Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har ei søster som nå har begynt å ville utdanne seg innenfor barnevernet. Dette kom, blankt ærlig, som ett lite sjokk for oss i familien da hun for noen knappe år siden selv ble undersøkt av BV. Hun er (var?) under frivillig hjelpetiltak fra dem. Det jeg lurer på er jo om hun i det hele kommer til å få "lov" til å jobbe der? Kommer kanskje an på situasjonen og bekymringsmeldingen? Jeg synes i hvert fall det er litt rart om nen som tidligere har vært i BVs "søkelys" begynner å jobbe der selv. Anonymous poster hash: 4e2ce...82d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Det ser jeg ingen problem med. Kan til og med være en styrke å ha stått på andre siden. Må ha rent rulleblad selvsagt, men det har hun vel. Anonymous poster hash: 822e1...c84
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Det er klart hun kan få jobbe i bvtj. dersom hun utdanner seg innenfor barnevern/sosionom og etterpå får jobb som saksbehandler. Det er kun kommunen/bydelen hun hadde hjelpetiltak i som har tilgang på hennes papirer, så det er nok uansett lurt å jobbe et annet sted enn der man selv har fått hjelp. Har selv vokst opp innnenfor bvtj. i en bydel i Oslo og jobber nå som konsulent i en annen bydel. Ingen vet dette og ingen finner dette ut uten å gjøre noe ulovlig (snoking, og på mitt kontor har kun én denne tilgangen). Jeg tenker at jeg på mange måter gjør en enda bedre jobb enn noen av mine kolleger, da jeg har reell erfaring fra bvtj. selv. Jeg håper det gjør meg litt mer ydmyk og forståelsesfull overfor klientene - men det er jo kun de som kan bekrefte eller avkrefte dette. Anonymous poster hash: 2404d...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå