot smertene. Er det utopi å tenke at jobbing på onsdag og torsdag vil gå greit? Jeg brakk halebeinet i går, og det er jæ%¤# vondt, og vondere i dag enn det var i går.. Anonymous poster hash: f179b...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Legen ville sykemelde meg ut uka, men jeg bør dra på jobb i hvert fall onsdag og torsdag. Jeg har fått tramadol mot smertene. Er det utopi å tenke at jobbing på onsdag og torsdag vil gå greit? Jeg brakk halebeinet i går, og det er jæ%¤# vondt, og vondere i dag enn det var i går.. Anonymous poster hash: f179b...1e7 Jeg har aldri brekt halebeinet, så aner ikke hvor vondt det er. Men jeg har hørt at det er jævlig, så jeg kan ikke skjønne at du ikke tok i mot sykemeldingen? Hva slags jobb har du? Anonymous poster hash: f0b79...7e0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Om det er som ribbensbrudd o.l. så kommer det til å være enda vondere i morgen... Det blir gjerne vondere og vondere i 3-4 dager før det snur og blir bedre og bedre igjen. Anonymous poster hash: bcf8f...193
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Hvis du skal sitte mye på jobb så sliter du litt. Gå på enklere liv og kjøp deg sånn ring til å sitte på. Anonymous poster hash: 1835f...41f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Jeg brakk halebeinet en fredag og hele helga hadde jeg så vondt at fikk jeg brekninger når jeg var borti det, når jeg reiste meg og satt meg. Gikk på jobb de neste to ukene, men jeg sitter ikke så mye på jobb. Endte allikevel opp med å feilbelaste bekkenet (sliter fortsatt etter to svangerskap med kraftig bekkenløsning) så mye at jeg ble sykemeldt uansett. Anonymous poster hash: 7ff66...a8e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har aldri brekt halebeinet, så aner ikke hvor vondt det er. Men jeg har hørt at det er jævlig, så jeg kan ikke skjønne at du ikke tok i mot sykemeldingen? Hva slags jobb har du? Anonymous poster hash: f0b79...7e0 Asylmottak. Og jeg skal på møter hvor jeg nok må sitte litt. Jeg kan alltids forklare og stå endel. Møtene blir nok avlyst om jeg ikke dukker opp, så kjenner på dårlig samvittighet HI Anonymous poster hash: f179b...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Jeg brakk halebeinet en fredag og hele helga hadde jeg så vondt at fikk jeg brekninger når jeg var borti det, når jeg reiste meg og satt meg. Gikk på jobb de neste to ukene, men jeg sitter ikke så mye på jobb. Endte allikevel opp med å feilbelaste bekkenet (sliter fortsatt etter to svangerskap med kraftig bekkenløsning) så mye at jeg ble sykemeldt uansett. Anonymous poster hash: 7ff66...a8e Ja, det er helt forferdelig. Tramadol tar bort de verste toppene med smertene, men jeg merker at pulsen er høy og at har en slags indre skjelving. Og våkner jeg 1000 ganger om natta da, fordi det gjør så vondt :/ HI Anonymous poster hash: f179b...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Jeg knakk halebeinet og det var vondt lenge. Helt utrolig hvor sentralt halebeinet egentlig er i det meste av det man foretar seg. Sitte var tortur (omtrent umulig første uke). Før du kjøper en slik ring til å sitte på så test den ut i butikken. Den virket ikke på meg da den traff helt feil og det var bedre å lage min egen innretning med puter. Men jeg ammet og brukte dermed lite smertestillende (det sterkeste jeg spiste var 500 mg paracetamol). Går sikkert bedre når du kan ta det du trenger å ta uten å ta hensyn til andre Anonymous poster hash: f3f3c...860
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 Jeg brakk halebeinet og det var vondt.....lenge. Sov på sofaen i 14 dager pga måtte støttes opp av puter og gråt av smerter, så var bedre å kunne ligge å se tv ennå ligge i senga uten å sove og forstyrre mannen. Jeg klarte ikke kjøre bil (det skal du heller ikke på tramadol), klarte ikke løfte beinet for å bremse (automatgir). Å bøye seg ned eller vri seg var grusomt. Nå brakk jeg hånda samtidig og den var ingenting mot smerten i halebeinet. Anonymous poster hash: 45084...8da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Jeg knakk halebeinet mitt da jeg gikk på ungdomskolen. Det er nå 18 år siden. Fikk spesialstol til å ha i klasserommet, men den var ikke god. Prøvde slik pute, men det hjalp heller ikke. Husker det var sinsykt vondt.. Men nå 18 år senere så kjenner jeg det fortsatt når det blir overbelastet på jobb. Som å stå mye eller sitte feil over lenger tid. Er vi i kirken ved div anledniger så sliter jeg, eller hos noen som har harde kjøkkenstoler så sliter jeg.. Det skal ikke så mye til før det gjør vondt.. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt den sykmeldingen, eller forklar saken og stå i møtet.. lykke til.. Anonymous poster hash: 04646...b6c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Jeg knakk halebeinet mitt da jeg gikk på ungdomskolen. Det er nå 18 år siden. Fikk spesialstol til å ha i klasserommet, men den var ikke god. Prøvde slik pute, men det hjalp heller ikke. Husker det var sinsykt vondt.. Men nå 18 år senere så kjenner jeg det fortsatt når det blir overbelastet på jobb. Som å stå mye eller sitte feil over lenger tid. Er vi i kirken ved div anledniger så sliter jeg, eller hos noen som har harde kjøkkenstoler så sliter jeg.. Det skal ikke så mye til før det gjør vondt.. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt den sykmeldingen, eller forklar saken og stå i møtet.. lykke til.. Anonymous poster hash: 04646...b6c Takk for lykkeønskninger Jeg har prøvd med ei sånn pute jeg også, men det blir ikke bedre. Jeg slo meg skikkelig, så musklene rundt fikk seg en real trøkk de også. Jeg kjører selvsagt ikke etter at jeg tar Tramadol. Jeg skal få sitte på med en kollega. Men så er jeg usikker på om jeg bare burde ta imot sykemelding da jeg frykter dag 3 og 4 kan bli enda verre HI Anonymous poster hash: f179b...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Jeg knakk halebeinet og det var vondt lenge. Helt utrolig hvor sentralt halebeinet egentlig er i det meste av det man foretar seg. Sitte var tortur (omtrent umulig første uke). Før du kjøper en slik ring til å sitte på så test den ut i butikken. Den virket ikke på meg da den traff helt feil og det var bedre å lage min egen innretning med puter. Men jeg ammet og brukte dermed lite smertestillende (det sterkeste jeg spiste var 500 mg paracetamol). Går sikkert bedre når du kan ta det du trenger å ta uten å ta hensyn til andre Anonymous poster hash: f3f3c...860 Merkelige greier med smertene, ja! Bare å hoste eller nyse er grusomt Anonymous poster hash: f179b...1e7
Livmor Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 All sympati til deg! Brakk selv halebeinet tvers av for en del år siden, og har den dag i dag til dels store smerter. Ring til å sitte på funker ikke, den treffer rett på halebeinet bak. Kan ikke helt skjønne hvorfor man blir anbefalt dette i det hele tatt. Skaff deg en pute der halebeinet "henger i friluft", altså hvor det ikke er pute akkurat i det området. Enklere Liv har blant annet noen varianter. Selv har jeg en oppblåsbar pute som gir luft under hver skinke, men ikke langs midten. Dermed blir det ikke noe press på halebeinet. Jeg har i tillegg hev-senk pult på jobben for å avlaste. Selv får jeg heller ikke brukt tettsittende bukser, strømpebukser o.l. Alt som kan tenkes å presse rumpeballene sammen og opp, er bannlyst. Jeg er også nøye med å ta litt kortere skritt når jeg går, og så langt det er mulig, unngå brå eller ukontrollerte utfall med beina. Til sist: vær tålmodig. Selv et vanlig slag mot halebeinet kan bruke ukesvis på å bli smertefritt, et brudd tar "evigheter". God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 All sympati til deg! Brakk selv halebeinet tvers av for en del år siden, og har den dag i dag til dels store smerter. Ring til å sitte på funker ikke, den treffer rett på halebeinet bak. Kan ikke helt skjønne hvorfor man blir anbefalt dette i det hele tatt. Skaff deg en pute der halebeinet "henger i friluft", altså hvor det ikke er pute akkurat i det området. Enklere Liv har blant annet noen varianter. Selv har jeg en oppblåsbar pute som gir luft under hver skinke, men ikke langs midten. Dermed blir det ikke noe press på halebeinet. Jeg har i tillegg hev-senk pult på jobben for å avlaste. Selv får jeg heller ikke brukt tettsittende bukser, strømpebukser o.l. Alt som kan tenkes å presse rumpeballene sammen og opp, er bannlyst. Jeg er også nøye med å ta litt kortere skritt når jeg går, og så langt det er mulig, unngå brå eller ukontrollerte utfall med beina. Til sist: vær tålmodig. Selv et vanlig slag mot halebeinet kan bruke ukesvis på å bli smertefritt, et brudd tar "evigheter". God bedring! Har du så mye plager så mange år etter? Anonymous poster hash: f0b79...7e0
Livmor Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 Har du så mye plager så mange år etter? Anonymous poster hash: f0b79...7e0 Ja, det har jeg dessverre. Skal sies at halebeinet mitt brakk tvers og bøyde seg oppover langs ryggraden igjen. Gikk med dette bruddet i flere år før halebeinet ble fjernet. "Amputasjonen" hjalp bare i begrenset grad, men smertene gikk i det minste fra nærmest invalidiserende til håndterlige. Men selv i dag, 14 år etterpå, har jeg daglig, og enkelte dager store, plager.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 Ja, det har jeg dessverre. Skal sies at halebeinet mitt brakk tvers og bøyde seg oppover langs ryggraden igjen. Gikk med dette bruddet i flere år før halebeinet ble fjernet. "Amputasjonen" hjalp bare i begrenset grad, men smertene gikk i det minste fra nærmest invalidiserende til håndterlige. Men selv i dag, 14 år etterpå, har jeg daglig, og enkelte dager store, plager. Uff, høres fælt ut Anonymous poster hash: f0b79...7e0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Er det mulighet at du er med på møte gjennom skype eller noe slikt? Anonymous poster hash: 5d18c...a55
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #18 Skrevet 21. februar 2017 Takk for alle svar! Skulle gjerne likt svarene, men da er jeg ikke anonym lenger Jeg skal prøve å komme meg på jobb på onsdag og torsdag. Tramadolen blir med Det passer så dårlig at jeg er borte fra jobb disse dagene, så jeg får bite tennene sammen. Smertene er en ting, det blir vel kanskje mest utfordrende mtp at jeg ikke får sovet nok.. Noen gode tips til nattesøvn? Ligger jeg på sida, "presses" rumpeballene mot hverandre, og dette gjør skikkelig vondt. På magen får jeg en vond svai i ryggen (den er også forslått). Også må jeg si at det er "godt" å lese at andre også opplevde fæle smerter med et sånt brudd. Jeg tenkte ei stund at jeg er veldig pysete HI Anonymous poster hash: f179b...1e7
Mamma_til_2 Skrevet 21. februar 2017 #19 Skrevet 21. februar 2017 Takk for alle svar! Skulle gjerne likt svarene, men da er jeg ikke anonym lenger Jeg skal prøve å komme meg på jobb på onsdag og torsdag. Tramadolen blir med Det passer så dårlig at jeg er borte fra jobb disse dagene, så jeg får bite tennene sammen. Smertene er en ting, det blir vel kanskje mest utfordrende mtp at jeg ikke får sovet nok.. Noen gode tips til nattesøvn? Ligger jeg på sida, "presses" rumpeballene mot hverandre, og dette gjør skikkelig vondt. På magen får jeg en vond svai i ryggen (den er også forslått). Også må jeg si at det er "godt" å lese at andre også opplevde fæle smerter med et sånt brudd. Jeg tenkte ei stund at jeg er veldig pysete HI Anonymous poster hash: f179b...1e7 Hva om du prøver og bygge opp under magen med pute eller noe slik at du kan ligge på mage? Ellers så skjønner jeg deg og dine følelser for jobben, er det mulig at du bare reiser og er der litt for og få satt igang møtet? Jeg har bare forslått mitt halebein og det gjør fortsatt vondt mange år etter om jeg Inger feil eller for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå