Gå til innhold

Hva er symptomer på psykisk utviklingshemmede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer..

Har en gutt på snart 2 år so bare babler og snakker lite.. er så redd for at han kan ha det!!

Anonymous poster hash: 9f4ea...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at han er en smart gutt, ingen diagnose. Utviklingen har vært normalt.

Skrevet

Får man diagnosen fordi man blir født med det? Eller fordi man har slått hodet?

Tenker bare dette med at sønnen min har falt med hodet på gulvet 3-4 ganger. En gang på flisene, da hadde han hjernerystelse. Har ikke merket noe annerledes med han ellers han er jo veldig aktiv, spiser og drikker osv. Er bare så ufattelig redd for at det har gjort noe skade og at han da vil bli psykisk utviklingshemmede!!

Skrevet

Får man diagnosen fordi man blir født med det? Eller fordi man har slått hodet?

Tenker bare dette med at sønnen min har falt med hodet på gulvet 3-4 ganger. En gang på flisene, da hadde han hjernerystelse. Har ikke merket noe annerledes med han ellers han er jo veldig aktiv, spiser og drikker osv. Er bare så ufattelig redd for at det har gjort noe skade og at han da vil bli psykisk utviklingshemmede!!

Psykisk utv.hemming er medfødt. Innebærer lavere iq.

Sannsynligheten for at sønnen din har det er liten. Snakk med helsesøster om du er bekymret.. Det er STORE forskjeller på barn i den alderen. Noen er tregere med språket uten at det er noe galt

Hjerneskade pga fall er også uvanlig. Ville blitt oppdaget (bevisstlløs over lang tid feks)

Anonymous poster hash: f2460...9e5

Skrevet

Snart to er jo ikke så stort, ikke alle som snakker rent da! Det viktige er om han forstår deg og andre og reagerer adekvat på det?

Anonymous poster hash: 91082...7f4
Skrevet

Snart to er jo ikke så stort, ikke alle som snakker rent da! Det viktige er om han forstår deg og andre og reagerer adekvat på det?

Anonymous poster hash: 91082...7f4

Vi må si navnet hans mange ganger for at han skal snu seg mot oss, men jeg vil tro det er pga at han er så opptatt med andre ting som å leke se på barne TV osv osv.

Han forstår jo når vi sier f.eks nei det får du ikke lov til så slutter han med det.

Men hva betyr adekvat?

Skrevet

Man er født med det..

Ville sjekket deg, før sønnen din...basert på det som kommer fram her.

Er han smart (iflg deg), har han ikke pu. Det sier seg jo selv, eller?!

Mye trolling nå i vinterferien..

Anonymous poster hash: 199bb...337

Skrevet

At han er litt sen med språket er ikke et tegn å psykisk utviklinghemming, og at han ikke snakker enda når han ikke har fylt 2 år er innenfor normalområdet.

Men om han ikke reagerer på lyder bak seg og ikke snakker, så ville jeg kanskje lurt på om han hørte dårlig....

Anonymous poster hash: ec455...643
Skrevet

Man må ikke være født med det, det kan også oppstå etter skader og etter enkelte typer infeksjoner i hjernen blant annet. Jeg tror ikke du har noe å frykte hvis grunn er at sønnen din ikke snakker ennå, det er helt vanlig. Helsestasjonen ville helt sikkert reagert om han hadde tegn til psykisk utviklingshemming. Hvis han ellers utvikler seg fint så kommer ordene snart skal du se.

Skrevet

Man er født med det..

Mener han er smart. Bekymrer bare det med at han ikke snakker så mye og ikke reagerer på navnet.

Skrevet

Man er født med det..

Så det først nå at du mene at jeg burde sjekket meg før sønnen min! Noe så utrolig styggt å si til en person du ikke kjenner.

Hva får deg til å si det om meg eller tro det om meg?

Skrevet

Trenger ikke være medfødt. Søskenbarnet mitt fikk diagnosen etter å ha falt 15 m da han var 5 år.. Men når det er sagt, så tror jeg ikke si trenger å være bekymret. Har du gått til de vanlige kontrollene, så hadde det blitt fanget opp. Er du uansett bekymret, så bestiller du time på helsestasjonen.

Anonymous poster hash: dae12...26f

Skrevet

Man er født med det..

Så det først nå at du mene at jeg burde sjekket meg før sønnen min! Noe så utrolig styggt å si til en person du ikke kjenner.

Hva får deg til å si det om meg eller tro det om meg?

Skrevet

Ville vel heller mistenkt språkvansker før p.u.

Går han i bhg?

Anonymous poster hash: 3aeb6...76a

Skrevet

Ville vel heller mistenkt språkvansker før p.u.

Går han i bhg?

For å legge til. Jeg ville ikke mistenkt noe sånt når han er så ung..

Skrevet

Sjekk hørselen!

Anonymous poster hash: ead71...c99

Skrevet

det er han nok neppe, min snakket ikke før han var 2,5 år da kom det sikkelig med lange setninger og det hele,hadde ikke vert beskyremt ennå

Skrevet

Sjekk hørselen!

Anonymous poster hash: ead71...c99

Er det fastlegen som må sende henvisning da eller?

Skrevet

Han kan ikke både være smart og være psykisk utviklingshemmet. Å ikke vite det, er nok grunnen til at en annen over her betegner deg som dum. Et av de viktigste diagnostiske kriteriene for å stille diagnose psykisk utviklingshemmet, er at barnet skårer svakt på evne(IQ)tester. 

Skrevet

Lettere psykisk utviklingshemmede er det mange som er, ca 15% av befolkningen så vidt jeg vet. De fleste klarer seg og virker bare litt enkle. Som regel får de aldri diagnosen.

Anonymous poster hash: b0557...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...