Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 En kompiss av broren min... hele greia er så fortrengt men kommer stadig til meg da jeg ser dette vedkommende støtt i byen jeg bor i. Han hverken hilsen eller noe, men du ser han kan virke brydd. Det som skjedde var at foreldrene mine sku ut, jeg var type 8-9 år han var 16-17. Jeg var veldig begeistret for han i den grad at han var morsom å jeg var ikke redd for at han sku passe på meg. Foreldrene mine sku somsagt ut , han og min bror skulle passe på meg. Litt utover kvelden skulle han lese for meg å jeg opplevde da et overgrep. Han brukte både munnen og fingrene, å sa vi kunne være kjærester. Husker ikke mer enn dette egentlig. Nå i voksen alder kommer dette tilbake å jeg syns det er vondt? Er det noe jeg bør gjøre? Tenker over dette daglig, kanskje jeg bare skal glemme alt. Din umiddelbare tanke? Anonymous poster hash: 12c81...0e7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Det er langt mer vanlig enn mange tror å fortrenge slike overgrep. En person i min familie fortrengte lengre overgrep som barn helt til personen var godt voksen og egne barn var voksne. Da først begynte det å komme klare nok minner til at det ble fornuft i dem. Personen fikk bekreftet av en tredjeperson at overgrep var skjedd. Den gangen ble slikt holdt hemmelig, derfor var det aldri tatt videre. Jeg tenker at du skal gå og snakke med politiet om dette! Først og fremst fordi det kan hjelpe andre barn som blir utsatt for overgrep av ham. Han var 16-17 år den gangen, og han visste utmerket godt at det han gjorde var ulovlig. Fremgangsmåten hans er dessverre også ganske typisk for pedofile - gjøre seg til venns med, være oppmerksom, være kjærlig, oppnå tillit, finne en situasjon hvor "ingen" vil tro overgrep skjer. Siden aldersforskjellen mellom dere var så stor så er det dessverre ikke tvil om at han har pedofile tendenser selv. Jeg håper du går og snakker med politiet om mannen. Du trenger ikke anmelde ham selv, men det du forteller vil bli journalført og enten bestemmer politiet seg for å ta saken videre selv, eller notatet blir liggende. Om det ikke skjer noe mer så vil det likevel være til stor hjelp om et annet barn blir utsatt for noe fra denne mannen, det vil bekrefte at mannen har holdt på med overgrep siden han var ung, og det viser i så fall et mønster. Så kontakt politiet og snakk med dem! Siden du tenker på dette daglig så synes jeg også at du skal bestille en time til legen din og fortelle dette og ev. få noen å snakke med om dette slik at du kan legge det bak deg slik at du slipper å tenke på det daglig. Det er en stor urett som ble begått mot deg, og du har all rett til å reagere og ta dette videre. Ta tak i det slik at det ikke fortsetter å være en del av hverdagen din! Klem <3 Anonymous poster hash: 0099c...d2d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Har noen gamle greier selv. Og i samtale med andre får jeg inntrykk av at "alle" har opplevd overgrep - i alle fall har nesten ingen gått fri for krenkelser. Jeg vil gjøre OSS synlige, men jeg tror mange som meg ikke ønsker å gjøre det private om til noe offentlig, gjennom #jegharopplevd og lignende. En kampanje kan også være å få oss inn i offentlige tall! Så jeg oppfordrer alle jeg kommer på, til å fortelle sin historie og å få den registrert. Mørketall er bare mørketall så lenge de ikke kommer ut i lyset. Og da kan de ikke lenger avfeies. Jeh opplevde tilsvarende ting som du, for mange, mange år siden. Det var for sent å anmelde og ville bare ha blitt stående ord mot ord. (Noe jeg også frykter i ditt tilfelle, med mindre du er veldig ung fortsatt?) så her er hva jeg gjorde: Jeg skrev min historie til Dixi, med ca årstall for det jeg husket og hvilken alder jeg hadde, og avsluttet slik: "Jeg trenger ikke videre oppfølging av Dixi, men jeg trengte å fortelle til noen. Jeg vil gjerne at denne historien skal telles med i deres årsrapport, der dere skriver antall brukerhenvendelser for 2016. Det var Hemsedal-dommen som inspirerte meg til å fortelle min historie, og jeg håper at manges historier vil komme for en dag, og på sikt gi en lovendring som beskytter fremtidige voldtektsofre bedre. Jeg er ikke alene, og jeg vil at verden skal vite hvor mange vi er, selv om vi ikke anmelder." Anonymous poster hash: ab053...029
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Gå til fastlegen.han henviser deg til psykolog ❤ Anonymous poster hash: 9a071...496
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Jeg opplevde gjentatte overgrep fra samme mann som litta og skrev om det til politiets tips epost. Jeg gjorde det klart at det var for sent å anmelde, men dersom det dukket opp ei jente som nevnte det navnet var jeg den rette å kontakte for og underbygge hennes opplevelser. Jeg turte aldri si noe som litta, men dukker det opp ei som gjør skal hun ikke stå alene! Anonymous poster hash: b5040...b35
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville anmeldt han, for han driver nok på med småjenter ennå. Grunnen til han er redd for å se deg er vel fordi han er redd du skal røpe det Anonymous poster hash: 673e3...6ae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Hei! Dette må du snakke med noen om. Jeg var 33 år da jeg plutselig husket et ovegrep jeg var utsatt for da jeg var i barneskole alder. Her må du få litt hjelp. klem. Anonymous poster hash: 488ad...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå