Gå til innhold

Har tenåringen stelt i stand et helvete nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sosiallæreren ringte hjem i dag da 8.klassingen hadde havnet i en uheldig situasjon.

En annen elev hadde fått alle til å le av han å mobbet han angående intime ting, bare p.g.a at han liker en jente. Dette hadde ikke vår gutt tatt pent og funnet ut hvor denne eleven befant seg og tatt kvelertak på han å ikke sluppet før han begynte å gråte. ( det var ikke "alvorlig" at han ikke fikk puste eller lignende sa læreren)

Vår gutt hadde gjentatte ganger sakt: ikke ring pappa, ikke ring pappa, han blir så sint.

Da hadde jo selvfølgelig sosiallæreren spurt gutten om diverse spørsmål. Om pappa ofte ble sint uten grunn og om han var redd hjemme osv...da presterer han å si at pappa hadde blitt veldig sint en gang før. Men han glemte jo å fortelle at pappa hadde blitt sint fordi han hadde alvorlig mobbet sitt eget søskenbarn.

Jeg sitter her helt fra meg, hva skjer nå liksom? Kommer læreren til å melde bekymring til barnevernet?

14-åringen gjorde noe han ikke burde, å for å unngå kjeft kaster han far under bussen uten å tenke konsekvenser.

Vi har ALDRI lagt en hånd på barna våre eller kjeftet uten at de fortjener det. Selvfølgelig kan en streng/sint mannestemme være skremmende, men dette var jeg ikke forberedt på...

Hva skal til for at barnevernet blir innblandet? Kan jeg forvente at de trapper opp hjemme plutselig nå?

Anonymous poster hash: 87311...0e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen din gjør mordforsøk på medelev og du er redd for barneværnet?

Regner med han blir annmeldt av de andre foreldrene.

Anonymous poster hash: f3d74...8e3
Skrevet

Les det jeg skriver da kvinne!!! Læreren gav jo klar beskjed om at dette IKKE var alvorlig:-) det var jo ikke kvelertak slik man ser på film. Men uansett det han gjorde tar vi virkelig på alvor! Men nå tør vi jo nesten ikke kjefte på han engang, vet jo ikke hva han finner på å si.

Men vi tar det også på blodig alvor at medelev mobbet han å hengte han ut på en veldig blottet måte!!

Her har begge to skyld i det som hendte!!!

Anonymous poster hash: 87311...0e0

Skrevet

Mordforsøk, gitt! Når selv læreren sier at det IKKE var alvorlig.😂

Dramaqueen!

Anonymous poster hash: 38184...290

Skrevet

Kvelertak er faktisk veldig alvorlig, det kan fort gå galt og gi store skader! Er man uheldig med taket kan det gi hjerterytmeforstyrrelser, selv om det ikke er så hardt. 

Anonymous poster hash: 2e6f0...890
Skrevet

Ikke kjeft, snakk med gutten. Og bevar for alt i verden roen.

Anonymous poster hash: c773f...ee2

Skrevet

Kvelertak er faktisk veldig alvorlig, det kan fort gå galt og gi store skader! Er man uheldig med taket kan det gi hjerterytmeforstyrrelser, selv om det ikke er så hardt.

Mobbing er også temmelig alvorlig...

Anonymous poster hash: f234d...398

Skrevet

Bra at gutten din står opp for seg selv. Eneste måten å stoppe mobbing på er å sette mobberen på plass. Ble selv mobbet over tid på ungdomsskolen. En dag fikk jeg nok og gikk løs på selve mobbelederen. Ble aldri plaget igjen og jeg kunne endelig ha er normalt liv.

Ville ikke bekymret meg for barnevernet i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 2046b...d2b

Skrevet

Hahha! Mordforsøk...jeg døøør! Alt overdramatiseres i disse dager. Ungdommer får kjeft av foreldrene og  ungdommer sloss seg i mellom...er det så farlig da? Så lenge det ikke er veldig alvorlige hendelser det er snakk om, eller gjentatte tilfeller.. Hvorfor gjøre det til så big deal?

Anonymous poster hash: 65350...301
Skrevet

Oppdra ungen din til å løse konflikter uten vold.

Anonymous poster hash: 51b1b...5b3

Skrevet

Om moren til mobberen tar dette opp kan du sibat sønnen hennes kan takke seg s elv, som man høster sår man.

Og ikke vær redde for barnevernet, de fleste er "redd" foreldrene skal bli sinte uten at det er en bv-sak, er forskjell på at "ikke rong, far blir sint og kjefter" og " ikke ring, far slår meg helseløs"

Anonymous poster hash: 00ffb...98b

Skrevet

Å sparke noen på leggen er også veldig alvorlig. Du kan bomme og treffe hodet.

Anonymous poster hash: 59deb...2a4

Skrevet

Å sparke noen på leggen er også veldig alvorlig. Du kan bomme og treffe hodet.

Anonymous poster hash: 59deb...2a4

Vold er alltid alvorlig! Jeg mener at en tenåring som tyr til vold som gjensvar til verbale provokasjoner må oppdras. Hva skjer når en kjæreste sier noe han ikke liker i en krangel om noen år? Når han blir kraftig provosert av barna sine om 15 år?

Jeg ville overlatt mobberen til sine foreldre og skolen, og begynt oppdragelsen av mitt eget barn.

Barnevernet ville jeg ikke bekymret meg over, om det blir meldt bekymring kan det nok bli ubehagelig, men neppe mer enn det. Kanskje de har innspill i forhold til voldsproblemet, og i så fall er det jo bare positivt.

Anonymous poster hash: 8dab8...f80

Skrevet

Barnet ditt har alvorlig mobbet søskenbarnet sitt og tar kvelertak på medelev. Dere bør takke ja til all den hjelp dere kan få. Også fra barnevernet.

Anonymous poster hash: 50c8a...9a8

Skrevet

Regner nok med at barnevernet varsles etter dette ja. Men samarbeid og vær åpne, så går det nok bra. :-)

Anonymous poster hash: 174c7...267

Skrevet

Unnskyld, jeg mener ikke å sparke deg når du ligger nede, men det har vært en hendelse, og du er redd for at personalet skal ta kontakt med barnevernet fordi gutten ikke ville at man skulle ringe far?

For meg er det noe som skurrer....

Pleier far og bli så sint at gutten har rett i å være redd? (Du trenger selvfølgelig ikke svare på forumet, bare tenk over det selv)

Ble far så sint, denne ene episoden at det var fare for guttens liv/fikk han bank?

Dersom du uten problemer kan svare nei på disse spørsmålene vil nok ikke dette være et problem, ja, det kan bli sendt melding, dersom det skulle bli innkalt til samtale, be gutten svare ærlig og svar ærlig selv, så vil nok dette gå bra.

Anonymous poster hash: c519a...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...