Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Sakkyndig vurdering fra PPT anbefaler at sønnen min får 8 skoletimer spesialundervisning med pedagog per uke samt 5 skoletimer per uke med assistent. Jeg er så lettet at jeg nesten griner, det har vært en lang kamp for å få hjelp. Så kommer frykten snikende: skjer det at det endelige vedtaket fra skolen inneholder mindre tid enn det PPT anser som nødvendig? Han skal ha spesialpedagogisk hjelp i norsk, matte og engelsk, og assistent fordelt på andre skriftlige fag. Noen med erfaringer på dette? Anonymous poster hash: a4c65...bae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Skolen kan fatte vedtak som avviker fra PPTs tilrådning. Men det skjer svært sjeldent (ihvertfall her jeg bor). Tror ikke du trenger å bekymre deg. Skulle de fatte vedtak som avviker, har du mulighet til å klage. Så bra at dere får hjelp😊 Lykke til! Anonymous poster hash: 3ac69...777
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Dere må være forberedt på at spesialundervisningen og assistenten er satt på flere elever. På vår skole blir en assistent satt inn i klassen om det er en eller ti elever med vedtak om asistent. Den som ´krever´ mest av assistenten får som regel mest utbytte av det. Spesialundervisning avhenger av ressurser. Hos oss blir den ofte sløyfet grunnet elendige budsjett, og byrden blir lagt på læreren som skal tilpasse underviningen mer. Funker dårlig. Anbefaler dere å stå på krava, klag vedtak som ikke samsvarer med PPT inn til skoleeier. Dere vinner fram til slutt. Anonymous poster hash: 68678...083
Iiiiik Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Det er ikke så ofte skolens enkeltvedtak avviker fra PPTs tilråding. Det er imidlertid ofte slik at skolen organiserer spesialundervisningen slik at flere elever deler på de samme timene. Hva står det om organisering av ressursene i PPTs sakkyndige vurdering?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Det er ikke så ofte skolens enkeltvedtak avviker fra PPTs tilråding. Det er imidlertid ofte slik at skolen organiserer spesialundervisningen slik at flere elever deler på de samme timene. Hva står det om organisering av ressursene i PPTs sakkyndige vurdering? Det står at spesialundervisningen i størst mulig grad skal foregå i klasserommet, men med intensive økter utenfor. Det anbefales ekstra lese- og regnekurs + at små grupper kan være aktuelt. Han har tidligere vært på ekstra lesekurs med 3 andre elever, det fungerte veldig bra. Kontaktlærer anslår at han per i dag bruker over 50% av den "frie" tiden i klasserommet (altså når de skal jobbe selvstendig) på mitt barn, og at selv det ikke metter behovet. Det vil være krise om ekstrahjelpen hans blir brukt på andre, så takk for tips dere to siste, jeg skal være obs. TS Anonymous poster hash: a4c65...bae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå