Gå til innhold

Er så redd mine arbeidskollegaer vil dømme meg for dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame i begynnelsen av 30-årene, som har funnet tonen med en 14 år eldre kollega. Han er nå separert og har to store barn. Jeg har ingen.

Vi hadde en veldig god tone lenge, og det var nok pga meg at han gikk fra kona si. De hadde problemer i ekteskapet ettersom jeg har forstått. Eksen hans er ikke glad for bruddet deres, og liker meg ikke i det hele tatt. Vi har straks vært sammen et halvt år nå, og jeg kjenner at dette er mannen i mitt liv. Han har det på samme måten, sier han. Vi bor ikke sammen, da eksen hans lager styr når han snakker om det. Så vi avventer bare.

Nå har noen av mine kolleger antydet at dette ikke kommer til å vare. At han bare har en midtlivskrise og at han alltid har vært en stor flørt. Jeg mener de tar feil. Veldig. Men jeg synes det er litt ubehagelig. Tenk om de får rett? At det blir slutt, og så blir det snakk bak ryggen min her på jobb. Anonymous poster hash: ab39d...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fremtiden vil vise. Ikke spekuler i det.

Anonymous poster hash: c5494...a52
Skrevet

Det er en kalkulert risiko du tar. Enten får de rett eller så tar de feil.

Du vet hvordan han har forlatt eksen. Da vet du at han er kapabel til det. Man får ingen garantier i livet. Man må satse eller la vær. Skal du leve livet å angre på at du ikke prøvde? Eller skal du leve livet i visshet om at du prøvde og fikk litt arr, men mange gode opplevelser på veien?

Det viktige her er ikke hva andre tror men du selv. Det viktige er at du ikke lar deg styre av hva amere tror ved enten å ikke tørre bli sammen med han eller å bli i forholdet hvis det "dør" for å bevise for andre at de tok feil. Der viktige er hva DU tror. At du tror på forholdet og er oppriktig glad i fyren. Ikke hold det gående pga dårlig samvittighet fordi du tror han forlot kona pga deg og skyld på dine kolleger at de ikke trodde på det.

Vær sterk og finn ut hva DU tror helt og holdent selv. Og stå i det.

Lykke til

Skrevet

Men har de rett i at han er en flørt da? Og på hvilket grunnlag mener de det egentlig?

Skrevet

For et Hotel Cæsar-opplegg..

Anonymous poster hash: a0e11...506
Skrevet

Dette ble veldig såpeopera. Beklager.

Han har gått fra kona for din skyld.

Hun liker deg ikke.

Han elsker deg og du er kvinnen i hans liv, men dere kan ikke bo sammen av hensyn til ekskona.

Ekteskapet var vanskelig og det var derfor han måtte bryte ut.

Kollegene deres sier at han er en stor flørt og har en midtlivskrise.

Hva lurer du egentlig på her? Ja, det kan hende det blir slutt mellom dere. Det er en sjanse du tar. Ja, det kan hende det vil bli snakket om dere på jobben etterpå. Det er en sjanse du tar. Slik jeg tolker det du skriver, så var det ikke pent da dere gikk inn i et forhold. Det var et valg dere tok. Jeg tror et slikt forhold ville ført til snakk på en arbeidsplass uansett om det varer eller ikke. Nå har han tydeligvis vært samtaleemne på jobben tidligere, ettersom de andre går rundt og sier at han har en midtlivskrise og er en stor flørt. 

Det kan selvsagt hende du har rett, og at han er mannen i ditt liv og du er kvinnen i hans liv og at dere vil leve lykkelige resten av deres dager. Det vet vi ikke. Ingen her inne vet det og ingen på jobben. "Geitemarken" har rett i det hun skriver: Du må selv finne ut hva du tror og hva du vil, og så må du stå i det. 

Skrevet

Ja, dere har jo rett i det. Og vi har jo valgt å stå fram som et par. Men dette er jo ingen såpeopera?? Det er vel flere enn oss som har opplevd dette på jobben?<br /><br />Når de sier han er en flørt, så er det vel fordi han har blitt oppfattet litt sånn av enkelte på sosiale sammenkomster med jobb. Det er hovedsakelig damene på jobben som mener det. Hun ene har jo direkte lagt an på han, og de endte opp med å kline litt. Men det var hun som nærmest overfalt han.<br /><br />HI

Anonymous poster hash: ab39d...37b

Skrevet

Håper virkelig ikke at det er på grunn av hun han er separert fra at dere ikke bor sammen, men at han selv om han går fra kona tar hennsyn til ungene sine og ikke flytter inn med ny person så snart.

Han er minst 45 år og har to store unger. Du har ingen. Vil han begynne på nytt med babyer eller har du funnet ut at du ikke skal ha barn?

Ja dere blir mest sansynlig snakket om av andre. 

Anonymous poster hash: 1abf9...56c
Skrevet

Anonym bruker, on 20 Feb 2017 - 11:51, said:

Håper virkelig ikke at det er på grunn av hun han er separert fra at dere ikke bor sammen, men at han selv om han går fra kona tar hennsyn til ungene sine og ikke flytter inn med ny person så snart.

Han er minst 45 år og har to store unger. Du har ingen. Vil han begynne på nytt med babyer eller har du funnet ut at du ikke skal ha barn?

Ja dere blir mest sansynlig snakket om av andre.

Anonymous poster hash: 1abf9...56c

Det er ikke så viktig for meg å få barn egentlig. Men jeg merker jo at "alle andre" rundt meg har det nå. Han er ikke interessert i å begynne på igjen nei.

Skrevet

Ja, dere har jo rett i det. Og vi har jo valgt å stå fram som et par. Men dette er jo ingen såpeopera?? Det er vel flere enn oss som har opplevd dette på jobben?<br /><br />Når de sier han er en flørt, så er det vel fordi han har blitt oppfattet litt sånn av enkelte på sosiale sammenkomster med jobb. Det er hovedsakelig damene på jobben som mener det. Hun ene har jo direkte lagt an på han, og de endte opp med å kline litt. Men det var hun som nærmest overfalt han.<br /><br />HI

Og dette var mens han var gift? Ja, da vet du hva slags type han er, det er ikke bare hvordan andre har oppfattet han, det er ting han gjør. "Nærmest" overfalt han, betyr det da at hun ut av det blå kastet seg over han, fikk tvunget tunga ned halsen hans før han fikk dyttet henne vekk? Nei? Var han med på det også? Da vet du hva slags type han er - en som kliner med kollegaer i fylla selv om han er i forhold.

Synes du det er like greit nå at han kliner med andre (og kanskje gjør enda mer) fordi de legger "direkte" an på han? Da er han fritatt for all skyld? Her tenker jeg at mannen er som han er, jeg ville ikke gått inn i et forhold med en sånn med mindre jeg var klar for å ha et åpent forhold. Det har med personlighetstype å gjøre. Du fremstiller deg selv som veldig naiv og litt dum, det er selvfølgelig teoretisk mulig at han endrer seg nå men sannsynligheten er at han er som han er og at terskelen for å være utro mot deg ikke er særlig høy.

Anonymous poster hash: acc36...1a9

Skrevet

Det er jo en del som tyder på at det blir skjær i sjøen her. Vil du ha barn? Vil han gjennom det der igjen? Er du innstilt på å dele han med hans barn? Selv om de er store er de en del av livet hans. Er du innstilt på at han kommer til å ha mye kontakt med eksen sin, hun som er så vanskelig? Klisje, forresten. Når du har innledet et forhold til en gift mann er det ikke rart hun ikke liker deg. Selvsagt ikke! Forhold som starter slik får en del motbakker. Det må du i så fall ta med deg. Folkesnakket må du også bare leve med. Men det kommer til å dabbe av etterhvert.

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å si generelt. Men det at du skriver at dere ikke kan bo sammen av hensyn til EKSEN, får til å ringe varselbjellene hos meg. Man kan vente å flytte sammen av hensyn til mindreårige barn. Her skriver du at barna hans er store (voksne?), og det er eksen hans dere tar hensyn til, eller kanskje at han ikke er mann nok til å be henne om å holde kjeft når hun "lager styr". Du sier også at han har klint og flørtet med andre damer (etter deres egne ord vel å merke) da han var gift, samtidig som dere også har utviklet følelser for hverandre. Det kan hende at kollegaene dine ser noe du ikke ser. Det er ikke uvanlig å ha rosa briller på når man er forelsket, og er da veldig fornuftig å høre på andre, samtidig som man bruker hodet og ser an selv.

Men det jeg reagerer på er at han setter hensynet til eksen fremfor hensynet til sin nye kjæreste som han elsker. Har du noen garanti for at han ikke vil fortsette å ta hensyn til henne fremfor deg etter at dere har vært sammen en stund?

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Hvorfor er du her inne hvis du ikke vil ha barn og ikke har barn?

Anonymous poster hash: 08cc8...111

Skrevet

Det er jo ikke rart de prater om dere.Du legger deg etter en gift mann på jobben.Han har problemer med å være trofast og har klint med en kollega på fest mens han var gift,for så å gå fra kona for en annen kollega.Jeg forstår godt disse "antydningene" deres!

Anonymous poster hash: 6d637...af8

Skrevet

Ville tenkt meg veldig godt om før jeg fortsatte i et slikt forhold.... vil du ofre det å være mamma til egne barn for hans skyld? Er han virkelig verdt det? Er du ærlig med deg selv når du skriver at det med barn er ikke så viktig for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...