Gå til innhold

Ups,glukosetest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok glukosetoleranse idag,er 29 uker på vei. Blodsukkeret førstår var 7.7 og etter to timer var det nesten 14. Venter på at legen skal ringe meg,men hva skjer nå? Har gått ned nesten 10 kg,eier ikke matlyst,mye tørst og ekstremt trøtt og slapp :/

Anonymous poster hash: 87f7a...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Du har svangerskapsdiabetes og det er viktig at du får god oppfølging. Siden du allerede vet at du kom dårlig ut på testen og du ikke føler deg i form må du ikke bare vente på tlf fra legen. Ring du!

Anonymous poster hash: e9618...320

Skrevet

Det var høyt både før og etter. Jeg hadde det akkurat som deg forrige gang. Kastet opp i flere mnd, raste ned i vekt osv, men fikk det likevel.

Ikke vent på tlf. Ring selv og start uansett opp med omlegging av kosthold. Unngå sukker og for mye usunt fett. Spis lite og ofte.

Anonymous poster hash: 87c77...f28

Skrevet

Ringte nå og langtidsblodsukkeret var målt til 6.7 og hun sa at legen min kom til å kontakte meg iløpet av dagen.

Skrevet

Ringte nå og langtidsblodsukkeret var målt til 6.7 og hun sa at legen min kom til å kontakte meg iløpet av dagen.

Huff, ikke bra!

Du må legge om kostholdet og få deg måleapparat til å bruke hjemme. Og få god oppfølging fra legen din..

Lykke til videre i svangerskapet! Det er ikke verdens undergang..! Men viktig å ta på alvor!

Anonymous poster hash: e9618...320

Skrevet

Kjipt, men nå er det jo oppdaget og kan gjøres noe med. Det går nok fin, og blir deilig å få kontroll på det. Har en venninne som måtte begynne på medisiner i sitt svangerskap for de klarte ikke få det under kontroll med bare kosthold, men det gikk da helt fint det også. Lykke til videre.

Du må passe kostholdet ditt da, de som har hatt svangerskapsdiabetes er ekstra sårbare for å utvikle diabetes 2 senere i livet.

Anonymous poster hash: 6f4d0...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...