Gå til innhold

Stramme opp/styrke kroppen hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barn, og har ikke ork, tid eller mulighet til å komme meg på treningssenter. Men jeg nærmer meg 30, og kjenner at kroppen ikke vedlikeholdes helt av seg selv lenger :P

Jeg er ikke ute etter å gå ned i vekt (heller opp), og er ikke ute etter null prosent kroppsfett (satt på spissen). Jeg trenger derimot litt mer styrke og å stramme opp -pittelitt iallfall. Så, om jeg følger et treningsprogram f.eks man-torsdag, er det mulig å merke noe forskjell?

Jeg er høy og ganske slank, bare fryktelig dvask og svak i kroppen :P

Anonymous poster hash: 1992d...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å søke opp yoga for styrke (yogatic eller yoga with adrienne på youtube) og kjøre på hver kveld etter barna er lagt. Funker som bare det!

Skrevet

Bare å søke opp yoga for styrke (yogatic eller yoga with adrienne på youtube) og kjøre på hver kveld etter barna er lagt. Funker som bare det!

Åh, takk for tips! :) ser det veldig tungt? Sånn for ei som ikke klarer én push up engang!? 😜 For da er det mulig jeg må begynne med noe enklere og så hoppe på den når jeg har litt mer styrke ;)

Skrevet

Ingen problemer å få strammet opp og trent mye styrke hjemme :)

Det kan du også gjøre kun ved hjelp av egen kroppsvekt, trenger i utgangspunktet ikke noe utstyr.

Skal du bruke noe penger, så ville jeg først og fremst ha skaffet meg en god matte. Jeg har en veldig ordinær yogamatte som jeg tror jeg betalte 199 for. Men til annen trening kunne jeg tenkt meg en som var litt tykkere, men ikke noe must.

Velg deg ut noen få basisøvelser som du gjør de første ukene, og så kan du heller tilføye øvelser når du har fått rutine på treningen.

Husk at kroppen trenger å restitueres, så det er lurt å spesifikt trene samme muskelgrupper ikke oftere enn annenhver dag.

F.eks. ben og sete mandag og onsdag, mage/rygg og armer tirsdag og torsdag.

Anonymous poster hash: ce46b...a5d
Skrevet

Åh, takk for tips! :) ser det veldig tungt? Sånn for ei som ikke klarer én push up engang!? 😜 For da er det mulig jeg må begynne med noe enklere og så hoppe på den når jeg har litt mer styrke ;)

Er jo det som er så greit med yoga, du fokuserer på kroppen og pusten og gjør akkurat så mye/tungt/komplisert som du føler er riktig for deg. Styrke og smidighet kommer etter hvert, om du gjør det hver dag og varierer (begge de to youtube-kanalene jeg nevnte har massevis av videoer, men jeg anbefaler kanskje 30-day Yoga-challenge med Adrienne, om du vil starte forsiktig).

Skrevet

Bare vent, snart får du råd om å kutte ut sjokomelk og baconpostei.

Anonymous poster hash: c1d05...25d

Skrevet

Bare vent, snart får du råd om å kutte ut sjokomelk og baconpostei.

Anonymous poster hash: c1d05...25d

Tusen takk for råd og tips alle sammen! Starter i morgen, så håper jeg det fører noen vei :)

Haha, folk kan gi meg så mye tips om kosthold de bare vil, jeg spiser akkurat det jeg har lyst på uansett! ;)

Skrevet

Beachbody har mange program man kan kjøpe på DVD. De jeg liker er T25 og Insanity.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...